Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurtemperatuur SB800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleurtemperatuur SB800

    hallo, kan er iemand mij vertellen hoeveel °K het licht van een Nikon SB 800 bedraagt?

    alvast bedankt

    joske
    D800 en een goed glasservies

  • #2
    Re: kleurtemperatuur SB800

    Ik vermoed ergens rond de 5600° K.

    Comment


    • #3
      Re: kleurtemperatuur SB800

      In de manual en de tech specs op de sites staat het niet.
      Alleen dat de kleur temperatuur aan de body doorgegeven wordt.
      Via google heb ik wel referenties gevonden naar gemeten waarden van rond de 6000 °K, varierend in functie van het output vermogen (iemand had 6150 op 50% vermogen)

      Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: kleurtemperatuur SB800

        Je kan zelf de kleurtemperatuur van je flitslicht bepalen, door de grijskaart te fotograferen in Raw en dan met de pipet van de witbalens de grijskaart op de foto aan te klikken en de kleurtemperatuur aflezen.

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: kleurtemperatuur SB800

          Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
          In de manual en de tech specs op de sites staat het niet.
          Alleen dat de kleur temperatuur aan de body doorgegeven wordt.
          Via google heb ik wel referenties gevonden naar gemeten waarden van rond de 6000 °K, varierend in functie van het output vermogen (iemand had 6150 op 50% vermogen)

          Jo.
          De meeste flitsbuizen zijn 5600° K, met een tolerantie van +/- 100°K. Vandaar mijn veronderstelling dat het bij Nikon niet anders is.

          Comment

          Working...
          X