Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slingbag-achtige rugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slingbag-achtige rugzak

    Momenteel gebruik ik een Lowepro Slingshot 300AW als middel om mijn spullen mee te sleuren. Ik ben er echter niet tevreden over.
    De manier van dragen is, door de enkele schouderband, heel ongemakkelijk. De zak hangt te laag op de schouder. En de algemene kwaliteit is behoorlijk zwak.
    En in feite is het daar bovenop ook nog eens een lelijk ding.

    Ik ben dus aan het rondkijken om deze slingshot door iets beters te vervangen.
    Wat ik echter zeker wil is dat ik mijn materiaal, net als bij de slingshot, kan bereiken zonder de rugzak op de grond te hoeven zetten.
    Een slingbag-achtige rugzak dus maar dan wel liefst met twee schouderriemen ipv één.
    En met een groter compartiment voor extra (niet-fotografie) spullen.
    Verder moet er ongeveer evenveel in kunnen als in mijn slingshot: Camera met 70-200 f/2.8 télé. Nog een drietal kleinere lenzen, flitser, imagetank en wat ander materiaal.

    Alle suggesties zijn welkom.
    Last edited by D-lete; 10 december 2008, 11:42.

  • #2
    Re: Slingbag-achtige rugzak

    Kijken op de website van kata, de slingshot 3N1 ofzoiets, je hebt ze in drie maten, de grootste is precies wat jij zoekt denk ik!
    Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
    Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk :)
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Slingbag-achtige rugzak

      Oorspronkelijk geplaatst door D-lete Bekijk bericht
      Momenteel gebruik ik een Lowepro Slingshot 300AW als middel om mijn spullen mee te sleuren. Ik ben er echter niet tevreden over.
      De manier van dragen is, door de enkele schouderband, heel ongemakkelijk. De zak hangt te laag op de schouder. En de algemene kwaliteit is behoorlijk zwak.
      En in feite is het daar bovenop ook nog eens een lelijk ding.

      Ik ben dus aan het rondkijken om deze slingshot door iets beters te vervangen.
      Wat ik echter zeker wil is dat ik mijn materiaal, net als bij de slingshot, kan bereiken zonder de rugzak op de grond te hoeven zetten.
      Een slingbag-achtige rugzak dus maar dan wel liefst met twee schouderriemen ipv één.
      En met een groter compartiment voor extra (niet-fotografie) spullen.
      Verder moet er ongeveer evenveel in kunnen als in mijn slingshot: Camera met 70-200 f/2.8 télé. Nog een drietal andere lenzen, flitser, imagetank en wat ander materiaal.
      Ik heb er nog geen ervaring mee (ga 'em volgende week ofzo kopen) maar je zou eens moeten kijken naar de Kata 3n1 30. Lijkt me echt superhandig

      Hier en hier vind je een paar filmpjes over deze tas.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Slingbag-achtige rugzak

        Ik heb een 200AW en ben het met je eens over de schouderriem.
        Boven de 4 kg doet hij snel pijn, het helpt wanneer je de riem korter maakt zodat hij hoog op je rug hangt, maar dan kan je hem niet meer draaien
        Ik vind hem anders wel van stevige kwaliteit hoor.

        Het slingshot concept is gelanceerd als alternatief van de revolverholstertas of beltpack (Lowepro Off-trail, die ik nog altijd gebruik), dat werkt goed als je niet teveel meehebt.
        De lenstasjes die hier aanhangen kan je ook los krijgen in alle maten, en die kan je dan hangen waar je wil (aan je broeksriem, je Slingshot, een gewone rugzak, enz)
        Op die manier verdeel je het gewicht op langere tochten.
        Je moet soms ook keuzes maken en enkel meenemen wat nodig is (naar de vogelkijkhut een 400mm, op boswandeling een UWA en een macro, en naar het familiefeest een 1.4 normaallens)
        2 maximum 3 lenzen, de rest blijft in de kast.

        Comment


        • #5
          Re: Slingbag-achtige rugzak

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Ik heb een 200AW en ben het met je eens over de schouderriem.
          Boven de 4 kg doet hij snel pijn, het helpt wanneer je de riem korter maakt zodat hij hoog op je rug hangt, maar dan kan je hem niet meer draaien
          Ik vind hem anders wel van stevige kwaliteit hoor.

          Het slingshot concept is gelanceerd als alternatief van de revolverholstertas of beltpack (Lowepro Off-trail, die ik nog altijd gebruik), dat werkt goed als je niet teveel meehebt.
          De lenstasjes die hier aanhangen kan je ook los krijgen in alle maten, en die kan je dan hangen waar je wil (aan je broeksriem, je Slingshot, een gewone rugzak, enz)
          Op die manier verdeel je het gewicht op langere tochten.
          Je moet soms ook keuzes maken en enkel meenemen wat nodig is (naar de vogelkijkhut een 400mm, op boswandeling een UWA en een macro, en naar het familiefeest een 1.4 normaallens)
          2 maximum 3 lenzen, de rest blijft in de kast.
          Zelf neem ik eigenlijk ook altijd zo weinig mogelijk mee.
          Maar mijn 70-200 f/2.8 is er praktisch altijd bij dus ik heb in elk geval een zak nodig die groter is dan de 200AW want daar kan zo'n télé gewoon niet in. (Toch niet als hij bevestigd is op de camera).

          Wat betreft de stevigheid van de slingshot: Het is niet zo direct de rugzak zelf maar de ritsen die snel stuk gaan....in mijn geval toch.
          Na een maand was de bovenste rits al stuk. De ritsloper was gewoon doormidden gebroken!!!Volgens mij was dit een fabrieksfout want die rits was van dag één duidelijk al niet in orde.
          Door de levenslange garantie kreeg ik wel onmiddelijk een nieuwe zak toegestuurd, dat wel. Zes maanden later was, ook van deze zak, de onderste rits zo goed als onbruikbaar.
          Eén van de twee flaphoeken was volledig uitgescheurd en de rits was een tijdje later zelfs compleet stuk.
          Mijn handige vrouw heeft dit gelukkig kunnen herstellen.
          Nu, een week geleden, heeft de bovenste rits het ook begeven. Links en rechts ritsen gaat nog wel maar alles blijft gewoon open staan ;-).
          Voor alle duidelijkheid: deze slingshot is nog maar een jaartje oud. En dan gebruik ik die ook nog maar af en toe als amateur en op een voorzichtige manier !!!!!!
          Ik ben dus niet echt te spreken over de kwaliteit.

          @ MarkEL en @ Matthias V die Kata lijkt me inderdaad geen slecht alternatief.
          Maar waarschijnlijk zijn er nog wel andere te vinden.
          Daar wil ik eerst een zicht op krijgen. In elk geval al bedankt voor deze suggestie.

          Comment

          Working...
          X