Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR afgang ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSLR afgang ?


    Ok, misschien niet echt een afgang, maar ik vind het wel opvallend dat in de top-12 (eerste pagina) geen enkele DSLR foto staat ! En op de laatste pagina daarentegen staan dan al maar 2 foto's en zijn het uitgerekend DSLR foto's.

    Toch wel een beetje een indicatie dat het in de eerste plaats de fotograaf is die telt en dan pas zijn toestel .

    Al bij al vond ik de z/w challenge een van de mooiste met een pak prachtige foto's.

    Henk


  • #2
    Dit was ook een goede challenge met gelijke kansen, de volgende ook trouwens. Bij macro s bijvoorbeeld ligt het weer iets anders

    Comment


    • #3
      Of er hebben weinig mensen meegedaan met een SLR
      http://www.janluursema.nl

      Comment


      • #4
        ik voel me een oen... wat bedoelen jullie toch? Leg een uit please please
        hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
        member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
        visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

        Comment


        • #5
          Een DSLR is een spiegelreflexcamera, dus zeg maar de 10D of D100 enzo. Een digitale camera met losse lenzen dus.

          Jacki
          Meer foto's op Mukblog

          Comment


          • #6
            Ok, misschien niet echt een afgang, maar ik vind het wel opvallend dat in de top-12 (eerste pagina) geen enkele DSLR foto staat ! En op de laatste pagina daarentegen staan dan al maar 2 foto's en zijn het uitgerekend DSLR foto's.

            Toch wel een beetje een indicatie dat het in de eerste plaats de fotograaf is die telt en dan pas zijn toestel .

            Al bij al vond ik de z/w challenge een van de mooiste met een pak prachtige foto's.

            Henk

            over het algemmen heb ik de indruk dat de onderwerpen goed gekozen worden , zodanig dat de foto's meer afhankelijk zijn van de man/vrouw achter het toestel en niet van de capaciteiten van het toestel zelf.

            zo zie je bv geen onderwerpen als : het meest scherpe vogeltje, enz...
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jacki
              Een DSLR is een spiegelreflexcamera, dus zeg maar de 10D of D100 enzo. Een digitale camera met losse lenzen dus.
              Jacki
              dank je wel Jacki, ik voel me ietske minder dom
              hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
              member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
              visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

              Comment


              • #8
                Afgang voor DSLRs ?

                Je ziet maar weer, dat niet de kamera, maar de fotograaf bepalend is ?

                Al eens nagedacht over wat de beter verkochte Hallmark kaarten zijn ?

                Wat is 'mooi' ?

                Wat speekt aan ?

                Hoeveel huilende zigeunerjongetjes hangen er wereldwijd aan de muur ?

                En hoeveel repro's van Chagall, Picasso, Mondriaan, Vermeer, ?

                En ga nou niet kort door de bocht, ik bedoel hier zeker niet mee, dat bij de BD-ers thuis de zigeunerjongetjes in de meerderheid zijn.

                Maar hoeveel 'een beetje andere' foto's komen we nu tegen en bovenal hoe worden die dan bekeken en al dan niet gewaardeerd ?

                En natuurlijk maakt de gebruikte kamera van een foto geen wereldwonder, of zorgt ze er ook niet voor, dat dat onmogelijk is.

                jacques.

                M.i. is het leuk om naar de foto's in een challenge te kijken en ze open en eerlijk naar eigen idee van commentaar te voorzien. Wel ben daar wel mee gestopt, daar ik in de ogen van een redelijk aantal BD-ers te veel tegen schenen heb geschopt en ontluikend talent naar de vuilbak heb verwezen.

                Die reacties heb ik overigens heel vreemd gevonden en vind ze nog steeds vreemd. Ik zie alleen maar een foto, weet niet door wie gemaakt, geef mijn mening, die slechts mijn mening is en dus niet een soort van waarheid, geef mijn mening in combinatie met mijn naam, verstop mij dus in het geheel niet, stel mij in wezen dus heel kwetsbaar op en dan toch krijg ik commentaren in de trand van 'je moet het huisvrouwtje dat net een kamera in haar handen heeft niet zo afschrikken', is geen letterlijk sitaat, maar wel redelijk dichtbij opmerkingen die ik heb gekregen. Moet zeggen, dat ik dat nu pas neerbuigend vind, een ieder treed ik wel probeer ik tegemoet te treden als gelijke, open en eerlijk, vol kritiek en soms vol lof, niet om iemand te trappen en ook niet om stroop te smeren, gewoon omdat ik de overtuiging heb dat veinzen niemand iets brengt.

                jacques.


                Comment


                • #9
                  IK ben blij dat het een beetje een afgang is voor zo toestellen want ik met mijn coolpix 4300 kan er niet echt aan tippen dan Vorige maand stond ik op 32 en dat vond ik toch wel goed voor mijn eerste challenge en ik denk dat ik toch een van de lichtste camera's heb hier?
                  http://www.yonaweb.be/passero
                  Flickr Photostream

                  Comment


                  • #10
                    Pasero,

                    Er zijn redelijk veel mensen, die een Holga aanschaffen. Een olga is een stuk afbraak plastic kamera gemaakt in China, plastic lens met veel afwijkingen, optische-as verkeerd, lichtlekkend langs de afsluitingen, er zelf opzettelijk gaatjes in maken, krassen op de lenzen. En sommige van die mensen maken opwindend fijne foto's, het is alleen jammer dat ze denken dat dat door die HoLga komt, daar als het werkelijk opwindend is, die mensen dat ook met een ... hadden kunnen maken.

                    Om een BD-er te persifleren, waar ik zeker niets negatiefs mee bedoel,

                    ik was wreed content met mijn Praktika Super TL
                    ik haat mijn Minolta 7000
                    ik was wreed content met mijn Sony 505V
                    ik was wreed content met mijn Sony 707
                    en

                    ik ben nu ook wreed content met mijn S2 en een hele set lenzen.

                    Maar als je me vraagt, ben je er werkelijk iets mee opgeschoten, wel dan heb ik mijn twijfels, maar zou toch niet meer terug willen.

                    Ten opzichte van vele jaren terug, is er wel iets waar ik denk wat mee opgeschoten te zijn en dat is DPReview, Belgiumdigital en nog een aantal andere sites. Vooral omdat ik naast dat internet-gebeuren ook veel meer persoonlijke contacten heb, met (hobby)fotografen, die niet naast mijn deur leven,

                    jacques.









                    Originally posted by Passero
                    IK ben blij dat het een beetje een afgang is voor zo toestellen want ik met mijn coolpix 4300 kan er niet echt aan tippen dan Vorige maand stond ik op 32 en dat vond ik toch wel goed voor mijn eerste challenge en ik denk dat ik toch een van de lichtste camera's heb hier?

                    Comment


                    • #11
                      Toch wel een beetje een indicatie dat het in de eerste plaats de fotograaf is die telt en dan pas zijn toestel .
                      kom je daar NU pas achter Henk??

                      En deze regel geldt niet enkel in de fotografie hoor ...

                      mvg,
                      Giant Pat
                      Do or Do Not - There is no try ...
                      www.giantpat.be

                      Comment

                      Working...
                      X