Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kan ik vragen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat kan ik vragen?

    Ik ben gevraagd om foto's te maken voor in lesboeken, 4 delen.
    Ik heb eerlijk geen flauw idee hoeveel ik kan vragen.

    Het gaat om verzorging en technieken en vele handelingen met handen moet ik vast leggen.

    Moet ik vragen per foto of voor de ingestoken tijd?
    Hoeveel kan ik vragen?

    Wie kan me een leidraad geven?
    Waar kan ik zoeken?
    http://www.R-Donker.nl Druk lerende.
    Nikon D200 ___Nikkor AF-S 18-70mm F3.5-4.5G DX ED___Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG macro___Sigma 150mm F/2.8 EX DG APO HSM Macro 1:1__SB800

  • #2
    Re: Wat kan ik vragen?

    Ik veronderstel dat je gevraagd werd om in opdracht foto's te maken van de diverse handelingen die de uitleg in dat technisch boek moeten onderteunen. Heel vermoedelijk zijn het foto's die je niet dadelijk aan iemand anders gaat kunnen verkopen (vb. op stock-sites)

    Het lijkt me fair dat je dan een vergoeding voor je tijd vraagt. Dus niet enkel de tijd dat je er bent om de foto's te nemen, maar ook de tijd om ze drukklaar af te werken en aan te leveren.

    Als je daarnaast ook nog een studio ter beschikking moet stellen met flitsinstallatie en duur materieel kan je daar ook een huur voor vragen.

    Als je bent ingeschreven als onderneming met BTW nr er uiteraard de BTW bij tellen, als kleine onderneming kan je facturen zonder BTW opmaken.

    de prijzen per foto die je op SOFAM vind zijn niet echt bruikbaar voor dit soort zaken, dus ik zou je ofwel een forfait ofwel een uurloon doen afspreken. Je naamsvermelding ergens tussend e credits in het boek zou ik ook vragen.

    Comment

    Working...
    X