Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a 200 probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a 200 probleem

    Hallo

    Heeft iemand dit al gehad als je foto trekt bv een model en je wil het gezicht trekken en het gezicht staat mooi in je zoeker maar als je de foto's ziet op je computer zijn ze iets kleiner en staat het gezicht er bv stukje niet op of bv een voet?

    Ik dacht dat het juist omgekeerd was dat je juist 2 pixels meer zou moeten hebben?

    Mijn camera is sony a 200
    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Re: Sony a 200 probleem

    de zoeker van je alpha 200 geeft geen 100% beeld.

    Comment


    • #3
      Re: Sony a 200 probleem

      Neem je misschien foto's in het breedbeelformaat? Dan zou het kunnen dat je een stukje verliest (dit is overigens met 4 streepjes aangegeven in de zoeker).
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Sony a 200 probleem

        Kan dit niet door de slingerende sensor veroorzaakt worden?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Sony a 200 probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
          de zoeker van je alpha 200 geeft geen 100% beeld.
          Dus jij hebt dit ook?
          Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

          Comment


          • #6
            Re: Sony a 200 probleem

            als de zoeker geen 100% beeld geeft, zou de fout dan niet moeten zijn dat er eerder meer op de foto staat dan minder?

            Heb je dit probleem ook met je steady-shot OFF? ik zit ook eerder te denken in de richting van een falende steadyshot.

            Comment


            • #7
              Re: Sony a 200 probleem

              Lijkt me meer op een spiegel die niet meer goed zit.

              Is het beeld altijd evenveel naar dezelfde kant verschoven?
              Kan zijn dat je spiegel niet meer gans naar beneden klapt.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Sony a 200 probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door adolf_de_berggeit Bekijk bericht
                als de zoeker geen 100% beeld geeft, zou de fout dan niet moeten zijn dat er eerder meer op de foto staat dan minder?

                Heb je dit probleem ook met je steady-shot OFF? ik zit ook eerder te denken in de richting van een falende steadyshot.
                ahn dat bedoel je hmm nog niet getest zal ik eens testen. Kan iemand mij dan precies verklaren hoe dit komt als de super steady shot aan staat ? hoe kan die nu falen?
                Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                Comment


                • #9
                  Re: Sony a 200 probleem

                  Bij SS volgt de sensor het beeld en het beeld op het matglas niet. Daarbij door het bewegen bij afdrukken zie je dus al nooit het echte beeld van de foto tot deze gemaakt is(op statief geldt dit niet, maar ook de SS niet)
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X