Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een vraagje ivm slave flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een vraagje ivm slave flash

    Hoi Hoi.

    FALCON EYES FLITSER E27 45WS MF45

    is dit iets waarmee iemand van jullie ervaring heeft?

    m'n bedoeling is om zo goedkoop mogelijk veel licht te krijgen in m'n aquarium... Voor zover ik zie, heeft dit ding een ingebouwde slave. Nu ben ik er nog altijd (mssn ben ik gewoon dom ) niet uit, of dat effectief een optische slave is, dus dat dat ding gewoon mee flitst met een manueel flitsende on-camera flash.

    Opstelling: ik zou twee van die dingen willen op m'n aquarium bevestigen, en een SB-600 op m'n Nikon D60. Ik zou die SB-600 diffusen en gewoon op m'n D60 laten staan, en de bedoeling zou zijn dat die andere 'lampjes' MEE flitsen als die van m'n SB-600 afgaat. Gaat dit lukken met die FE MF-45? Indien dit zo is, dan denk ik dat ik me twee van die dingen ga aanschaffen inclusief de fittings (clams), voor +/- 100 euro ben ik dan gezet

    Alvast bedankt!

    Mvg,
    Koen
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

  • #2
    Re: Nog een vraagje ivm slave flash

    Ik weet het niet maar ben ook wel benieuwt naar het antwoord.
    Groetjes

    CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

    Comment


    • #3
      Re: Nog een vraagje ivm slave flash

      Moet lukken normaal.
      Ik gebruik zelf de SS110F voor dit doel en dat werkt prima. Deze wordt ook als slave getriggerd door mijn SB-600.

      Maar, als je bak niet groter is dan 120cm kom je gerust toe met 1 softbox boven het aquarium hoor..

      (klein voorbeeldje van mezelf :http://i295.photobucket.com/albums/m...a/DSC_3096.jpg )
      http://www.bertbeckers.be
      http://www.facebook.com/Bert.Beckers.Photography

      Comment


      • #4
        Re: Nog een vraagje ivm slave flash

        BertB: schitterende foto daar!
        probleem is dat ze groter zijn dan 1.2 m

        Dus jij hebt ook niets van kabeltjes of whatever, gewoon optisch getriggerd?
        Hoe zet je die softbox boven je bak? Statief? aan 't plafond vasthaken op een of andere manier?

        Grtz,
        Koen
        2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

        Comment


        • #5
          Re: Nog een vraagje ivm slave flash

          Kan je dan niet gewoon een diffuser over de bak spannen (laken oid).
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Nog een vraagje ivm slave flash

            Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
            Kan je dan niet gewoon een diffuser over de bak spannen (laken oid).
            Ik denk dat het vooral kwestie is van de lichten die er standaard in hangen te 'bypassen' want die zitten gewoon bovenin de kap. Daar moet je 'voorbij' zien te flitsen... Anywayz, ik ga er wat mee experimenteren.

            Ik heb ook al antwoord gekregen van iemand van benel.nl dat die dinges idd gewoon optisch getriggerd wordt
            2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

            Comment

            Working...
            X