Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burkina 2008

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Burkina 2008

    De laatste dagen verbleven we in het noordelijk gedeelte van Burkina Faso. De gastvrijheid van de mensen hier was onvergetelijk.






    Gr David
    canon 30D met kitlens
    Gr David

  • #2
    Re: Burkina 2008

    Oorspronkelijk geplaatst door David Verdonck Bekijk bericht
    (...) De gastvrijheid van de mensen hier was onvergetelijk.
    Dat kan ik me echt voorstellen.
    Er is niks mis met deze beelden maar dit soort platen zie ik van iedereen die op reis gaat naar dit soort gebieden.
    Standaardposes, standaard landschappen etc.
    Kom met iets nieuws, iets waar ik mijn mond van open en zeg... WOW!!!!!

    Dit is dus niet lullig bedoeld want de platen zijn goed, maar voor mij zijn het standaard 'Kenia' plaatjes.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Burkina 2008

      Ben het eens met MadMax. Mooie plaatjes, waar weinig op valt aan te merken, maar niet echt wow!

      Comment


      • #4
        Re: Burkina 2008

        Ik vind het mooi hoor!
        Idd niet "specatculair", maarja, tegenwoordig zien we veel zulke foto's en m'n mond valt niet veel meer open.
        Nietemin: knappe foto!
        Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
        Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

        Comment


        • #5
          Re: Burkina 2008

          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          Dat kan ik me echt voorstellen.
          Er is niks mis met deze beelden maar dit soort platen zie ik van iedereen die op reis gaat naar dit soort gebieden.
          Standaardposes, standaard landschappen etc.
          Kom met iets nieuws, iets waar ik mijn mond van open en zeg... WOW!!!!!

          Dit is dus niet lullig bedoeld want de platen zijn goed, maar voor mij zijn het standaard 'Kenia' plaatjes.
          Kenia plaatjes in Burkina Faso schieten, dat vind ik wel WOW.

          Comment


          • #6
            Quiz

            plaatje 1
            a: Kenia
            b: Burkina Faso

            plaatje 2
            a: Burkina Faso
            b: Kenia


            Flickr één
            Flickr two

            Comment


            • #7
              Re: Burkina 2008

              *roflol*


              Kom met iets nieuws, iets waar ik mijn mond van open en zeg... WOW!!!!!
              Misschien was de fotograaf op foto 1 een paar meter dichterbij de beesten moeten gaan staan met een groothoeklens lol

              Ok ok standaard 'Afrika' platen'..... 'k weet dat zo nog niet allemaal. Dat is nu eenmaal reisfotografie zeker, waar de inhoud van de beelden primeert op de beeldvorming zelf. Ik veronderstel dat, als sommige van deze reisfotografen de zoveelste beautyshoot hier zien verschijnen, ze ook al eens geeuwen.

              Ik vind dat deze foto's hun doel dienen en dat er fotografisch niets op aan te merken valt. We vinden het allemaal 'vanzelfsprekende plaatjes', maar laat ons even niet vergeten dat de zon in Afrika (so I was told want ik ben er zelf nooit geweest) allesbehalve gemakkelijk is. Zo zie je dan bovendien op foto 2 zowel een zon- als een schaduwpartij en toch zijn beide platen feilloos qua belichting. Het kader van foto 1 is daarenboven perfect. Beestekes gelijk met de horizon en enkel het hoofdje van het meisje dat dichterbij staat steekt erbovenuit. Zoooooo vanzelfsprekend vind ik dat toch allemaal niet.

              Weet je wat het is: we zijn hier gewoon een bende verwende pc addicts die geen genoegen meer nemen met wat 'goed' en 'foutloos' is, maar die van hun stoel willen vallen als ze een foto openen. Laat ons even stilstaan bij het feit dat foto's bekijken ook een soort van gewenningsproces is waarbij je steeds méér en beter wil zien. Dingen waarvan je jaren geleden onder de indruk zou zijn geweest, worden nu afgedaan als 'gewoontjes'. En eigenlijk staat dat hoogstpersoonlijke gewenningsproces los van het even hoogstpersoonlijke leer- en verbeterproces van ons allemaal. Eigenlijk zouden we bij het beoordelen van de foto's niet onze eigen standaards moeten gebruiken maar gaan kijken naar de evolutie van de betreffende fotograaf.

              Dixit Sylvie op 8 december 2008 en men verspreide het woord
              If you always do what you always did, you will always get what you always got.
              www.sylviehuybrecht.be

              Comment


              • #8
                Re: Burkina 2008

                Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                Weet je wat het is: we zijn hier gewoon een bende verwende pc addicts die geen genoegen meer nemen met wat 'goed' en 'foutloos' is, maar die van hun stoel willen vallen als ze een foto openen. Laat ons even stilstaan bij het feit dat foto's bekijken ook een soort van gewenningsproces is waarbij je steeds méér en beter wil zien. Dingen waarvan je jaren geleden onder de indruk zou zijn geweest, worden nu afgedaan als 'gewoontjes'. En eigenlijk staat dat hoogstpersoonlijke gewenningsproces los van het even hoogstpersoonlijke leer- en verbeterproces van ons allemaal. Eigenlijk zouden we bij het beoordelen van de foto's niet onze eigen standaards moeten gebruiken maar gaan kijken naar de evolutie van de betreffende fotograaf.

                Dixit Sylvie op 8 december 2008 en men verspreide het woord
                Ik kan me daar in terugvinden. Ik vind het nog altijd de kunst om het beeld als totaliteit te bekijken, en vanuit het oogpunt van de fotograaf en niet vanuit je eigen oogpunt. Het waarom van een foto speelt voor mij altijd mee, meer nog dan het beeld op zich.

                Daarom bij deze... De eerste is een foto die iets vertelt. Het uitgestrekte landschap en de bezigheid van de kinderen binnen dit landschap. Het is reisfotografie, een registratie, maar m.i. wel een goeie registratie. De tweede foto toont de kinderen, die er goed opstaan, eveneens in hun omgeving, met hun woonruimte op de achtergrond. Hij zegt ook iets over de kinderen, twee meisje en een jongen, met toch wel sprekende blikken, die telkens anders zijn. Je kan ook gewoon een foto van een hut maken, of van het landschap, of een foto van het kind, zonder iets op de achtergrond, maar dat is hier niet gebeurd, en dat maakt deze toch best goed voor mij.

                Comment


                • #9
                  Re: Burkina 2008

                  Ik kon het niet beter verwoorden! Het is soms om bij te wenen als je sommige reacties leest op dit forum.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                  *roflol*




                  Misschien was de fotograaf op foto 1 een paar meter dichterbij de beesten moeten gaan staan met een groothoeklens lol

                  Ok ok standaard 'Afrika' platen'..... 'k weet dat zo nog niet allemaal. Dat is nu eenmaal reisfotografie zeker, waar de inhoud van de beelden primeert op de beeldvorming zelf. Ik veronderstel dat, als sommige van deze reisfotografen de zoveelste beautyshoot hier zien verschijnen, ze ook al eens geeuwen.

                  Ik vind dat deze foto's hun doel dienen en dat er fotografisch niets op aan te merken valt. We vinden het allemaal 'vanzelfsprekende plaatjes', maar laat ons even niet vergeten dat de zon in Afrika (so I was told want ik ben er zelf nooit geweest) allesbehalve gemakkelijk is. Zo zie je dan bovendien op foto 2 zowel een zon- als een schaduwpartij en toch zijn beide platen feilloos qua belichting. Het kader van foto 1 is daarenboven perfect. Beestekes gelijk met de horizon en enkel het hoofdje van het meisje dat dichterbij staat steekt erbovenuit. Zoooooo vanzelfsprekend vind ik dat toch allemaal niet.

                  Weet je wat het is: we zijn hier gewoon een bende verwende pc addicts die geen genoegen meer nemen met wat 'goed' en 'foutloos' is, maar die van hun stoel willen vallen als ze een foto openen. Laat ons even stilstaan bij het feit dat foto's bekijken ook een soort van gewenningsproces is waarbij je steeds méér en beter wil zien. Dingen waarvan je jaren geleden onder de indruk zou zijn geweest, worden nu afgedaan als 'gewoontjes'. En eigenlijk staat dat hoogstpersoonlijke gewenningsproces los van het even hoogstpersoonlijke leer- en verbeterproces van ons allemaal. Eigenlijk zouden we bij het beoordelen van de foto's niet onze eigen standaards moeten gebruiken maar gaan kijken naar de evolutie van de betreffende fotograaf.

                  Dixit Sylvie op 8 december 2008 en men verspreide het woord

                  Comment


                  • #10
                    Re: Burkina 2008

                    nou .. scheelt toch niet veel?
                    Vandaar dat ik Kenia ook tussen quotes had gezet. Dat continent is zo groot en het enige dat ik weet is dat Marokko ergens in het noorden ligt en kaapstad in het zuiden

                    Maar nogmaals, de plaatjes is echt niks mis mee, maar ik heb er niks mee. (persoonlijk) So sowwie
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Burkina 2008

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                      ...Eigenlijk zouden we bij het beoordelen van de foto's niet onze eigen standaards moeten gebruiken maar gaan kijken naar de evolutie van de betreffende fotograaf...
                      Hiermee ben ik het helemaal oneens. Volgens mij moet je een foto bekijken en beoordelen op wat ze bij jou teweegbrengt. Een foto die je iets doet en je niet onverschillig laat (op welke manier dan ook), is volgens mij al geslaagd. Ik zie niet in hoe de evolutie van een fotograaf zou moeten meespelen in de beoordeling van een foto of hoe deze evolutie je indruk van een foto zou kunnen beïnvloeden. Ze kan hooguit dienen om wat tips voor verbetering te geven maar de foto zelf wordt er niet beter of slechter door. Just my 2 cents.
                      mijn foto's: www.reneheylen.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Burkina 2008

                        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                        nou .. scheelt toch niet veel?
                        Vandaar dat ik Kenia ook tussen quotes had gezet. Dat continent is zo groot en het enige dat ik weet is dat Marokko ergens in het noorden ligt en kaapstad in het zuiden

                        Maar nogmaals, de plaatjes is echt niks mis mee, maar ik heb er niks mee. (persoonlijk) So sowwie
                        tja,
                        Zoals Madrid en Kiev eigenlijk ook niet zoveel verschillen.

                        Afrika is jouw ding niet. Geen enkel probleem.
                        Jouw modellen-foto's zijn mijn ding niet. Moet kunnen hé.

                        Wat betreft de foto's. 2e vind ik heel mooi. Spijtig van het kleine meisje dat afgesneden is. Een foto meer naar links van enkel de 2 was wellicht nog beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Burkina 2008

                          Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          Afrika is jouw ding niet. Geen enkel probleem.....
                          Ho ho.. dat heb ik nooit gezegd Ik heb hier parels van foto's voorbij zien komen bijv. van Pendragon en nog een paar leden en daar ook mijn complimenten voor uitgesproken. Ik hou van veel soorten fotografie en zet zelf ook inheemsen op de plaat, net zo goed als vogeltjes, en andere dieren en/of landschappen.
                          En ik kan net zoveel genieten van een inheems kind, of een pasgeboren babyplaat, als van een glad gestreken barbie



                          Kijk maar bij natuur en overige:


                          Echter mij 'specialiteit' ligt zelf momenteel bij studiofografie
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Burkina 2008

                            Oei, oei.... Ge moet hier precies oppassen met wat je zegt.
                            Ik volg Jorgen, dit is absoluut niet mijn ding, maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik in dit genre al wel platen heb gezien waar ik langer (en ja, zelfs verwonderd) naar kijk. Gewoon omdat de platen spreken... Ik heb dit spijtig genoeg ook niet bij deze platen...

                            Maar ieder zijn meug zeker
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Burkina 2008

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                              *roflol*




                              Misschien was de fotograaf op foto 1 een paar meter dichterbij de beesten moeten gaan staan met een groothoeklens lol

                              Ok ok standaard 'Afrika' platen'..... 'k weet dat zo nog niet allemaal. Dat is nu eenmaal reisfotografie zeker, waar de inhoud van de beelden primeert op de beeldvorming zelf. Ik veronderstel dat, als sommige van deze reisfotografen de zoveelste beautyshoot hier zien verschijnen, ze ook al eens geeuwen.

                              Ik vind dat deze foto's hun doel dienen en dat er fotografisch niets op aan te merken valt. We vinden het allemaal 'vanzelfsprekende plaatjes', maar laat ons even niet vergeten dat de zon in Afrika (so I was told want ik ben er zelf nooit geweest) allesbehalve gemakkelijk is. Zo zie je dan bovendien op foto 2 zowel een zon- als een schaduwpartij en toch zijn beide platen feilloos qua belichting. Het kader van foto 1 is daarenboven perfect. Beestekes gelijk met de horizon en enkel het hoofdje van het meisje dat dichterbij staat steekt erbovenuit. Zoooooo vanzelfsprekend vind ik dat toch allemaal niet.

                              Weet je wat het is: we zijn hier gewoon een bende verwende pc addicts die geen genoegen meer nemen met wat 'goed' en 'foutloos' is, maar die van hun stoel willen vallen als ze een foto openen. Laat ons even stilstaan bij het feit dat foto's bekijken ook een soort van gewenningsproces is waarbij je steeds méér en beter wil zien. Dingen waarvan je jaren geleden onder de indruk zou zijn geweest, worden nu afgedaan als 'gewoontjes'. En eigenlijk staat dat hoogstpersoonlijke gewenningsproces los van het even hoogstpersoonlijke leer- en verbeterproces van ons allemaal. Eigenlijk zouden we bij het beoordelen van de foto's niet onze eigen standaards moeten gebruiken maar gaan kijken naar de evolutie van de betreffende fotograaf.

                              Dixit Sylvie op 8 december 2008 en men verspreide het woord
                              Q.E.D.
                              Amen.

                              Henri
                              lidnummer: BD0435BE

                              Comment

                              Working...
                              X