Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijzen lensen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijzen lensen

    Gezien de heersende economische malaise: wat is jullie pronostiek aangaande de evolutie van de prijzen van de duurdere objectieven? Gaan de prijzen dalen of stijgen?
    aanpassing in titel: ik bedoel dus lenZen
    Last edited by defender110; 2 december 2008, 10:40. Reden: schrijffout titel

  • #2
    Re: prijzen lensen

    daar kan je eigenlijk geen zinnig antwoord op zeggen.

    kan zijn dat door de malaise laten de fabrikanten hun prijzen zakken. Maar je weet ook niet hoe sterk of zwak de euro gaat zijn tov de yen en dollar.

    Wat ik wel denk is dat er wel eens wat meer 2°hands gaan voorbij komen. Dit zou de prijs kunnen doen dalen, maar het kan ook zijn dat weer meer mensen 2°hands gaan kopen waardoor dit effect weer teniet gedaan wordt.

    conclusie : ik weet het niet
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #3
      Re: prijzen lensen

      Kdenk dat het zal zijn zoals in alle sectoren.
      De prijzen zullen iets zakken, tot de fabrikanten de productie verminderen waardoor de theorie van vraag en aanbod de kop opsteekt.
      Uiteindelijk zal de prijs terug lichtelijk de hoogte in gaan en (mss) iets onder de startprijs zitten, maar veel zal het niet zijn.

      Maw, goed opvolgen en mss in laatste weken van profiteren, zal dan terug op normaal peil komen.

      Das mijn gedacht
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

      Comment


      • #4
        Re: prijzen lensen

        Als ik zie aan welke prijs Nikon zijn nieuwe D3x body in de markt wil zetten, dan denk ik dat we ons bij Nikon alvast niet aan prijsdalingen moeten verwachten :-)

        Het kan met de lage pond wel de moeite lonen om eens over het kanaal te gaan kijken wat lenzen daar kosten. Wie de BTW recupereert moet er wel rekening mee houden dat de BTW ginder maar 15% is: vergelijk dus altijd de Britse Prijs exclusief BTW (en inclusief leverningskosten) met de Belgische prijs exclusief BTW.
        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

        Comment


        • #5
          Re: prijzen lensen

          Oorspronkelijk geplaatst door defender110 Bekijk bericht
          Gezien de heersende economische malaise: wat is jullie pronostiek aangaande de evolutie van de prijzen van de duurdere objectieven? Gaan de prijzen dalen of stijgen?
          aanpassing in titel: ik bedoel dus lenZen
          stijgen door de koers van de Yen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: prijzen lensen

            Hopelijk niet maar vermoedelijk wel ... stijgen zoals veel computermateriaal.
            Bepaalde processoren en geheugen zijn op een week tijd 15% of meer gestegen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment

            Working...
            X