Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

    Hey !
    Ik heb net foto's getrokken met een 4gb kaart ...
    Ik heb de foto's op pc gezet , en heb hierna men geheugenkaartje gewist ...
    Nu wil ik nieuwe foto's trekken maar men camera blijft vermelden dat mijn geheugenkaart vol is , ik heb deze net gewist ..

    Weet iemand wat ik kan doen ?

    Groeten

  • #2
    Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

    Formatteren op je camera?

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

      hey,

      Wel het rare is dat ik dit niet kan doen , aangezien als ik naar de playlist wil gaan , hij geen foto's kan weergeven ... er blijft een 0-etje pinken op mijn beginscherm .... Vind ik heel erg raar , mijn andere sd kaart van 512mb en 1 gb heeft echter dit probleem niet ...

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

        Welke camera heb je dan? Meestal zit de format-optie in het menu en is het geen onderdeel van de weergavefunctionaliteit, tenminste bij de camera's die ik ken. Andere mogelijkheid: eerst formatteren op de PC en vervolgens op de camera.

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

          hey ,
          Het gaat gewoon om mijn digitaal fototoestel , Lumix fx 10 ... Thx
          formateren op pc heb ik al geprobeerd , maar tevergeefs

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

            Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
            formateren op pc heb ik al geprobeerd , maar tevergeefs
            Dan zal het kaartje wel defect zijn. Vaak zit er lange garantie op en kun je het omruilen.

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

              dit zou mij echt ten zeerste verbazen
              nog mensen die ooit dit probleem gehad hebben ?

              Comment


              • #8
                Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

                Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
                dit zou mij echt ten zeerste verbazen
                Waarom?

                Comment


                • #9
                  Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

                  Eerst een stomme vraag er staat toch geen schrijfbeveiliging aan? (Lipje aan de zijkant)

                  Dan kun je het menu activeren in de camera? (Duw op Menu set)

                  Met pijltje naar boven of naar beneden naar pagina drie van het menu.

                  Als Format oplicht (item op menu pagina 3) dan pijltje naar rechts. dan krijg je de boodschap "delete all data on..." kies yes (pijltje op normaal) en duw op set.

                  Kaart zou moeten formateren.

                  (Indien niet mogelijk probeer eens een andere kaart te formateren, en kijk toch nog eens naar het schrijfbeveiligingslipje).

                  Indien het met een andere kaart wel lukt: kaart defekt, indien ook niet camera defekt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

                    Je kon er gewoon een schijfcontrole op doen en dan zou je je fotos terug hebben. Nu je hem hebt geformatteerd, ben je zeker de helft van je foto's kwijt.
                    En moest die schijfcontrole niet werken....met recovery tools kon je de volledige set terugkrijgen moest je hem niet formatteren.... Nu kan je nog maar een deel terughalen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

                      Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                      Indien het met een andere kaart wel lukt: kaart defekt, indien ook niet camera defekt.
                      Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
                      mijn andere sd kaart van 512mb en 1 gb heeft echter dit probleem niet ...
                      Vandaar mijn conclusie.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                      Je kon er gewoon een schijfcontrole op doen en dan zou je je fotos terug hebben. Nu je hem hebt geformatteerd, ben je zeker de helft van je foto's kwijt.
                      En moest die schijfcontrole niet werken....met recovery tools kon je de volledige set terugkrijgen moest je hem niet formatteren.... Nu kan je nog maar een deel terughalen.
                      Lees toch eens wat er geschreven is. Het is helemaal niet de bedoeling foto's terug te krijgen, die staan al op de PC. Bedoeling is het kaartje opnieuw te gebruiken. Het is trouwens onzin dat je met formatteren "zeker de helft van je foto's kwijt" bent en "Je kon er gewoon een schijfcontrole op doen en dan zou je je fotos terug hebben" is ook al niet waar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

                        oops, idd niet goed gelezen.
                        Je hebt waarschijnlijk het kaartje in het verkeerde formaat geformatteerd ?
                        Normaal moet dat gewoon in FAT zijn (niet FAT32)....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

                          hey ... ik kan echter het formateren niet terug vinden ... het enige wat ik terug vind is bij de set-uo ... namelijk Nr reset = File nr in de camera resetten,
                          Resetten = opname instellingen resetten ? en parameters set-up resetten

                          hmmm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

                            Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
                            hey ... ik kan echter het formateren niet terug vinden ... het enige wat ik terug vind is bij de set-uo ... namelijk Nr reset = File nr in de camera resetten,
                            Resetten = opname instellingen resetten ? en parameters set-up resetten
                            Ah, nou ga ik dit ook meteen begrijpen:
                            Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
                            dit zou mij echt ten zeerste verbazen
                            Misschien de handleiding eens lezen? Weet niet waar formatteren in het menu zit, maar weet wel dat het niet lukt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geheugenkaart vol , maar infeite leeg !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                              oops, idd niet goed gelezen.
                              Je hebt waarschijnlijk het kaartje in het verkeerde formaat geformatteerd ?
                              Normaal moet dat gewoon in FAT zijn (niet FAT32)....
                              4GB sd (SDHC) kaartjes zijn wel in FAT32, kleinere kaarten kunnen in Fat16 geformateerd worden.
                              En lees mijn voorgaande post ivm formateren op de FX10.

                              Comment

                              Working...
                              X