Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgrip sony a200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijgrip sony a200

    Heeft iemand ervaring met de originele batterijgrip voor de sony a200? (alleen de originele he, dus geen andere merken oid, want daar heb ik geen zin in, om op mijn toestelletje te zetten) Ben van plan er eentje te kopen, maar de prijzen varieren nogal.. Voor 189 euro staat ie nou te koop bij cameranu.nl Ik heb hem niet echt nodig voor langer te kunnen fotograferen met een batterijlading, maar meer voor wat betere stabiliteit, en wat meer gewicht,want ik zelf vind dit wel prettig... dus, alle ervaringen zijn welkom!!

  • #2
    Re: Batterijgrip sony a200

    Eens je deze onder je toestel hebt staat, doe je hem er nooit meer af
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Batterijgrip sony a200

      Je enthousiasme heeft me over de streep getrokken! Vandaag eentje besteld. Heb es extra lief naar sinterklaas gekeken...

      Comment


      • #4
        Re: Batterijgrip sony a200

        Gripje is afgelopen zaterdag meegekomen met de post, en het is werkelijk heel erg prettig om mee te werken.

        Comment


        • #5
          Re: Batterijgrip sony a200

          Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
          Gripje is afgelopen zaterdag meegekomen met de post, en het is werkelijk heel erg prettig om mee te werken.
          Waar heb je hem aangekocht en voor welke prijs? Zou ook eentje willen voor men toestel.
          Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

          Comment


          • #6
            Re: Batterijgrip sony a200

            Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
            Waar heb je hem aangekocht en voor welke prijs? Zou ook eentje willen voor men toestel.

            bij cameranu.nl heb ik hem incl. verzendkosten en BTW gekocht voor 195,50.. Heb hem netjes thuis gekregen, stevig verpakt.. Bij konijn is ie weer duurder.. De grip is fantastisch om mee te werken, wel vereist het enige gewenning als je de sony op zijn kant legt, de zoeker blijkt in ene keer toch iets verder naar links te liggen, dan verwacht.. Ik heb hem voornamelijk gekocht voor meer stabiliteit, en iets meer gewicht.. Verder ligt ie ook wat meer gebalanceerd om je schouder, zeker als je je flits er nog op hebt staan of een wat ´langere´ lens.. Heb altijd het gevoel gehad, met een halve camera te werken, voordat ik dit gripje had. de dubbele bediening is een verademing, zeker voor een linksogige shooter als ik,(zat telkens te klooien met mijn armen over het toestel, weet niet goed hoe dit uit te leggen, hihihi!) in je display veranderd er eigenlijk niet veel, behalve dan dat je nu ziet dat er 2 batterijen in zitten, en afzonderlijk kun je zien hoe vol of hoe leeg je accu´s zijn..2 volle accu's zouden goed moeten zijn voor 1500 opnames, maar uitervaring weet ik dat je hier een grote zak zout naast moet zetten...) batterijklepje dien je wel te verwijderen, een fluitje van een cent, je klikt de grip op je cam, wieltje aandraaien en vervolgens kun je meteen aan de gang! Ik heb hem nou van afgelopen zaterdag, en wil hem nou al nooit meer kwijt! Een aanradertje en zijn geld meer dan waard...!!

            Comment


            • #7
              Re: Batterijgrip sony a200

              Ok, staat nu zeker op men verlang lijstje, begin zelfs te twijfelen tussen flits of toch eerst een grip
              Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

              Comment


              • #8
                Re: Batterijgrip sony a200

                Koop eerst een opzetflitser, een minolta of sony met hoog richtgetal, die grip is eigenlijk het toetje erbovenop. Maar hangt natuurlijk af van wat je wilt.. voor vergelijkingen over flitsers geschikt voor sony-minolta, kijk es op www.dyxum.com , goede reviews en een goede hvl-f58am of een sony hvl-f56am zijn erg goed hoor!! een minolta 5600 of 3600 hs(d) zijn trouwens ook goed, ik heb zelf een 3600 hs(d), niet de krachtigste flitser, maar voor algemeen gebruik toch een goeie, problem-free flitser..Let wel op of de batterijklep probleemloos open en dicht gaat, want dit schijnt af en toe een probleem te zijn (gelukkig niet bij de mijne) En koop gewone oplaadbare aa-batterijen, want daar werkt ie op.. Enigste nadeel is dat de flitskop alleen maar omhoog kan en niet kan roteren, en dat je geen display hebt of handmatig een flits kunt laten afgaan.....een metz mecablitz 53 MZ-4 is ook niet verkeerd.. Ik heb mijn 3600 hsd een paar jaar geleden gekocht voor mijn toenmalige minolta dynax (voor 75 euri's)en ben er zeer tereden over.. voordeel van deze flitser is ook, dat je er draadloos mee kunt flitsen. Mocht je een 2e handsje kunnen kopen, let dan wel op of alles erbij zit, dwz, een diffusor, en het voetje om je flash op te zetten als je draadloos wilt gaan, scheelt weer een paar $$$. Handleiding had ik er niet bij, maar heb ik gevonden in een pdf-file van internet, summier, maar genoeg om mee van start te gaan.. Heb trouwens bij deze minolta flitser nog een sto-fen ominbounce gekocht via marktplaats, voor 25 euro, niet al te duur dus, en in sommige situaties is dat wel lekker om mee te werken.. En nogmaals, die grip, is ondanks zijn toch wel behoorlijke prijs (toch zeker in vergelijking tot een grip van canon oid) de moeite waard!!

                Comment


                • #9
                  Re: Batterijgrip sony a200

                  Heb men oog laten vallen op de HVL-F 42 AM. Lijkt me prijs kwaliteit niet slecht, voor nog geen 190€ heb je hem al nieuw.
                  Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterijgrip sony a200

                    prima keus!!

                    Comment

                    Working...
                    X