Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlinderhondje in studio - Deel 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlinderhondje in studio - Deel 2

    Nog enkele portretten van het vlinderhondje.

    Graag jullie ongezoute mening over de opname en de postprocessing?







    Thanks!
    Last edited by Soeki Wan; 12 december 2008, 11:24.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: Vlinderhondje in studio - Deel 2

    ik zou zeggen, open in PS foto 1 en 2 en kijk welke grijswaarde de borst heeft op beide foto's. Daarna versta je waarom ik zeg dat je eerste foto nog altijd onderbelicht is. Terwijl 2 en 3 goed zijn (zijn ook de betere foto's)

    je hebt ook wat te veel witte ruimte in foto 1, zeker van boven. Tenslotte is je witte achter en ondergrond nog altijd niet zuiver. Om dit te checken in PS voor je je foto aflevert, selecteer de magic wand met radius 0 of 1 en selecteer dan je achtergrond. Als de 'marching ants' niet helemaal rond je hondje lopen is je achtergrond niet zuiver. Op stocksites kennen ze dit truukje en keuren ze je foto dan ook gewoon af (
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #3
      Re: Vlinderhondje in studio - Deel 2

      Hey Perrush, Thanks voor de tips,

      Wat betreft de witte achtergrond, da's een nuttige tip op mijn monitor zag ik het niet!

      Het wit op de neusbrug en borst in foto1 is iets donkerder: R220213199 t.o.v R240236220 in foto 2.
      Maar in werkelijkheid benaderd de vacht van het hondje meer foto 1 dan 2. De vacht is niet zuiver wit.

      Wille stockbureau's zuiver wit voor een vacht? Mis je dan geen detail?
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

      Comment


      • #4
        Re: Vlinderhondje in studio - Deel 2

        de foto die je terug gepost hebt is al een heel stuk beter. Das bijna perfect zou ik zeggen. Ik hoop dat je het verschil zelf ook ziet en niet enkel afgaat op mijn commentaar.

        stocksites willen vooral 'crispy images'. M.a.w. levendige en meestal iets te gesatureerde foto's. Das natuurlijk een verschil met wat je aan een eigenaar van een hondje wilt geven. Maar die foto die je nu plaats kan imho voor beide best dienen.

        Een vacht witter maken kan je ook zonder ze optelichten, daar heb je de desaturatie voor Die gebruik ik trouwens heel veel als ik moet isoleren. Als je schaduwen wegwerkt met het dodge tool hebben die de neiging om geel (meer gesatureerd) te worden. Een gedesatureerde layer erover en je hebt weer normale grijze schaduw
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

        Comment


        • #5
          Re: Vlinderhondje in studio - Deel 2

          scherp en mooi van kleur.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Vlinderhondje in studio - Deel 2

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            scherp en mooi van kleur.
            grt,bouk.
            dat vind ik ook,knap
            Grt
            Theike
            Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

            Comment

            Working...
            X