Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio 73 - fototassen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio 73 - fototassen?

    Is er al iemand in de winkel van studio73 in Geel geweest. Heb gehoord dat er daar nogal veel keuze is van tassen, ben namelijk op zoek naar een tweede tas voor mijn materiaal. Heb al veel dingen gelezen van Kata. Iemand ervaring mee? Zoek namelijk een schoudertas, niet te groot. Ik heb nu een rugzak van Tamrac (expedetion 7) maar ik vind die soms wat groot om mee te nemen. Ik ben daar wel zeer tevreden over.
    Last edited by Franciskine; 8 december 2008, 06:34.
    mvg, waulus
    Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

  • #2
    Re: Studio 73

    Kata is een voortreffelijke keuze, ik kijk zelf uit naar de kata DC family (http://www.kata-bags.com/)

    Mvg
    Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
    Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk :)
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Studio 73

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias V Bekijk bericht
      Kata is een voortreffelijke keuze, ik kijk zelf uit naar de kata DC family (http://www.kata-bags.com/)

      Mvg
      Ik denk dat we allebei in die richting denken, ik ben van plan om ook 1 van die tassen uit die reeks te kopen.
      mvg, waulus
      Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

      Comment


      • #4
        Re: Studio 73

        Houd je me ook op de hoogte als je ze daadwerkelijk hebt? mvg
        Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
        Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk :)
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Studio 73

          ik ben al wel in mol geweest.
          Maar als je het vraagt, wordt materiaal dat in de ene winkel ligt gratis naar de andere doorgestuurd.
          ik heb mij er een rugzak gekocht. superhandig voor mij (ik loop dag in dag uit met dat ding op mijn rug).
          Vrij groot aanbod, van klein (compactje) tot groot (reporter -reeks).
          Al je materiaal dat je erin moet krijgen meenemen en passen
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment


          • #6
            Re: Studio 73

            Een kunststof tas trekt stof aan. De sensor in een digitale camera ook. Handig zo'n camera in je tas die de tas van binnen stofvrij houdt.
            Op zoek naar leer of katoen.

            Elke voorbijganger weet wat er in een cameratas zit. Neem dus een tasje waar de ambtenaar zijn brood voor de middagpauze in mee neemt.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

            Comment


            • #7
              Re: Studio 73

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias V Bekijk bericht
              Houd je me ook op de hoogte als je ze daadwerkelijk hebt? mvg
              Normaal gezien ga ik een van deze dagen naar Geel om de tassen van kata is te bekijken.
              Ik laat dan iets weten als ik ze gekocht heb of wat ik er van vind.
              mvg, waulus
              Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

              Comment


              • #8
                Re: Studio 73

                Is goed, dan houd ik dit topic nog wel even in't oog!
                Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
                Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk :)
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Studio 73

                  Ben mss wat laat met mijn reactie maar kijk ook eens op geheugenkaart.be. Als ik die prijzen vergelijk met anderen is die ook niet zo duur.

                  Groetjes CrusH

                  Comment


                  • #10
                    Re: Studio 73 - fototassen?

                    Ik heb zojuist de Canon Gadgetbag 10EG nog iets gekocht....staat voor ongeveer 55 euro bij konijnenberg, heb hem NIEUW van ebay voor 33 euro (23 voor de tas 10 voor verzenden).

                    Kunnen 2 body's en 5 tot 6 lenzen en klein spul in...geen geld dacht ik zo voor zo'n formaat tas en de verkoper had er nog 26 liggen gister...


                    Dus voor een tweede tas kun je momenteel niet veel goedkoper krijgen denk ik...
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Studio 73 - fototassen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      Ik heb zojuist de Canon Gadgetbag 10EG nog iets gekocht....staat voor ongeveer 55 euro bij konijnenberg, heb hem NIEUW van ebay voor 33 euro (23 voor de tas 10 voor verzenden).

                      Kunnen 2 body's en 5 tot 6 lenzen en klein spul in...geen geld dacht ik zo voor zo'n formaat tas en de verkoper had er nog 26 liggen gister...


                      Dus voor een tweede tas kun je momenteel niet veel goedkoper krijgen denk ik...
                      en je hebt die tas ook effectief aangekregen?
                      zonder politie over de vloer te krijgen?
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

                      **=ol

                      Comment


                      • #12
                        Re: Studio 73 - fototassen?

                        Hij is van het weekend besteld en moet nog aankomen...


                        Maar ik mag aannemen dat een powerseller op ebay geen gestolen goederen gaat verkopen En anders is het betaald via paypal...dus valt daar nog wel wat te regelen...


                        Verklaring van een vriend die in een fotozaak werkt is dat die tassen ook wel eens door Canon gratis bij bepaalde camera's werden gedaan als een soort "kit" en ze dan vaak apart verkocht werden om toch nog wat meer winst te maken...of dat zo is weet ik niet, maar het is in ieder geval een "electronicabedrijf" waar ik hem heb gekocht...zal wel laten weten als ik hem heb ontvangen
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Studio 73 - fototassen?

                          Heb hem vandaag binnen gekregen...





                          Niet op de kwaliteit van de foto's letten...zijn even snel gemaakt binnen met manueel lensje...

                          Het is een lekker handzaam tasje, stevig gebouwd. Het is een schoudertas met aan de achterzijde een band om hem ook om je middel te bevestigen. Binnenkant zelf in te delen. Volgens Canon moeten er 2 body's in kunnen met 5 tot 8 lenzen en klein spul. Is dan wel gebaseerd op de 1000D of 450D.

                          Ik heb er nu inzitten:

                          Body (Sigma SD14)
                          Lenzen:
                          70-200 f2.8
                          18-200 OS
                          135 mm f2.8 (m42)
                          35mm f2.8 (m42)
                          50mm f1.8 (m42)
                          58mm f2.0 (m42)

                          Macro tubes (m42)
                          Statiefgondel voor de 70-200
                          4 accu's
                          2 geheugenkaartjes
                          blaasgalgje
                          oplader (+netsnoer)
                          m42 adapter

                          Body kan er dan wel enkel zonder lens in, maar dat is de prijs voor het erin willen hebben van de 70-200.

                          Onderaan nog mogelijkheid een klein statief eronder te hangen...geheel hangt redelijk prettig om de schouder.

                          En dat voor 23,95..! (+10 euro verzenden) Daar koop je normaal nog niet eens een tasje voor een enkele slr met kleine lens voor...!

                          Dus als je nog steeds op zoek bent naar een goedkoop tweede tasje...


                          http://cgi.ebay.nl/CANON-GADGET-BAG-10-FOTOTASCHE-FUR-EOS-SERIE-450D-1000D_W0QQitemZ260329438744QQihZ016QQcategoryZ9651 8QQtcZphotoQQcmdZViewItem]ebay

                          Zie overigens dat Konijn hem momenteel ook in de aanbieding heeft...(van de week stond die daar nog voor 54 euro)

                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Studio 73 - fototassen?

                            Deze tas heb ik inderdaad mogen kiezen bij m'n aangekochte 450D kit.
                            Is een handige tas trouwens. Verder is de service bij studio73 ook top.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Studio 73 - fototassen?

                              Als je twijfelt aan het merk KATA, dan kan ik je geruststellen... prachtige tassen, bijzonder stevig, praktisch en weersbestendig. Wel één advies : kijk goed naar de binnenafmetingen. In mijn R101 bijvoorbeeld past wel een een D80, maar geen D40 met batterijpak...

                              Comment

                              Working...
                              X