Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boek over digitale fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boek over digitale fotografie

    Ik moet (wil) nog veel leren. Ik weet niets van sluitertijden, diafragma, ... Mijn oude Olympus (bijna 6 jaar ) is volautomatisch en heeft geen zoom. Binnenkort heb ik een Olympus C-750 UZ. Ik heb al heel wat boeken opengeslagen in de winkels, maar de meeste handelen over fotobewerking. Dat zoek ik niet. Het moet echt over de technieken gaan. Over onderstaand boek heb ik veel goeds gelezen. Iemand die het gebruikt ? Weet er nog iemand een goed boek met veel voorbeelden ?

  • #2
    Originally posted by Raptor
    Ik moet (wil) nog veel leren. Ik weet niets van sluitertijden, diafragma, ... Mijn oude Olympus (bijna 6 jaar ) is volautomatisch en heeft geen zoom. Binnenkort heb ik een Olympus C-750 UZ. Ik heb al heel wat boeken opengeslagen in de winkels, maar de meeste handelen over fotobewerking. Dat zoek ik niet. Het moet echt over de technieken gaan. Over onderstaand boek heb ik veel goeds gelezen. Iemand die het gebruikt ? Weet er nog iemand een goed boek met veel voorbeelden ?

    ik kan je altijd het boek "digitale fotografie" van erik mansvelders (dit is een BD member) aanraden.

    greetz Wouter aka Psycho Dcuk

    Comment


    • #3
      Heb ik vandaag nog in mijn handen gehad, en het zag er heel goed uit. (De prijs was ook stevig, €49) Maar ik kon daarjuist niet meer op de naam van de auteur komen...

      Comment


      • #4
        39.50€ http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=25472&SearchTerms=39.50

        Comment


        • #5
          Carrefour was dacht ik toch 49 Euro hoor. Maar ik bestel het bij mijn schoonvader, die heeft een Standaard Boekhandel. Mercikes.

          Comment


          • #6
            Prijs bij Proxis is nu 54€

            Elo

            Comment


            • #7
              Originally posted by Raptor
              Heb ik vandaag nog in mijn handen gehad, en het zag er heel goed uit. (De prijs was ook stevig, €49) Maar ik kon daarjuist niet meer op de naam van de auteur komen...
              Ik heb dat boek nu ongeveer een jaar, betaalde er in de standaard boekhandel nog geen 25 euro voor !
              En die som is de boek maar juistekes waard, staan schoon prentjes in, maar de uitleg bij alles blijft zeer vaag, en oppervlakkig.
              NIETS kan tippen aan de boeken van Erik M.
              ISBN 90-5764-220-4
              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

              Comment


              • #8
                Originally posted by elo
                Prijs bij Proxis is nu 54€
                Oeps, 't zal een tijdelijke promotie geweest zijn vermoedelijk. Jammer.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Raptor
                  Ik moet (wil) nog veel leren. Ik weet niets van sluitertijden, diafragma, ... Mijn oude Olympus (bijna 6 jaar ) is volautomatisch en heeft geen zoom. Binnenkort heb ik een Olympus C-750 UZ. Ik heb al heel wat boeken opengeslagen in de winkels, maar de meeste handelen over fotobewerking. Dat zoek ik niet. Het moet echt over de technieken gaan. Over onderstaand boek heb ik veel goeds gelezen. Iemand die het gebruikt ? Weet er nog iemand een goed boek met veel voorbeelden ?

                  Ik heb het boek van bovenstaande afbeelding al ongeveer een jaartje en ben er zeer tevreden over. Het is een zeer algemeen boek waarin bijna alle onderwerpen wel aan bod komen (het ene al wat uitgebreider dan het andere) ook fotobewerking wordt erin beschreven (niet echt tot in de details, maar je krijgt op deze manier wel een goed beeld van wat er allemaal mogelijk is) ... verder wordt er ook wat verteld over compositie en hoe je in bepaalde omstandigheden moet foto's nemen.
                  Ik vindt het een aanrader.

                  greetz
                  My Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Dit boek is ook heel goed



                    Ik heb van de bieb beide boeken gelezen en vind het werkboek digitale beeldbewerking beter. In kleine hoofdstukken worden verschillende bewerkingen duidelijk uitgelegd met foto's zoals de basis bewerkingen in photoshop, het maken van een kader rond een foto, collage's maken en nog veel meer. Voor je het koopt kun je het best toch even lezen van de bieb

                    Groetjes
                    vicky
                    Groetjes Vicky

                    Comment


                    • #11
                      Dank je Vicky. Maar ik wil leren fotograferen, en niet beeldbewerken. Een foto die moet bewerkt worden is in mijn ogen mislukt.

                      Comment


                      • #12
                        Ik ken nog een zéér goed boek (HET beste dat er op de markt is over digitale fotografie, denk ik)
                        Iedere avond wil mijn hondje dat ik hem een stukje eruit voorlees...

                        Comment


                        • #13

                          Comment


                          • #14
                            Heb zelf ook het boek van Michael Freeman, vind het enigzins teleurstellend...
                            Zoals als eerder gezegd gaat hij juist bij de essentiële zaken erg kort door de bocht, met name het PS verhaal... Er zijn trouwens 2 versies in de handel, met of zonder CD, resp. 49 en 25 pleuro...

                            Ondermeer uit dit forum haal je meer info dan uit het hele boek...

                            Ben zelf een jaar geleden begonnen met (digitale) fotografie, en door zelf aan te prutsen leer je snel, temeer omdat je het resultaat direct ziet..Voortschrijdend inzicht is een goede leermeester...
                            http://picasaweb.google.com/109330648429107112241

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Raptor
                              Dank je Vicky. Maar ik wil leren fotograferen, en niet beeldbewerken. Een foto die moet bewerkt worden is in mijn ogen mislukt.
                              Dan denk ik dat je best niet de digitale toer opgaat

                              groeten,
                              Luc

                              Comment

                              Working...
                              X