Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje, geschikte lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje, geschikte lens?

    Hoi allemaal,

    Ik moet geregeld op concertjes (in concertzalen uiteraard) van de vriendin fotos maken (muziek, harmonie enzo)
    nu ja ik doe het met mijn standaard lenzen van de sony alpha 200.. het lijkt me alsof deze er niet zo geschikt voor zijn..

    nu is mijn vraag.. welke lens is er wel geschikt voor? tamron? sigma? sony zelf?

    En welke externe flitser raden jullie mij aan?

    alvast bedankt...
    Maarten

  • #2
    Re: Vraagje, geschikte lens?

    het lijkt me dat je hiervoor een lichtsterke lens nodig hebt. En afhankelijk van waar je staat (afstand tot onderwerp) moet je ook rekening houden met eventuele zoom. Een externe flitser is handig, maar weerom, als je te ver van je onderwerp af staat haalt dat niet veel uit. Moet er maar eens op letten als je bvb in het sportpaleis bent. Er zijn daar altijd persfotografen, en ik heb die nog niet dikwijls flitsers zien gebruiken. En bovenal, je budget bepaalt vooral je mogelijkheden.

    grt,
    Raf
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje, geschikte lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
      het lijkt me dat je hiervoor een lichtsterke lens nodig hebt. En afhankelijk van waar je staat (afstand tot onderwerp) moet je ook rekening houden met eventuele zoom. Een externe flitser is handig, maar weerom, als je te ver van je onderwerp af staat haalt dat niet veel uit. Moet er maar eens op letten als je bvb in het sportpaleis bent. Er zijn daar altijd persfotografen, en ik heb die nog niet dikwijls flitsers zien gebruiken. En bovenal, je budget bepaalt vooral je mogelijkheden.

      grt,
      Raf
      Dan zalk vooral een lichtsterke lens moeten hebbe denk ik..
      afstand tot podium is toch zeker 10 meter... dus moet veel men telelens gebruiken om de mense afzonderlijk op een foto te kunnen krijgen...
      er is wel voldoende licht ma ik heb t gevoel, ni ggenoeg voor men standaard lens...

      en ja idd flitsers, ze zullen ni helpen alsk zover van het podium afsta.. of valt die tien meter nog mee??

      greetz

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje, geschikte lens?

        een 70-200 2,8 heb je nodig, en flitsen op hogere ISO's reikt verder dan op lagere iso's. Bovendien krijg je een mooiere mix van aanwezig licht en flitslicht als je op groot diafragma, relatief lage sluitertijd en hoge iso de foot's neemt met de (externe) flits aan.

        Comment

        Working...
        X