Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

battery grip BG-E3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • battery grip BG-E3

    hoi,

    Heeft er iemand een handleiding hoe ik deze battery grip moet plaatsen op mijn canon eos 400 D ? Hoe moet ik het klepje van de batterijhouder verwijderen want deze zit in de weg voor het plaatsen van de battery grip.

    alvast bedankt,

    dirk

  • #2
    Re: battery grip BG-E3

    Bij mijn 450D moet ik het klepje, terwijl het open is, van de opening wegschuiven. Het 'klikt' er dan vrij makkelijk uit. Ik veronderstel idem voor de 400D ?

    Comment


    • #3
      Re: battery grip BG-E3

      in de instructies van de bg-e3 staat een mooie tekening over in welke richting je het scharnier moet duwen om het klepje los te krijgen, en hoe je het vervolgens handig in een uitsparing in de grip kan bewaren...

      op de binnenkant van het klepje staat ook een pijl om de richting aan te geven...
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: battery grip BG-E3

        staat idd mooi in de 'handleiding', ikzelf was overlaatst aan het panikeren waar ik in godsnaam dat klepje had gelaten, enja, toen viel mijn frank/euro, je moet het dus in de batterijgrip 'verstoppen'
        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
        BLOG

        Comment


        • #5
          Re: battery grip BG-E3

          Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          ... en hoe je het vervolgens handig in een uitsparing in de grip kan bewaren...
          Ik had de grip destijds bevestigd zonder de handleiding te gebruiken en dit detail dus gemist. handig! nu hoef ik me niet langer zorgen te maken dat ik dat klepje ooit ga kwijtspelen.
          blog

          Comment


          • #6
            Re: battery grip BG-E3

            Oorspronkelijk geplaatst door Stijn. Bekijk bericht
            Ik had de grip destijds bevestigd zonder de handleiding te gebruiken en dit detail dus gemist. handig! nu hoef ik me niet langer zorgen te maken dat ik dat klepje ooit ga kwijtspelen.
            Ben ook iemand die altijd eerst zonder manual probeert, en daarom ook is mijn klepje in de doos waar de grip uitkwam opgeborgen, zoals je kunt lezen in dit draadje. Die persoon had trouwens ook problemen met het verwijderen van het klepje.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X