Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gear verzorgen en bewaren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gear verzorgen en bewaren

    Hallo, (mijn eerste post op dit forum )

    Ik heb mijn eerste echte inverstering gedaan in een Canon EOS 1000D, twee lenzen, tas,... Wat ik mij nu afvraag: waar moet ik zeker op letten als ik mijn camera bij heb? Is een beetje regen schadelijk? Wat is echt not-done met een DSLR en lenzen? Wat is de hoofdoorzaak waaraan toestellen en lenzen kapot gaan? Waar moet ik zeker op letten bij het omgaan met lenzen? Wat is het meest schadelijk voor lenzen?

    Ik ben een student en mijn budget is niet ongelimiteerd, en dus wil ik natuurlijk zo lang mogelijk mijn materiaal "levend" houden. Welke tips kunnen ervaren gebruikers mij geven?

    Alvast bedankt!

    Frank
    Body: Canon EOS 1000D, Canon EOS 60D
    Lenzen: Canon EF-S 18-55mm 3.5-5.6 IS, Canon EF 50mm 1.8 II, Tamron 55-200mm 4-5.6, Canon EF-S 18-135 IS

  • #2
    Re: Gear verzorgen en bewaren

    Ben nog redelijk nieuw in het gebeuren maar volgens mij zijn dit al enkele punten die de duurzaamheid te goed komen:

    - Alles mooi opbergen in een speciaal voor fotografie voorziene schoudertas of rugzak
    - Bij lenzen wissel maken dat je het zo stof vrij kan doen. Heb hier eens gelezen om bvb op het strand lenzen te wisselen in een plastic zak
    - Altijd de doppen op je lens laten zitten
    - Op je lenzen een beschermings filter plaatsen
    - Na regen of wat gedrup alles mooi afdrogen voor je het weg bergt
    - ....
    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

    Comment


    • #3
      Re: Gear verzorgen en bewaren

      Niet laten vallen ( ik spreek uit ondervinding) !!

      Erwin
      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

      Comment


      • #4