Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gorilla pod of bean bag?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gorilla pod of bean bag?

    Ik wil naast mijn statief ook nog wat kleins hebben, dat ik makkelijk mee kan nemen als ik even het bos in ga. Ik dacht aan een joby gorilla pod slr zoom ( http://images.google.nl/images?gbv=2...r+zoom&spell=1) rond de 40 euro of een bean bag, 1kg 20euro. Wat kan ik het beste doen volgens jullie?
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: Gorilla pod of bean bag?

    ooit zo gorillapod gehad (de sterkste)maar onder het gewicht van een body -l ens en flits zakte deze steeds door. het minste dat je wil veranderen aan je compositie had je 5 min nodig om het nodige evenwicht te zoeken en te herstellen.
    ok voor compactje maar niet voor secuur milimeter werk met een spiegelreflex.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Gorilla pod of bean bag?

      bonenzak!

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Gorilla pod of bean bag?

        Ik vind de gorillapod wel makkelijker om mee te nemen denk ik dan, die weegt minder is compacter en je kan je camera overal plaatsen. De bonenzak daarin tegen weegt wel 1 kg. Maar ik heb een lichte 70-300 en ga straks ook met een groothoek werken, houdt de zwaarste gorillapod dat niet? Kan je er in slechte lichtomstandigheden net zo scherpe foto's mee maken als met een echt statief?
        Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
        Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
        Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

        Comment


        • #5
          Re: Gorilla pod of bean bag?

          Beanbag
          Ik ken er eentje op het forum die alle Gorillapod's naar de verdoemenis wenst
          Door zo'n speeltje op zijn D300 te draaien is heel de rubber aan de onderkant losgekomen..

          Comment


          • #6
            Re: Gorilla pod of bean bag?

            Ik ken er eentje op het forum die alle Gorillapod's naar de verdoemenis wenst
            En 't was geen schoon zicht.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Gorilla pod of bean bag?

              Een rijstzak van 20 euro?
              Dat kost max 3 euro, inclusief de vulling...
              Ik zou voor een rijstzak gaan, want ik wil ňf een stevig statief, ňf andere goeie ondersteuning. En dan valt een GorillaPod toch echt af...

              Comment


              • #8
                Re: Gorilla pod of bean bag?

                Ik heb een gorillapod SLR (niet de SLR Zoom) en ben er best tevreden van.
                Het heeft uiteraard zijn beperkingen, maar dat weet je van tevoren met zo'n pluimgewicht "statief".
                Het grote voordeel is dat je't altijd kan meenemen zonder dat het een last is.
                Ik heb het dan ook altijd bij en het is al vaak van pas gekomen.
                Let wel, ik gebruik 'm met een Olympus E410 met de 2 kitlenzen, dus de allerlichtste DSLR op de markt.
                Voor lange sluitertijden gebruik ik ook altijd de mirror lock-up functie want de Olympus heeft nogal een hevige mirror-slap en dan zie je die gorillapod nog even "nadeinen"
                't is ook alleen maar geschikt als je'm ergens kan opzetten, want voor vanop de grond is hij een beetje te klein (tenzij je paddenstoelen zoekt natuurlijk, want hij kan wel erg laag bij de grond)

                Fototje van mijn gorillapod in zijn natuurlijke habitat

                Comment


                • #9
                  Re: Gorilla pod of bean bag?

                  Ik heb eventueel nog wel een rijstzak voor je te koop.
                  Gemaakt van tentenstof. Ooit gekocht op EOS-digitaal.
                  Maar ik heb hem eigenlijk nooit gebruikt.

                  Je kan me altijd een PB sturen.
                  How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

                  Portfolio Website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gorilla pod of bean bag?

                    Hey,


                    Ik gebruik altijd een broekrijstzak
                    kijk maar eens onderaan deze tip

                    Groeten,

                    Rudy



                    http://www.vogelsvanbelgie.be/Tip_9.html
                    Mvg,
                    Rudy
                    www.vogelsvanbelgie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gorilla pod of bean bag?

                      wat ook werkt: de zakjes waar koelellemente inzitten (voor kneuzingen enz koel te houden), dus zo een cold-hot pack dat standaard in de diepvriezer zit.
                      vullen met rijst dat je het nog net kan dubbelplooien.
                      Een rits erin naaien, velcro erover dat je de rits niet per ongeluk opent of erop ligt (onconfortabel) en je heb een zak van een paar euro. Ga je met de vlieger op reis en zit je beperkt in gewicht: leeggieten ten ter plaatse weer vullen.
                      Goedkoop, goed, makkelijk (ook als je een statief kan leven, maar er geen aansluiting voor jouw toestel bij kan krijgen: zak er bovenop en daar je toestel op)
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

                      **=ol

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gorilla pod of bean bag?

                        Zelf heb ik een Japans schelpen kussen, waar ik soms ook op slaap. Licht, vervormbaar, en in positie behoudt het de vorm. Naast rijst of schelpen worden ook wel eens bonen gebruikt. Rijst en bonen hebben een hekel aan regen.

                        PS schelpen zijn de oervorm, tegenwoordig wordt kunststof in de vorm van macaroni oid gebruikt.
                        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gorilla pod of bean bag?

                          ik ben er ook eentje aan het maken uit een zakje dat ik gekregen had op de camping van Pukkelpop in ruil voor een volle vuilzak de vulling moet er nog in en ik dacht aan kersenpitten Mijn bag bestaat uit 2 lagen en bestaat uit een soort jutte

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gorilla pod of bean bag?

                            Dus ik kan het beste een rijstzak nemen!

                            Bedankt voor al jullie adviezen!
                            Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                            Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                            Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                            Comment

                            Working...
                            X