Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobeurs (2dehands) - Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotobeurs (2dehands) - Antwerpen

    Is er al iemand naar deze Fotobeurs geweest te Antwerpen?

    I found a great domain name for sale on Dan.com. Check it out!


    VERKOOP EN DEMONSTRATIE VAN 2e HANDS
    FOTO-EN VIDEOMATERIAAL
    Fototoestellen
    Digitale fotografie
    Projectoren
    Antieke toestellen
    Onderwatercamera's
    Lenzen
    Statieven
    Fotolectuur
    Oude Foto's
    Doka's
    Nieuw fotomateriaal uit falingen enz...



    Gaat blijkbaar regelmatig door...

    Is dit iets? Veel materiaal te vinden of is het meer een rommelmarkt?

    Ik zou er anders morgen eens passeren.

    Alvast bedankt!
    - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

  • #2
    Re: Fotobeurs (2dehands) - Antwerpen

    Beste ,

    Hangt ervan af waar je naar op zoek bent, ouder materiaal is er met de massa te vinden,recenter materiaal is veel minder te vinden, maar de meeste spullen zijn vrij sterk overprijst. Er zijn 2 mogelijkheden om binnen te komen, het gewone dagtarief ( ik ken de huidige tarieven niet) en het "vroege vogel" tarief , je betaald dan een aanzienlijk bedrag extra omdat je vroeger binnen kan, maar groot nadeel is dat de meeste exposanten dan nog moeten beginnen uitpakken, dus weggegooid geld !
    Ikzelf ben er de afgelopen vijf jaar 2 keer geweest, (laatste keer dateert van begin dit jaar) en ben niet van plan nog ooit terug te gaan.

    Mvg, Wim.

    Comment


    • #3
      Re: Fotobeurs (2dehands) - Antwerpen

      Kijk eens naar www.japancamera.nl
      Zij zijn er standhouder. Bekijk eens hun prijslijst en je hebt al een idee wat er op die beurs voor tweedehands wordt gevraagd.
      In veel gevallen is hun prijs voor tweedehands hoger dan de nieuwprijs bij Konijn .
      Last edited by notex; 23 november 2008, 00:56.

      Comment


      • #4
        Re: Fotobeurs (2dehands) - Antwerpen

        Ik vind het enkel interessant indien je op zoek bent naar kleine accessoires zoals deksels, zonnekappen, filters, dopjes enz.
        Voor het grote materiaal ben je beter af bij BD onder 'aangeboden'.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Fotobeurs (2dehands) - Antwerpen

          vorig jaar
          veel te duur en veel te oud materiaal
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Fotobeurs (2dehands) - Antwerpen

            Die beurs kwam bij mij meer over als een beurs voor verzamelaars (om spullen in de kast te etaleren) dan voor fotografen (om spullen effectief te gebruiken). De prijzen worden daar meer bepaald door nostalgiewaarde dan door gebruikswaarde ('destijds kostte dat x duizend franken', 'toen ze nieuw was, was dat de beste breedhoek die bestond', ...), vandaar voor fotografen zwaar overprijst. Enkel interessant als je specifiek oud materiaal zoekt dat niet langer gemaakt wordt en je weet wat het materiaal waard is en je goed afbiedtalent hebt!
            blog

            Comment


            • #7
              Re: Fotobeurs (2dehands) - Antwerpen

              Oorspronkelijk geplaatst door WimV Bekijk bericht
              Beste ,

              Hangt ervan af waar je naar op zoek bent, ouder materiaal is er met de massa te vinden,recenter materiaal is veel minder te vinden, maar de meeste spullen zijn vrij sterk overprijst. Er zijn 2 mogelijkheden om binnen te komen, het gewone dagtarief ( ik ken de huidige tarieven niet) en het "vroege vogel" tarief , je betaald dan een aanzienlijk bedrag extra omdat je vroeger binnen kan, maar groot nadeel is dat de meeste exposanten dan nog moeten beginnen uitpakken, dus weggegooid geld !
              Ikzelf ben er de afgelopen vijf jaar 2 keer geweest, (laatste keer dateert van begin dit jaar) en ben niet van plan nog ooit terug te gaan.

              Mvg, Wim.
              Duidelijk een gefrustreerd persoon, als je er een paar maanden ervoor nog geweest bent weet je de inkom-prijzen niet meer?, maar Wim was natuurlijk veeeels te vroeg en dacht naar binnen te kunnen glippen en toen moest ineens 10 euro betalen inplaats van de gangbare 5 euro, en wat dat uitpakken betreft, de meeste standhouders pakken gewoon uit, alleen die hele dure handelaren, die moeten eerst inkopen bij de goedkopere medebroeders
              dus als je vroeg bent heb je meer kans op een koopje, laatste keer in Gent heb ik een aantal gedraaide lampen gekocht, daglichtlampen, die voldoen uitstekend bij m'n digitale bezigheden, ik weet nog wel de prijzen 40 euro voor 5 lampen van 26 watt = 130watt vergelijkbaar met een gloeilamp, kijk zo goedkoop heb ik het nog nergens gezien.

              Destemeer een reden om naar zo'n beurs te gaan.

              Comment


              • #8
                Re: Fotobeurs (2dehands) - Antwerpen

                ik ben er ook geweest en ik moet toch de tendens van de topic bijtreden: vele dingen te duur geprijsd, en zo iets van "dat kostte nieuw xxx". So? Zelfde als bij tweedehands pc-beurzen. Mijn vaders Tulip DX2 kostte destijds ook 85.000 frank. Moet je die dan nu aanbieden voor 1000 €, of neen... een koopje voor 500€ want hij moet vandaag weg? Daar hebt ge dan idd. ne splinternieuwe voor.

                Allemaal in hetzelfde bedje ziek: amateurs proberen warm maken en geld uit hun zakken kloppen. En mi ook enkel goed voor accessoires zoals lampen, adapterkes, papier, kabeltjes,... of al eens een vervangbatterij voor een degelijke prijs.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment

                Working...
                X