Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

    Gisteren is mijn Domke F2 uit Hong Kong gearriveerd.
    Zo op het eerste gezicht vond ik hem te klein maar toen ik hem ging vullen met mijn foto spullen
    werd ik al helemaal blij zoveel ging er met gemak in.
    Tis dus een handige en makkelijke tas voor mij.

    Maar nu de pret zakte weer snel weg toen ik de insert verplaatste bleek de onderkant niet
    dicht genaaid te zijn en tevens ravelt de bodem los van de insert.
    Zijn er hier ook forumers die ook een Domke F2 hebben en kunnen die bevestigen dat de
    insert zo niet hoort te zijn ? Ik geloof namelijk niet in een fabricage fout maar eerder aan chinees
    nep spul ook vind ik de insert erg dun wandig wat waarschijnlijk niet zo hoort te zijn.
    Dat is ook het geval met de bodem insert die is ook zeer dun.(approx 5mm).
    De tas is verder zeer degelijk en mankeert niets en ik kan niet zien of het een nep of echte is
    ondertussen heb ik meneer Law Wai Tung van Muchmall een mail gestuurd maar tot op heden
    nog niets vernomen en hij adverteerd namelijk met origineel Domke.

    Bij gesloten een klikklak fotootje van de onderkant van de insert.


  • #2
    Re: Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

    blijven contacteren en dreigen met negatieve feedback en hem desnoods via ebay aanklagen voor namaak als je geen hij je geen 100 % zekerheid biedt over niet-fake en toch aankondigt een orgineel procduct te verkopen. Ebay reageert vrij rigide op nep-artikelen.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

      Kijk eens op www.cambag.com, misschien dat je aan de hand van de foto's daar een betere indruk krijgt
      Carl
      Fujifilm X-Pro-1 met XF 35 f1.4 en XF 18 f2.0, Fujifilm XT-1 met Fujinon 18-55 2.8-4.0, Fuji XE-2 met XF 27mm 2.8 en nog wat glaswerk.

      Comment


      • #4
        Re: Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

        Ik heb een F2 en die witte piepschuim stukken kan je er idd uithalen aan de onderkant. Dat zit bij mij dus ook niet dichtgenaaid. Lijkt me sterk dat je een neppe tas hebt. Bodem insert is ongeveer 1cm hoog en redelijk stevig met een soort antislip rubberen laag erop. En de buitenkant van de tas voelt stevig aan. Weet niet of dat je wat helpt...

        Comment


        • #5
          Re: Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

          Oorspronkelijk geplaatst door Tomassi Bekijk bericht
          Ik heb een F2 en die witte piepschuim stukken kan je er idd uithalen aan de onderkant. Dat zit bij mij dus ook niet dichtgenaaid. Lijkt me sterk dat je een neppe tas hebt. Bodem insert is ongeveer 1cm hoog en redelijk stevig met een soort antislip rubberen laag erop. En de buitenkant van de tas voelt stevig aan. Weet niet of dat je wat helpt...
          Ja jou info helpt wel.
          Maar dan nog als het open hoort te zijn hoort de onderkant wel goed genaaid te zijn en niet
          aan de rand uiteenvallen (gerafeld) dit betreft de zijkanten ten opzichte van de bodem.
          Kan me namelijk niet voorstellen dat domke zo'n waardeloze insert levert bij de kwaliteitief goede tas.
          Affijn ondertussen mijn feedback aangepast op ebay omdat de verkoper niet reageert op emails.

          Comment


          • #6
            Re: Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

            Even een vergelijk op mijn foto en hoe een insert er eigenlijk uit zou moeten zien.
            Zie ook hoe netjes de onderkant gestikt is.





            Last edited by Elmo60; 23 november 2008, 10:28. Reden: typ foutje

            Comment


            • #7
              Re: Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

              Met alle respect maar dit kun je dus voorhebben met die oh toch zo goedkope spullen uit Hong Kong!! Ik verkoop regelmatig 2dehands materiaal op 2dehands.be en kapaza en dan zeggen er veel.......... Uw prijs is nogal hoog en op Ebay kan je ze nieuw veel goedkoper krijgen uit Hong Kong. Awel mijn antwoord daarop is dan ..... koop ze in Hong Kong..... Veel succes en hopelijk wordt je niet int zak gezet.........
              Ik ben eigenlijk is heel tevreden dat er een gedupeerde zo eerlijk is om hiervoor uit te komen.
              Kwaliteit heeft nu eenmaal een prijs....
              Mvg
              Jan

              Btw ik verkoop nog een lowepro 5aw zo goed als nieuw en geen namaak! ;-)
              Canon 50D-70-200 l 2.8 is usm-16-35 2.8 II L-24-70 2.8 L-15mm 2.8 fisheye-50mm 1.8 II- 580EXII- Lowepro computrekker plus- Een verlanglijstje om L tegen te zeggen!

              Comment


              • #8
                Re: Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

                Oorspronkelijk geplaatst door janvansina Bekijk bericht
                Met alle respect maar dit kun je dus voorhebben met die oh toch zo goedkope spullen uit Hong Kong!! Ik verkoop regelmatig 2dehands materiaal op 2dehands.be en kapaza en dan zeggen er veel.......... Uw prijs is nogal hoog en op Ebay kan je ze nieuw veel goedkoper krijgen uit Hong Kong. Awel mijn antwoord daarop is dan ..... koop ze in Hong Kong..... Veel succes en hopelijk wordt je niet int zak gezet.........
                Ik ben eigenlijk is heel tevreden dat er een gedupeerde zo eerlijk is om hiervoor uit te komen.
                Kwaliteit heeft nu eenmaal een prijs....
                Mvg
                Jan

                Btw ik verkoop nog een lowepro 5aw zo goed als nieuw en geen namaak! ;-)
                Jan,
                Er wordt geadverteerd met ORIGINEEL Domke dan mag je toch ook aannemen dat er Domke kwaliteit geleverd wordt.
                Ja ik was op een koopje uit en dat wil niet zeggen dat de verkoper dan maar verder niets van zich hoeft te laten horen of iets te leveren wat stuk is hij verkoopt toch ORIGINEEL Domke voor die prijs??
                Dit is de eerste keer pas voor mij dat er iets niet inorde is met een bestelling.
                Ik wacht nog tot morgen en hoor ik niets dan neem ik contact op met ebay.
                gr.
                Elmo

                Comment


                • #9
                  Re: Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

                  De insert en de bodeminsert, zoals je die beschrijft, vond ik ook in de eerste Domke-tas F2 die ik kocht in een Fnac-winkel in Parijs in 1978 en ook in het F1-model dat ik een paar jaar bij kocht.
                  Twee maanden geleden heb ik mij bij Konijnenberg / Turnhout een nieuwe F2 aangeschaft. Deze bevat een insert zoals de eerste van je afbeeldingen en een bodeminsert zoals beschreven door Tomassi.
                  De canvasstof van mijn nieuwe tas is wel iets zwaarder dan bij de vorige tassen.
                  Misschien heb jij er ene van een vorige stock?
                  Over de Domke-tassen ben ik wel tevreden; ik zocht een zo klein mogelijke tas waar veel in kon.

                  Amafot

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

                    Kreeg vandaag een reply uit Honkong ze gaan contact opnemen met hun leverancier.
                    even afwachten dus wat daar uit voort komt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

                      Oorspronkelijk geplaatst door amafot Bekijk bericht
                      Twee maanden geleden heb ik mij bij Konijnenberg / Turnhout een nieuwe F2 aangeschaft. Deze bevat een insert zoals de eerste van je afbeeldingen en een bodeminsert zoals beschreven door Tomassi.

                      Amafot
                      Dat verwachte ik ook maar er zit dus verschil in wat er zoal geleverd wordt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ebay aankoop Domke F2 (probleempje)

                        Kreeg vandaag een email dat als ik niet tevreden was ik eerst een foto moest sturen en daar na mijn bestelde spullen kon terug sturen en een complete refund kan krijgen.
                        Aangezien ze al twee keer eerder een foto gehad hebben van mij en ze niet eens weten waar over ze het hebben of ze net doen of hun neus bloed en ik toch weer extra
                        geld kwijt ben aan het opsturen en ik er niets voor koop want de tas is goed maar de insert is niet goed affijn ik heb de moet opgegeven en heb bij konijn een insert besteld
                        dat is waarschijnlijk de makkelijkste weg en misschien nog goedkoper dan weer opsturen en maar afwachten of je 100% je geld terug krijgt.
                        Advies koop niets bij Muchmall op ebay.

                        Comment

                        Working...
                        X