Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring scherm HP LP2475w

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring scherm HP LP2475w

    Heeft iemand ervaring met het scherm HP LP2475w. Dit scherm kost ongeveer 650€, is een wide gamut (100% aRGB) en heeft een H-IPS panel (van LG). Volgens de testen (prad.de en tft-central) lijkt dit een goed scherm qua prijs/kwaliteit.

    Ik zal het scherm natuurlijk calibreren en ik probeer waar mogelijk software te gebruiken dat kleubeheer ondersteunt.

    Ik ben vooral bezorgt over het feit dat dit scherm een wide gamut is: het scherm moet ook dienen voor algemeen gebruik en soms is de volledige workflow sRGB (vertrekkende van RAW). Ik prefereer een IPS of PVA scherm, maar deze zijn allemaal wide gamut. Hebben jullie hier slechte ervaring mee (wat zijn de mogelijke nadelen)?

    Alternatieven rond dezelfde prijsklasse zijn natuurlijk welkom !

    Thx

  • #2
    Re: Ervaring scherm HP LP2475w

    Lees dit eens (pracht van een monitor)



    Groetjes
    vero
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring scherm HP LP2475w

      Ik heb deze ook al een eindje op het oog. Ervaringen zijn welkom! Kan je dit scherm in Belgie voor een treffelijke prijs krijgen? In Nederland vind je het rond de 550-600EURO. Bij de lokale computerboer gaat het 800EURO!
      Jeroen || OM-D EM-5

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring scherm HP LP2475w

        Blijkbaar zijn er twee versies van dit scherm, met hetzelfde modelnummer maar wel een andere productcode en +/- 200 euro verschil? Nochtans vind ik geen technische verschillen

        Hier kan je dat duidelijk zien:


        Weet iemand hier meer over?
        α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring scherm HP LP2475w

          Oorspronkelijk geplaatst door vision*R Bekijk bericht
          Blijkbaar zijn er twee versies van dit scherm, met hetzelfde modelnummer maar wel een andere productcode en +/- 200 euro verschil? Nochtans vind ik geen technische verschillen

          Hier kan je dat duidelijk zien:


          Weet iemand hier meer over?
          Ik heb het scherm ook besteld en op de zelfde website stonden ook twee verschillende prijzen... Gebeld naar de winkel en volgens hun was er geen verschil??
          Ik maandag kijken...
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Ervaring scherm HP LP2475w

            Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
            Ik maandag kijken...
            Dat gaat tegenvallen peinz'k
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

            Comment


            • #7
              Re: Ervaring scherm HP LP2475w

              Tja ik heb ook geen verschillen gevonden, maar ik heb wel al sites gezien die van beide versies stock hebben. Da's wel heel dom als hetzelfde scherm 200 euro meer kost?
              α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

              Comment


              • #8
                Re: Ervaring scherm HP LP2475w

                Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                Dat gaat tegenvallen peinz'k
                Waarom?
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaring scherm HP LP2475w

                  Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                  Waarom?
                  Is geen winkel, tiens .... dus kijken??
                  BackOffice is een bureel op de 4de verdieping, that's it!
                  Stock: 00.00, zlfs geen batterij'tje!
                  Wel een zeer betrouwbare en serieuze firma, dat wel.



                  Groetjes
                  veronique
                  « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaring scherm HP LP2475w

                    Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                    Is geen winkel, tiens .... dus kijken??
                    BackOffice is een bureel op de 4de verdieping, that's it!
                    Stock: 00.00, zlfs geen batterij'tje!
                    Wel een zeer betrouwbare en serieuze firma, dat wel.



                    Groetjes
                    veronique
                    Sorry mij verkeerd uitgedrukt, ik ga maandag kijken in een winkel in Dendermonde, het zou er tegen dan zijn... reeds gebeld
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaring scherm HP LP2475w

                      Alvast bedankt voor jullie reacties!

                      Het prijsverschil had ik ook opgemerkt. Na wat zoekwerk bleek HP hetzelfde scherm via 2 kanalen op de markt te brengen. Er is een kanaal voor bedrijven en eentje voor particulieren. Het scherm voor bedrijven is 200 euro duurder, maar HP heeft de gewoonte steeds een korting toe te kennen voor bedrijven (die korting is dus vooraf toegevoegd aan de prijs: there is so such thing as a free lunch). Voor particulieren wordt een dergelijke korting niet gegeven en wordt het scherm dus aan een lagere prijs verkocht (zeg maar de normale prijs).

                      Ik heb hetzelfde probleem gehad: winkelier bood me de keuze tussen een HP LP2475w voor 599€ of eentje voor 799€. Als ik kies voor de HP, kies ik dus zeker voor de goedkopere versie. De schermen zijn echt identiek, hieraan twijfel ik niet meer.

                      Ondertussen twijfel ik tussen de HP en het Eizo S2431W scherm. Deze laatste is wel een dik jaartje ouder, is wel 200 duurder en heeft een PVA panel. Het is geen wide gamut maar ik denk dit niet echt nodig te hebben.

                      Ik ben niet zinnes alle 3 jaar een nieuw scherm te kopen, ik hoop dus nu de goeie keuze te maken. Kunnen jullie me helpen de knoop eindelijk door te hakken?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaring scherm HP LP2475w

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jerom Bekijk bericht
                        Alvast bedankt voor jullie reacties!

                        Het prijsverschil had ik ook opgemerkt. Na wat zoekwerk bleek HP hetzelfde scherm via 2 kanalen op de markt te brengen. Er is een kanaal voor bedrijven en eentje voor particulieren. Het scherm voor bedrijven is 200 euro duurder, maar HP heeft de gewoonte steeds een korting toe te kennen voor bedrijven (die korting is dus vooraf toegevoegd aan de prijs: there is so such thing as a free lunch). Voor particulieren wordt een dergelijke korting niet gegeven en wordt het scherm dus aan een lagere prijs verkocht (zeg maar de normale prijs).

                        Ik heb hetzelfde probleem gehad: winkelier bood me de keuze tussen een HP LP2475w voor 599€ of eentje voor 799€. Als ik kies voor de HP, kies ik dus zeker voor de goedkopere versie. De schermen zijn echt identiek, hieraan twijfel ik niet meer.

                        Ondertussen twijfel ik tussen de HP en het Eizo S2431W scherm. Deze laatste is wel een dik jaartje ouder, is wel 200 duurder en heeft een PVA panel. Het is geen wide gamut maar ik denk dit niet echt nodig te hebben.

                        Ik ben niet zinnes alle 3 jaar een nieuw scherm te kopen, ik hoop dus nu de goeie keuze te maken. Kunnen jullie me helpen de knoop eindelijk door te hakken?
                        Volgens mijn winkelier had het prijsverschil te maken met de Belgische en de Engelse markt. Denk dat jouw versie van de feiten er dichter tegenzit want ik dacht dat Engeland goedkoper was?
                        Mijne knoop is doorgehakt, kan het woensdag afhalen. Dan nog het juiste calibratie toestel zien te vinden... Op Dpreview schreef iemand "Calibrated very easily" maar heb daar geen verstand van... zoekfunctie
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaring scherm HP LP2475w

                          Ik zit met hetzelfde dilemma: wide gamut of niet. Het meeste van mijn tijd doe ik webdesign (dus standaard RGB) maar toch ook wel wat print design en fotobewerking (waar 100% AdobeRGB en nog breder dus van pas zou komen). De sRGB stand van de HP zou weinig of geen effect hebben op de complete oversaturatie van kleuren in software zonder kleurmanagement (i.e. zowat alles behalve Photoshop en Firefox 3) dus je blijft met "ontplofte" kleuren zitten in de meeste programma's.

                          Momenteel denk ik toch aan de HP omdat de toekomst zeker bij wide gamut ligt. Nu maar hopen dat de volgende Vista ermee overweg kan!
                          Last edited by vision*R; 15 december 2008, 22:09.
                          α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaring scherm HP LP2475w

                            Ik werk op 2 Cintiq's (21”) en 2 Eizo HD2441W-TS
                            No wide ganut, dus!
                            Wel met het Zwitserse: ISO Koldenhof Grafimedia Expertise, wat veel belangrijker is “volgen mij” tneminste als je serieus met Grafisch’ of Druk’werk bezig bent

                            Eizo is (woor mij) een must

                            Groetjes
                            veronique
                            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaring scherm HP LP2475w

                              ISO Koldenhof is Nederland, en té serieus zou ik zo'n certificaat nu toch ook weer niet nemen. Op hun site zijn ze "stunned" over de kwaliteit van Apple Cinema Displays, terwijl we al wel weten dat ze niet meer de top zijn. Alles gaat zo snel tegenwoordig...

                              We hebben het hier ook over een HP scherm dat je kan vinden voor 600 euro, een Eizo 2442W van 1800 euro is dus geen relevante tip. Toon mij een Eizo scherm van 600 euro dat de vergelijking met die HP doorstaat! Bij Eizo ga je 50% meer betalen voor 10% meer kwaliteit.
                              Last edited by vision*R; 16 december 2008, 13:20.
                              α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

                              Comment

                              Working...
                              X