Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus Photoshop. Interessepeiling.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus Photoshop. Interessepeiling.

    In ons modelagenschap (Marquise Model Agency) worden regelmatig cursussen gegeven.

    Omdat er nogal veel vraag was naar een cursus Photoshop CS3, willen we hier even peilen naar mogelijk geïnteresseerden.

    De cursus zou uit twee delen bestaan: een voor beginners en een voor gevorderden. Telkens zijn er vier (woensdag)avonden van 19 tot 22 uur voorzien, dus 12 uur per deel. En het gaat door in de directiezaal op het eerste verdiep (loft), Middelmolenlaan 175 te 2100 Deurne. Telkens 10 deelnemers. Prijs nog te bepalen, maar onze eigen modellen krijgen zoals steeds 25% korting.

    Wie op de hoogte wil blijven van onze activiteiten en cursussen, kan hier even kijken.




    Aangekondigd: seminarie rond "Minderjarige modellen en de wet op de kinderarbeid".

    Dit is een belangrijk topic, want haast iedereen die als minderjarige poseert is in overtreding met deze wetten. Gratis voor ouders van geregistreerde modellen.

    Aangekondigd: seminarie "Rechten van het model betreffende gemaakte opnamen, al dan niet in opdracht." Gratis voor onze geregistreerde modellen.

    Telkens één avond. Misschien hebben jullie hier iets aan.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

  • #2
    Re: Cursus Photoshop. Interessepeiling.

    Lijkt me inderdaad erg interessant dat jullie als bureau de ouders van jullie ingeschreven kinderen op de hoogte brengen van die wetgeving.

    Toch stel ik mij nog steeds de vraag hoe de aanvraag en het indienen van de afwijking praktisch en correct moet gebeuren?

    Dit formulier moet minstens 1 maand voor de datum van de eerste activiteit ingediend worden. Dit formulier moet ingevuld worden door: de ouders, de opdrachtgever, het schoolhoofd. Na het indienen ervan moet de directeur-generaal de afwijking toekennen.

    In praktijk betekend dit dat een aanvraag op zijn minst 2 maand voor de opdracht moet opgestart worden want tegen dat alle partijen hun blokje ingevuld hebben ben je al snel 1 week bezig. Daarna opsturen en goedkeuring krijgen ...

    Als bureau moet je dan minstens al 3 maand voor de opdracht met je castings beginnen of kinderen in optie plaatsen ... en naar mijn weten en persoonlijke ervaring is er zelden een casting 2 maand op voorhand, de meeste kinderen worden maar bevestigd een maand op voorhand?

    Wat is jullie praktische ervaring hiermee?
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Cursus Photoshop. Interessepeiling.

      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
      Lijkt me inderdaad erg interessant dat jullie als bureau de ouders van jullie ingeschreven kinderen op de hoogte brengen van die wetgeving.

      Toch stel ik mij nog steeds de vraag hoe de aanvraag en het indienen van de afwijking praktisch en correct moet gebeuren?

      Dit formulier moet minstens 1 maand voor de datum van de eerste activiteit ingediend worden. Dit formulier moet ingevuld worden door: de ouders, de opdrachtgever, het schoolhoofd. Na het indienen ervan moet de directeur-generaal de afwijking toekennen.

      In praktijk betekend dit dat een aanvraag op zijn minst 2 maand voor de opdracht moet opgestart worden want tegen dat alle partijen hun blokje ingevuld hebben ben je al snel 1 week bezig. Daarna opsturen en goedkeuring krijgen ...

      Als bureau moet je dan minstens al 3 maand voor de opdracht met je castings beginnen of kinderen in optie plaatsen ... en naar mijn weten en persoonlijke ervaring is er zelden een casting 2 maand op voorhand, de meeste kinderen worden maar bevestigd een maand op voorhand?

      Wat is jullie praktische ervaring hiermee?
      Je beschrijving is volledig correct. Er is zelfs meer: kinderen tot zes jaar mogen in totaal maar zes opdrachten vervullen.

      Buiten de allergrootsten, ken ik geen enkel modellenbureau dat zich exact aan de wet houdt. Ze hopen allemaal dat de inspectie hen niet zal vinden. Er staan nochtans zware straffen op het overtreden ervan. Ik kenjongeren van 6 die reeds meer dan 20 reclameopdrachten hebben vervuld, en dat nog op hun site zetten ook! (jawel, dat bestaat, ik ken zelfs een éénjarige met een site). En dat niet voor de minste merken.

      Er was tot heden een gedoogbeleid, dat nu eindigt. Omdat we hier spreken over een bijna 100% zwart circuit - de aanzienlijke geldsommen moeten immers verplicht op een geblokkeerde rekening voor het kind worden gestort, wat ook niet gebeurt - neemt de controle toe.

      Als modellenbureau is het moeilijk om met alle wetten in orde te zijn. Nog deze week heb ik een site erop geattendeerd dat ze minstens op 10 terreinen in de illegaliteit zaten: geen KBO-nummer vermeld, wet op kinderarbeid overtreden, hun modellendatabank niet aangegeven bij de CBPL, zwartwerk aanmoedigen, ...

      Als je met alles in orde wil zijn, kost dat veel geld. Je moet dan wel hoge tarieven hanteren. En dus wordt er gekozen voor zwartwerk: geen BTW, geen fiscale aangifte, geen mediatie, maar ook geen RSZ en geen sociaal secretariaat. Tsja, dit is België.

      For the record: wij leggen momenteel een reserve van kindmodellen aan. En we volgen alle wettelijke beschikkingen, mét het standaardformulier. Het is bijna onmogelijk. Het best gaat het nog als de kinderen in kwestie niet schoolplichtig zijn of als de opnamen in de vakantie vallen.

      En to add insult to injury, je kan alle documenten bijeenhebben, na een tweetal maanden, en het kind valt ziek. Of vader eist zijn bezoekrecht op. En dan moet je helemaal opnieuw beginnen, want het formulier geldt maar voor één datum.
      Last edited by Fullator; 27 november 2008, 22:45.
      Fullator
      Fotostudio Candela Zone
      website: http://www.chronax.be
      website: http://www.marquisemodels.eu

      Comment


      • #4
        Re: Cursus Photoshop. Interessepeiling.

        @ Fullator:

        Blij te lezen dat ik niet de enige ben die met dit probleem zit

        Die regelgeving is een positieve impuls naar de ouders toe, ben ook via mij job erg betrokken bij het kinderrechten commisariaat ... maar het blijft een struikelblok voor fotografen ...
        www.fotofolio.be

        Comment

        Working...
        X