Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsset voor beginner?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsset voor beginner?

    Hey,

    Ik zou graag mijn eerste flitsset kopen, niets te fancy maar goed om te beginnen met studiowerk...

    Is dit wat?



    Mvg,
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

  • #2
    Re: Flitsset voor beginner?

    Daar kun je uitstekend mee beginnen. Prima spul.

    Comment


    • #3
      Re: Flitsset voor beginner?

      Na wat verder zoekwerk ben ik op dit gestoten:

      je hebt hier 1 source meer maar ik denk dat dat maar 180Ws is...
      Dan toch voor de 320ws gaan?

      Mvg,
      MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

      Comment


      • #4
        Re: Flitsset voor beginner?

        Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Daar kun je uitstekend mee beginnen. Prima spul.
        hmmm

        Herlaad tijd: 3.6 sec
        das toch echt .... .... wachten .... flits ... .... ... wachten .... ... ... flits
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

        Comment


        • #5
          Re: Flitsset voor beginner?

          idd, maar is 180W/S genoeg? Die kit lijkt toch veel vollediger...
          MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

          Comment


          • #6
            Re: Flitsset voor beginner?

            Iets duurder maar denk van betere kwaliteit http://www.studioflash.be/product_in...oducts_id/1552
            Hier passen ook alle spullen met Bowens S koppeling op
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Flitsset voor beginner?

              Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
              hmmm



              das toch echt .... .... wachten .... flits ... .... ... wachten .... ... ... flits
              Met 2 flitskoppen met elk een richtgetal van 48 zal men vrijwel altijd op gereduceerd vermogen flitsen. De herlaadtijd is dan evenredig korter.

              Maar wat is uw advies dan?? Heeft u zelf studio flitsers? Ik heb er wel 12 staan en de meeste doen er langer over dan 5 seconden om weer op te laden bij vol vermogen. Ze zijn dus ook al minstens 25 jaar oud.

              Comment


              • #8
                Re: Flitsset voor beginner?

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Iets duurder maar denk van betere kwaliteit http://www.studioflash.be/product_in...oducts_id/1552
                Hier passen ook alle spullen met Bowens S koppeling op
                hmm als ultieme beginner in studiowerk weet ik niet wat een bowens S koppeling is...wat kan je daarmee aanvangen dan?

                Mvg,
                MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

                Comment


                • #9
                  Re: Flitsset voor beginner?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
                  hmm als ultieme beginner in studiowerk weet ik niet wat een bowens S koppeling is...wat kan je daarmee aanvangen dan?

                  Mvg,
                  In de beschrijving op die site:
                  Bowens S-type koppeling voor de bevestiging van toebehoren.
                  Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitsset voor beginner?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                    Met 2 flitskoppen met elk een richtgetal van 48 zal men vrijwel altijd op gereduceerd vermogen flitsen. De herlaadtijd is dan evenredig korter.

                    Maar wat is uw advies dan?? Heeft u zelf studio flitsers? Ik heb er wel 12 staan en de meeste doen er langer over dan 5 seconden om weer op te laden bij vol vermogen. Ze zijn dus ook al minstens 25 jaar oud.
                    helemaal evenredig is die herlaadtijd niet, maar kom.

                    enja, ik heb zelf flitsers. En als je de oude methode van studio fotografie gebruikt (model op stoeltje, let op , 1 , 2 , 3 , flits ... ) tja, dan doet die 5 sec er niet toe. Maar als je je model wat actiever laat zijn, dan wil je dikwijls meerder shots snel achter elkaar. En dan is wachten op een flits heel ambetant.

                    Wat ik aanraadt ? FE 300 GN, 429 € voor een set (dacht ik). Ben daar zelf heel over te spreken ook al heb ik elinchrom en bowens gehad.
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flitsset voor beginner?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
                      hmm als ultieme beginner in studiowerk weet ik niet wat een bowens S koppeling is...wat kan je daarmee aanvangen dan?

                      Mvg,
                      Dat betekend dat je softboxen en toebehoren van Bowens ook op deze flitsers kunt gebruiken.

                      De meeste goedkope flitssets hebben een eigen koppeling zodat je beperkt bent tot de accessoires die ze zelf aanbieden.
                      Bij Illustar kun je dus zowel de eigen accessoires als de kwalitatieve Bowens accessoires gebruiken zodat je een grotere keuze hebt in mogelijkheden
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment

                      Working...
                      X