Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

online kopen??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • online kopen??

    Beste :zijn er hier mensen die ervaring hebben met het online kopen van flitsen,lenzenof polarisatiefilters .Wel nieuw aan te kopen via één of andere site in de USA waar de prijzen toch merkelijk lager liggen met al die dollar toestanden .
    Waar moet men dan ook op letten ,bv:zijn de koppelingen van lenzen of flitsen de zelfde als bij ons of de verzendings kosten?
    Zoals jullie lezen heb ik hier geen kaas van gegeten en sta ik er daarom een beetje achterdochtig achter.
    En het is ook hoogtijd om de lege plaatsen onder de kerstboom op te vullen

  • #2
    Re: online kopen??

    Verzendkosten moet je inderdaad goed op letten..! Maar ook de belastingen die je moet betalen als je buiten de EU koopt...zo kan je aankoop alsnog wel eens duur uitkomen...


    Ook qua garantie zit je vanuit de USA natuurlijk een stuk minder...

    Vattingen zijn verder wel gelijk
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: online kopen??

      ik durf wel eens in hongkong of duitsland kopen online!
      via ebay shops dan. In hongkong versturen ze het als cadeautje en dat
      doet de duane meestal niet open!

      mvg,
      Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
      Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

      Comment


      • #4
        Re: online kopen??

        Vanuit usa komt er 10 % douaneheffing bij voor Belgie
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

        Comment


        • #5
          Re: online kopen??

          Vanuit de USA krijg je al gauw 6-10% invoerbelasting + BTW. Samen met de hoge verzendkosten is het voordeel dan al gauw weggesmolten.
          Voor kleinspul uit Hongkong en China is aankoop via Ebay e.d. vaak wel interessant.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: online kopen??

            Al heel veel online gekocht, maar dan enkel en alleen via ebay. En altijd eerst de feedbackcommentaren lezen van diegene waar ik aan zou kopen. Altijd handig om te weten of ze te vertrouwen zijn of niet.

            Mn D300, paar lenzen, flits,... Nog nooit problemen mee gehad.
            meeste komen vanuit de UK. Tegenwoordig kan je zo goede deals vinden als je wat geduld hebt en rondzoekt.
            Na een paar dagen zoeken heb ik uiteindelijk in de UK een nieuwe Nikkor 70-200/2.8 VR gevonden voor de magische prijs van 1370euro. Portkosten inbegrepen. En het mooie is dat er zelfs geen invoertaksen bijkomen daar het binnen de EU blijft.
            Zo zie je maar, zoeken en durven klikken
            BD1092BE - Carpe Noctem
            Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

            Comment


            • #7
              Re: online kopen??

              Een half jaar geleden kocht ik nog frequent bij B&H (www.bhphotovideo.com) in New York. Super professioneel: de vrijdag besteld, de maandag met UPS geleverd.
              Vooral lenzen waren tot 30% goedkoper.
              Met de gestegen dollar is echter het voordeel voor een groot stuk weg: vergeet niet je transportkosten en douanekosten (kans is klein dat je eraan ontsnapt) en btw.
              Voor digitale bodies is de States in sommige gevallen nu al duurder dan bij ons.
              Check ook eens de UK: door de lage pond en het 6% lagere btw-tarief vallen daar ook soms koopjes te doen!
              Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
              Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
              GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

              Comment

              Working...
              X