Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil Externe & Interne flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil Externe & Interne flits

    Zu het mogelijk zijn mij te helpen met 2 fotos getrokken met interne en externe flits? om wat het verschil te zien? Als het mogelijk is, nog een derde met omnibounce of lightsphere en of ultrabounce.. Zodat ik de verschillen eens kan zien. Ik heb zitten google'n en ik vind daar nu eens echt niets over.. om te vergelijken en dergelijke..

    Ik gebruik een 450D dus ben ik van plan een 430EX II te kopen..
    Alvast bedankt!

    Een link ofzo mag ook, is zeker geen probleem, ik weet echt niet hoe zoeken, ik kom iedere keer uit op vergelijk prijs paginas en al..


    Grtjs
    Yannick Desmet 2021
    yannickdesmet.com

  • #2
    Re: Verschil Externe & Interne flits

    Op deze sites is een heleboel info over gebruik van opzetflitsers en maken van hulpmiddeltjes.

    DIY Photography – Your one stop shop for everything photo-video Inspiration View All Reviews View All Tradeshows View All Contests View All


    Veel leesplezier

    groet Hans.

    Comment


    • #3
      Re: Verschil Externe & Interne flits

      Bert Stephani heeft een artikel op z'n blog wat zo ongeveer een antwoord is op je vraag: http://x-pose.be/blog/

      Comment


      • #4
        Re: Verschil Externe & Interne flits

        Ik gebruikte vroeger ook alleen maar de interne flits van mijn 450D en heb daarna een 'oude' 380EX gekocht. Het verschil is enorm. Het autofocus hulplicht zorgt voor een veel snellere en betrouwbare scherpstelling in 'donkere' omstandigheden, en de belichting is veel beter (gebruik wel een omnibounce) Ik vind de interne flits van de 450D een terleurstelling en het zwakste punt van de camera. Al na een paar flitsen kort na mekaar moet ik wachten (tot het ding opgeladen of afgekoeld is ???) Met de flits die je wil kopen kan je niet in de fout gaan. Maar voor mij voldoet de 380EX meer dan goed genoeg.

        Comment


        • #5
          Re: Verschil Externe & Interne flits

          Bedankt voor alle antwoorden! Ik ben ondertussen al meer dan genoeg geholpen! Dankuwel

          grtjs
          Yannick Desmet 2021
          yannickdesmet.com

          Comment


          • #6
            Re: Verschil Externe & Interne flits

            Ik heb net de oude 420Ex gekocht voor op m'n 450D te zetten..




            Gekocht via kapaza.be voor 80euro.. echt een koopje!


            Net ff binnen en buiten geprobeerd, rechtstreeks op mensen geflitst en indirect via flits op het plafond. Heel de kamer was mooi belicht dan.
            Heb ook al een paar keer wat aquariumvisjes proberen vast te leggen, gaat ook heel goed!

            Ik ben erg erg blij mee!


            Wat wil je trouwens gaan fotograferen met je flits?
            Macro? Modellen?

            grts
            Groetjes

            CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

            Comment


            • #7
              Re: Verschil Externe & Interne flits

              grotendeels modellen inderdaad.. Feestjes ook en nog veel meer, ik zal zien wat ik ermee kan doen
              Leren voor strobist hehe..

              Grts
              Yannick Desmet 2021
              yannickdesmet.com

              Comment

              Working...
              X