Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

academic pictures

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • academic pictures

    Vorige zondag wat geoefend met een eenvoudig studioflitsertje met als doel enkele stijlvolle plaatjes te maken in een stijlvolle omgeving ........








    facebook

  • #2
    Re: academic pictures

    bij een model ga je er vanuit dat ze poseert, maar vind het hier net iets te letterlijk genomen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: academic pictures

      geen foto???

      en plots zijn ze daar wel...

      niet mijn ding, kan me weinig bekoren... Sorry..
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #4
        Re: academic pictures

        Kreeg je ook een opdracht mee van de accademie om het zo te doen? En werd er ook gevraagd om op div. dingen te letten? Dit even uit nieuwsgierigheid hoor.

        Ik zag laatst een serie van iemand die een jaar de accademie had gedaan en een eindexamenopdracht moest inleveren waarvan ik dacht.. moet je daarvoor naar de fotoaccademie?
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: academic pictures

          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          Kreeg je ook een opdracht mee van de accademie om het zo te doen? En werd er ook gevraagd om op div. dingen te letten? Dit even uit nieuwsgierigheid hoor.

          Ik zag laatst een serie van iemand die een jaar de accademie had gedaan en een eindexamenopdracht moest inleveren waarvan ik dacht.. moet je daarvoor naar de fotoaccademie?
          de bal precies volledig mis geslagen..........maar toch bedankt dat ik het tenminste weet........zal nog maar wat verder gaan oefenen zeker

          .....ik noem het zelf accademische plaatjes (omdat ik me in voor mij nog ontontgonnen terrein bevindt............volgende keer dus beter posten in fotobeoordeling ......of helemaal niet .) ..........onze fotokring mocht onlangs in een designzaak ene fotoshoot doen.........met het betreffende model heb ik dan enkele uurtjes kunnen werken. met o.a. dit als resultaat.........
          facebook

          Comment


          • #6
            Re: academic pictures

            Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
            de bal precies volledig mis geslagen..........maar toch bedankt dat ik het tenminste weet........zal nog maar wat verder gaan oefenen zeker

            .....ik noem het zelf accademische plaatjes (omdat ik me in voor mij nog ontontgonnen terrein bevindt............volgende keer dus beter posten in fotobeoordeling ......of helemaal niet .) ..........onze fotokring mocht onlangs in een designzaak ene fotoshoot doen.........met het betreffende model heb ik dan enkele uurtjes kunnen werken. met o.a. dit als resultaat.........
            Hmmja... Probleem zit vooral id composities: bij de eerste zijn de fleshalzen eerder storend dan dat ze iets bijdragen, en zeker als ook nog 's het hoofd afgesneden wordt om ze erop te krijgen.
            Geen flessen, of een lager standpunt waarbij je een stukje tussen de flessen kijkt ware beter geweest.
            De tweede is een beetje te gezocht qua compositie, en de derde beste, maar toch ook een beetje te slordig, en weinig punch.

            Maar niet wanhopen - composities maken met een model in een gegeven ruimte is niet altijd evident. En dat zal met ervaring steeds beter lukken.

            Comment


            • #7
              Re: academic pictures

              Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
              de bal precies volledig mis geslagen..........maar toch bedankt dat ik het tenminste weet........zal nog maar wat verder gaan oefenen zeker

              .....ik noem het zelf accademische plaatjes (omdat ik me in voor mij nog ontontgonnen terrein bevindt............volgende keer dus beter posten in fotobeoordeling ......of helemaal niet .) ..........onze fotokring mocht onlangs in een designzaak ene fotoshoot doen.........met het betreffende model heb ik dan enkele uurtjes kunnen werken. met o.a. dit als resultaat.........
              ho ho ... dat zeg ik niet
              Ik relateerde te titel alleen aan wat ze daar soms op school leren/verlangen.

              Als dit een lekkere oefenshoot is voor je zelf, kijk ik namelijk ook anders naar de platen
              Dit is het zelfde als iemand die net een cam heeft een titel 'high fashion' gebruikt en naar buiten trekt met zijn dochter in een spijkerbroek.
              Ik was dus even misleid.

              Nu even inhoudelijk.
              De platen zien er zeker niet verkeerd uit. Ze zijn me iets te cool als het gaat om sfeerplaten, maar de scherpte zit goed.
              COmps zouden hier en daar anders kunnen , vooral in die eerste waar die dingen op de voorgrond veel aandacht vragen. Maar dat is natuurlijk moeilijk in een winkel die je niet even kunt verbouwen.
              Tevens zou ik bij de zittende poses een lager standpunt innemen (indien mogelijk)
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment

              Working...
              X