Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mischien een vreemd vraagje om raad....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mischien een vreemd vraagje om raad....

    Hallo iedereen,

    Ik heb mij lidgemaakt op aanraden van een vriend omdat jullie mij mischien tips kunnen geven.

    Ik heb bij Krefel een Canon gekocht enkele maanden terug, geen reflex of zo, gewoon één om voor het ogenblik mee "rond te komen"

    nu heb ik na een korte periode gemerkt dat dit toestel wazig trekt en blijkt er een krasje net in het midden van de lens te zitten. (balen!!!!)

    Ben terug naar de winkel gegaan om te proberen of dit als garantie zou tellen.
    Hier zeiden ze tegen mij "we sturen hem om, het ergste dat kan gebeuren is dat die terugkomt en niet gemaakt is"

    Nu krijg ik dus een brief in de bus met drie opties..

    Optie 1: ik tel een 140tal euro neer voor een nieuwe lens.

    Optie 2: Ik zie af van de herstelling en betaal 50 euro om mijn toestel terug te krijgen.

    Optie 3: Ik zie af van de 50 euro om mijn toestel te ontvangen en krijg mijn toestel hierbij dus ook niet terug.....

    Heeft iemand hier dit al eens meegemaakt????

    Dat het toestel niet onder garantie gemaakt word, tot daar toe (bewijs maar eens dat die kras er al op zat)

    Maar dat ik onder garantie 50 euro moet gaan neertellen om mijn persoonlijke eigendom terug te krijgen zonder dat er ook maar iets aan gedaan is???? dat is toch niet normaal??? en het niet terugzenden... dat is toch diefstal gewoonweg???
    ter informatie, ik heb nergens iets getekend waar ik akkoord mee zou gaan voor afstand van mijn toestel te doen of iets in de aard.

    iemand tips hoe ik dit kan aanpakken??

    Hoop dit snel achter de rug te hebben en mee te kunnen draaien op dit, op eerste zicht, heel leuk forum

  • #2
    Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

    Van wie heb je die brief gekregen, van de winkel of van Canon/het herstelbedrijf? Indien dat laatste zou ik ermee naar de winkel gaan en zeggen dat zij het maar moeten uitzoeken maar dat jij je camera terugwilt zonder kosten. Indien het eerste en ze ontkennen de belofte gedaan te hebben dan zul je het waarschijnlijk op een andere manier moeten uitvechten.

    Comment


    • #3
      Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

      Het is van Krefel gekomen maar niet van de winkel waar ik geweest ben, denk van de reparatie dienst of hoofdzetel? ik ga zaterdag gaan naar de winkel, maar kan ook niet te lang treuzelen want als ze geen reactie gehad hebben na 15 dagen nemen ze aan dat ik mijn toestel niet trug wil........... stond ook in de brief

      de brief is ook niet aangetekend afgeleverd, stel dat die verloren was gegaan, kan altijd, dan had ik er mooi gestaan.....

      Comment


      • #4
        Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

        Oorspronkelijk geplaatst door Yama no Kami Bekijk bericht
        maar kan ook niet te lang treuzelen want als ze geen reactie gehad hebben na 15 dagen nemen ze aan dat ik mijn toestel niet trug wil........... stond ook in de brief
        Haha, wat een grappenmakers. Dan zou ik snel aangifte doen van diefstal.

        Comment


        • #5
          Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

          Print dit verhaal uit in -tig exemplaren en ga op een zaterdag postvatten aan de ingang van Krefel. Verwittig bij voorbaat Krefel dat je folders zal uitdelen.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

            van die folders lijkt me een goed idee, en ni vergeten klacht neer te leggen bij de politie!
            neem ook even kontakt met test aankoop
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #7
              Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

              'k heb nog al zo iets soortgelijk gelezen bij een andere firma.

              Je stuurt je kapot spul op, als het niet onder garantie valt, maken ze een offerte. Dan aan jou de keuze of je het wil laten maken of niet. Maar als je het niet laat maken moet je wel x-aantal € betalen voor de offerte...

              Begrijpen wie begrijpen kan.

              Veel succes!

              Comment


              • #8
                Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

                Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                Je stuurt je kapot spul op, als het niet onder garantie valt, maken ze een offerte. Dan aan jou de keuze of je het wil laten maken of niet. Maar als je het niet laat maken moet je wel x-aantal € betalen voor de offerte...
                Daar is op zich helemaal niks mis mee. Ze maken ook uren om te onderzoeken wat er aan de hand is. Maar ze moeten dat bedrag dan wel vooraf kenbaar maken, dus voor je beslist het op te sturen.

                Comment


                • #9
                  Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

                  was bij mijn sony videocamera ook zo; ik liet hem herstellen onder garantie, maar moest toch 50 euro betalen omdat ik heb binnen had gedaan in een andere winkel dan waar ik hem kocht...
                  zo legden ze mij het toch uit én ze vertelden mij het wel op voorant
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

                    op www.etbass.nl staat vermeld dat schade door vallen,stoten,zand, enz niet onder garantie wordt hersteld.
                    Bij niet laten herstellen wordt 15,21€ + 19% btw aangerekend.
                    Krefel doet er gewoon 30€ bij voor hun moeite.(administratie,verzending,briefwisseling)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

                      Dit is een vrij normale gang van zaken...
                      Voor zaken die niet onder garantie vallen (waaronder voor camera's kras op lens - bewijs maar eens dat die zo geleverd werd), moet er een bestek worden opgemaakt. Dat is die 50 euro.
                      Is net zo bij laptops op items die niet onder de garantie vallen!!
                      Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
                      http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

                        Indien die prijs nergens op papier staat of als ze je op voorhand niet verwittigd hebben dan moet krefel die prijs maar terugbetalen.

                        Maar mss ook eens de wet nalezen over dergelijke zaken want misschien staat zoiets wel beschreven in de wet
                        ~ Visit my Blog ~
                        ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

                          Thanks voor de reacties allemaal
                          ik ga morgen naar Krefel toe, zien of het op te lossen valt, en anders laat in de lens gewoon maken, als ik dan toch moet betalen, liever dan gelijk dat het geld niet "weggegooit" is.

                          de prijs voor lens te maken is redelijk normaal zeker?
                          het toestel gaat van kwaliteit niet achteruitgaan omdat er een andere lens inzit? mischien domme vraag maar wel één die door men hoofd blijft spoken...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

                            Je bent waarschijnlijk al akkoord gegaan met hun herstellingsvoorwaarden bij het inleveren van je toestel (je zal wel iets afgetekend hebben juist?)

                            als je dit aftekent en niet leest heb je kans dat je zo'n situaties tegenkomt...

                            krassen op een lens worden gezien als een "beschadiging", tenzij je dit onmiddelijk vaststelt na de aankoop van je toestel. Als je het toestel eerst een week gebruikt gaan ze er van uit dat jij die beschadiging hebt aangebracht...

                            Het enige dat je kan proberen is hun offerte aanvechten om het toestel kostenloos en onhersteld terugkrijgt omdat ze je niet op de hoogte hebben gebracht van de herstel/bestek-kosten (ookal staan deze omschreven in hun herstelvoorwaarden waarvoor je dan weer dat papier ondertekend hebt)

                            't is zeker geen ongewone situatie, dit is van toepassing om alle herstellingen op bepaalde merken...
                            Mijn foto's
                            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mischien een vreemd vraagje om raad....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Yama no Kami Bekijk bericht
                              het toestel gaat van kwaliteit niet achteruitgaan omdat er een andere lens inzit?
                              Ik zou me ongeruster maken over de vraag of de herstelling je probleem van wazige foto's wel oplost. Een krasje blijft meestal onzichtbaar dus dan moet het nogal een flinke kras zijn voor dat je het op de foto kunt zien. Kun je hier eens zo'n wazige foto laten zien?

                              Comment

                              Working...
                              X