Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel keer flitsen mogelijk met een SB800 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel keer flitsen mogelijk met een SB800 ?

    Hallo,

    ik kan een van mijn SB800 verkopen om een SB900 bij te kopen. Ik verkoop dit aan een vriend en zou eens willen weten of iemand een grootte-orde kent van het aantal flitsen dat een SB800 kan flitsen. Ik zou die persoon nl geen versleten materiaal willen verpatsen. Ik schat dat ik met deze SB800 maximaal 500-1000 foto's heb ingeflitst.

    Ik vraag naar een schatting aangezien het waarschijnlijk afhankelijk is van hoe sterk je geflitst hebt. Maar heeft iemand een idee van de grootte-orde : 5.000 ? 10.000 ? 100.000 ? flitsen ...

    dank
    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

  • #2
    Re: Hoeveel keer flitsen mogelijk met een SB800 ?

    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, vond zo snel met google wel enkele in forums aangebeden met 6000 of 7000 actuations, maar als je na gaat dat je profs hebben die er de sluiter van een D1 of D2 doorheen hebben gedraaid (+200.000) met intensief inflitsen... Je hoort toch egenlijk niet dat die jongens om de 3 maanden een andere flits kopen.
    Lijkt me dat jouw vriend prima af is met zo'n weinig gebruikte flitser.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel keer flitsen met een SB800

      Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken
      Hallo,

      ik kan een van mijn SB800 verkopen om een SB900 bij te kopen. Ik verkoop dit aan een vriend en zou eens willen weten of iemand een grootte-orde kent van het aantal flitsen dat een SB800 kan flitsen. Ik zou die persoon nl geen versleten materiaal willen verpatsen. Ik schat dat ik met deze SB800 maximaal 500-1000 foto's heb ingeflitst.

      Ik vraag naar een schatting aangezien het waarschijnlijk afhankelijk is van hoe sterk je geflitst hebt. Maar heeft iemand een idee van de grootte-orde : 5.000 ? 10.000 ? 100.000 ? flitsen ...

      dank
      Ik heb met mijn SB800 meer dan 7000 flitsen er op zitten, ik was fotograaf in een discotheek, kunnen er ook nog meer zijn want die 7000 dat zijn de foto die ik heb

      Groetjes NoName
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel keer flitsen mogelijk met een SB800 ?

        flitsers die intensief gebruikt worden gaan vaak langer mee dan weinig gebruikte flitsers

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel keer flitsen mogelijk met een SB800 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
          flitsers die intensief gebruikt worden gaan vaak langer mee dan weinig gebruikte flitsers
          Inderdaad, condensator en flitsbuis hebben meer baat bij regelmatig gebruik.
          Twintig jaar geleden haalden xenon flitsbuizen reeds makkelijk 100.000 cicli alvorens deze in flitskracht gingen afnemen, zie maar freqwentiemeetstroboscopen gebruikt in de industrie, deze flitsen makkelijk 360.000 maal per uur, (100Hz.) soms uren aan een stuk.

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel keer flitsen mogelijk met een SB800 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Inderdaad, condensator en flitsbuis hebben meer baat bij regelmatig gebruik.
            Twintig jaar geleden haalden xenon flitsbuizen reeds makkelijk 100.000 cicli alvorens deze in flitskracht gingen afnemen, zie maar freqwentiemeetstroboscopen gebruikt in de industrie, deze flitsen makkelijk 360.000 maal per uur, (100Hz.) soms uren aan een stuk.
            Ja, maar die stroboscopen flitsen op een veel lagere kracht.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Hoeveel keer flitsen mogelijk met een SB800 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Ja, maar die stroboscopen flitsen op een veel lagere kracht.
              Ja natuurlijk Hubert, maar dan ook aan een freqwentie van 100maal per seconde, wat de flitsbuizen ook ferm doet opwarmen, ik wil hier maar mee zeggen dat deze tegenwoordig wel tegen wat kunnen.
              Ik hoor eigenlijk maar weinig over flitsen die kapot gaan.

              Comment


              • #8
                Re: Hoeveel keer flitsen mogelijk met een SB800 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik hoor eigenlijk maar weinig over flitsen die kapot gaan.
                Heb ik ook nog niet dikwijls gehoord. Ik heb hier trouwens nog een Metz 45CT1 van 26 jaar oud in gebruik voor mijn analoge Pentaxen, Rolleis en Mamiyas. Het enige wat daar ooit aan stuk gegaan is is een NiCad-accu. Die heb ik dan vervangen door de nieuwere NiMH-accu.
                Het enige wat je eigenlijk zou moeten doen qua onderhoud is minstens driemaandelijks je flitscondensator formeren. Dat doe je door de flitser ongeveer 10 à 15 minuten lang ingeschakeld te houden.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoeveel keer flitsen mogelijk met een SB800 ?

                  Een flits verslijt erg langzaam, ik zou me dus geen zorgen maken over het verkopen van het materiaal. Ik mag niet zeggen dat ik aan mijn reportageflisen al iets van mindering in prestatie heb kunnen vastellen, daar kan ik je dus niets over kwijt. Mijn studioflitsers hebben al meer dienst gedaan, en nu overweeg ik een nieuwe flitsbuis te plaatsen in mijn 600 WS, die naar mijn vermoeden meer dan 100.000 flitsen gedaan heeft.

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment

                  Working...
                  X