Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prisma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prisma

    Na het optreden van Indukti werden we verpletterd door de geluidsmuur van Prisma.
    Heel sterk verwant met Tool.






    Last edited by jaak56; 28 november 2008, 16:57.
    facebook

  • #2
    Re: prisma

    Hele knappe tweede
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: prisma

      Lekker rauwe shots... Ik kan me de kleurzee van de verlichting zo voorstellen... zw oogt goed in deze reeks!
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • #4
        Re: prisma

        Ik vind deze reeks wat minder.
        De omstandigheden waren waarschijniljk zeer moeilijk maar ik heb al veel beter werk gezien van u.
        WWW.JOPIX.BE
        Just one click away...

        Comment


        • #5
          Re: prisma

          Hierbij een lang antwoord op een korte opmerking



          Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
          Ik vind deze reeks wat minder.
          De omstandigheden waren waarschijniljk zeer moeilijk maar ik heb al veel beter werk gezien van u.

          Kan ik in inkomen
          Het betere werk dat je bedoelt ligt wss hoofdzakelijk binnen de show- en spektakelsfeer.......binnen het muziekgenre waarin ik me het meestal beweeg, is het niveau van mijn plaatjes (zie beneden) idd. een stukje lager.


          Iets over de omstanigheden.
          Bij het optreden van Prisma was er een videoscherm achter de band.............vanaf hun tweede nummer werd daar continu op geprojecteerd. ........ de muzikanten zelf fungeerden dus ook als projectiescherm........en dat maakt de zaak niet zo eenvoudig..........


          off topic:
          (soms is het ook eens nuttig om persoonlijke visies/ervaringen/beweegredenen van algemenere aard eens in het forum te gooien)


          Een mooi shot wordt bepaald door de 1) omstandigheden (licht, zaal, standpunt, aantal nummers,...), 2) het onderwerp en 3) de fotograaf.
          Als je doelstelling is om steeds puik werk af te leveren zou je eigenlijk de optredens moeten uitpikken waarvan je op voorhand weet dat ze iets te bieden hebben...........Vooral schoon madammen of duistere metal geven je vaak een streepje voor..........bekijk de concertfoto's maar eens die aanslaan of die in de HoF zijn geraakt..

          Zelf selecteer ik meestal (er zijn regelmatig uitzonderingen zoals bvb Milk inc. ) in functie van de muziek..........en probeer dan in de gegeven omstandigheden het beste eruit te halen.........maar dat leidt niet altijd tot prachtresultaten. Wat je hier op dit forum van mij ziet is dus een doorsnede van het wel en wee op het fotografisch vlak van iemand die in eerste instantie bezeten is door muziek en af en toe door show en spektakel..............
          facebook

          Comment


          • #6
            Re: prisma

            Het probleem met concertfotografie is dan ook nog eens de persoonlijke band met de geportreteerde artiest... Als je een bepaalde groep of artiest graag hoort, zullen die foto's je meer zeggen. Als ik een foto zie van pakweg een schlagerzanger, ben ik meestal minder enthousiast. Tenzij de foto er echt uitspringt door de kwaliteit.

            Eigenlijk is fotografie een heel persoonlijke ervaring en wat de éne aanspreekt betekent niet voor een ander...
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #7
              Re: prisma

              Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
              Het probleem met concertfotografie is dan ook nog eens de persoonlijke band met de geportreteerde artiest... Als je een bepaalde groep of artiest graag hoort, zullen die foto's je meer zeggen. Als ik een foto zie van pakweg een schlagerzanger, ben ik meestal minder enthousiast. Tenzij de foto er echt uitspringt door de kwaliteit.

              Eigenlijk is fotografie een heel persoonlijke ervaring en wat de éne aanspreekt betekent niet voor een ander...
              mooi verwoord.
              Heb het zelfde gevoel.

              @ Jaak: ik ga ook enkel naar concerten waarvan ik de muziek goed kan verdragen. (uitgenomen sommige lokale feestjes met vlaamse sterren) en uiteraard spreken foto's van groepen die ik ken me meer aan. Niks zo irritant als een groep gaan fotograferen die je graag hoort en er erg naar uitkijkt om deze te fotograferen en dan daar onder slechte omstandigheden te moeten werken en zo het op voorhand gewenste resultaat niet kan verkregen worden.

              (kweet, geen goeie zinsbouw, maar ge snapt me wel, denk ik)
              Ik heb ook veel foto's (zoals van biohazard overlaatst) maar ben dan niet geneigd deze op het forum te werpen.
              WWW.JOPIX.BE
              Just one click away...

              Comment

              Working...
              X