Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

One.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • One.com

    In "One.com" is er ook een fotogalery beschikbaar. Mijn vraag is nu of er iemand een voorbeeld van deze fotogalery kan tonen met een link. Dus zonder dat er gebruik gemaakt is van een extern programma zoals Dreamweaver, PHP?, en/of andere programma's. Dus gewoon gebruik gemaakt van One.com.

    Alvast bedankt,
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: One.com

    zie hier, of op mijn site

    mvg,
    Walter
    https://waltertalboom.be-
    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

    Comment


    • #3
      Re: One.com

      HIER nog eentje (in aanbouw)!

      Ik heb gemerkt dat je best de foto's in de juiste grootte upload: max. breedte 692 pixels / max. hoogte 464 pixels. Foto's die groter zijn worden door de albumsoftware verkleind en dat gaat ten koste van de kwaliteit.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: One.com

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        HIER nog eentje (in aanbouw)!

        Ik heb gemerkt dat je best de foto's in de juiste grootte upload: max. breedte 692 pixels / max. hoogte 464 pixels. Foto's die groter zijn worden door de albumsoftware verkleind en dat gaat ten koste van de kwaliteit.
        Oké vriendelijk bedankt voor de reactie's.
        Waarom al de bewerkingen via andere programma's als One.com zelf over, altans wat mijn bescheiden mening betreft, een goed functionerend fotogalery beschikt. De voorbeelden hier zien er toch voortreffelijk uit.
        Geen (vervelende) bewerkingen via dreamweaver, PHP, en andere programma's. Of zijn er beperkingen bij gebruik van enkel de fotogalery van One.com?
        Is het mogelijk verschillende albums aan te maken met kleine voorvertoningen (iets groter dan in uw fotogalerie links in het beeld) en deze vergroten bij het aanklikken ervan? Is het ook mogelijk pagina's aan te maken met (enkel) tekst. Ik heb het hier nog altijd over het werken met enkel One.com zonder tussenkomst van andere programma's of Ftp's?

        Mvg,
        Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

        Comment


        • #5
          Re: One.com

          Vergeet niet dat one.com nog maar sinds juni 2008 die fotogalerij als optie aanbiedt.
          Nieuwe klanten zullen idd eerder geneigd zijn om er onmiddellijk gebruik van te maken.
          Als je echter al langer over een eigen fotosite beschikt, dan switch je niet van de ene dag op de andere naar een ander, nieuw systeem. Zeker als het "oude" systeem goed werkt...

          Vandaar dat ik het bvb (nog) niet gebruik...
          Mijn fotosite zit nu zo in elkaar dat als ik bvb nieuwe foto's aan mijn fotoalbum wil toevoegen, ik enkel thumbnails van die foto's hoef te maken en 1 pagina (beginpagina) aan te passen en die te uploaden via FTP. De rest (pagina-opsplitsing, aanpassing thumbnailpagina's, ...) gebeurt vanzelf...

          Als ik de fotogalerij van one.com zo bekijk moet je je album opnieuw genereren en volledig uploaden om er 1 of meerdere foto's aan toe te voegen. Dat lijkt me meer werk ? Maar als je niet vertrouwd bent met HTML en ander webcode, lijkt me hun fotogallerij een gemakkelijke manier om je foto's op het net te krijgen...
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: One.com

            Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
            ... Waarom al de bewerkingen via andere programma's als One.com zelf over, altans wat mijn bescheiden mening betreft, een goed functionerend fotogalery beschikt. De voorbeelden hier zien er toch voortreffelijk uit.
            Geen (vervelende) bewerkingen via dreamweaver, PHP, en andere programma's. Of zijn er beperkingen bij gebruik van enkel de fotogalery van One.com?
            Is het mogelijk verschillende albums aan te maken met kleine voorvertoningen (iets groter dan in uw fotogalerie links in het beeld) en deze vergroten bij het aanklikken ervan? Is het ook mogelijk pagina's aan te maken met (enkel) tekst. Ik heb het hier nog altijd over het werken met enkel One.com zonder tussenkomst van andere programma's of Ftp's? Mvg,
            Zoals Filipo al schreef, is het fotoalbum van One.com een beta versie. Eén van de nadelen daarvan is, dat bij een upgrade van het programma het album off-line gezet wordt, zonder dat de klanten daarvan verwittigd worden. De afgelopen maand heb ik onze gallerij één keer terug moeten activeren ná zo'n upgrade.
            Misschien is dit euvel bij de volgende verbeteringen weggewerkt.

            Je kan een onbeperkt aantal gallerijen aanmaken, die elk een onbeperkt aantal albums kunnen bevatten. Voor de startpagina heb je de keuze uit (voorlopig) 3 sjablonen, die qua lay-out hetzelfde zijn. Enkel de kleur van de achtergrond is verschillend.

            Om foto's te uploaden kan je rechtstreeks op de gallerij inloggen. Het werkt dus onafhankelijk van de site, en het File Transfer Protocol is ingebouwd.
            Het verkleinen is ook ingebouwd, maar dat werktuigje voldoet voor mij niet.

            Er is plaats voorzien voor commentaren (van bezoekers) en je kan de foto's van een onderschrift voorzien.
            Ik denk dat je van een ganse pagina met tekst een foto zal moeten maken. Het is per slot van rekening een "fotoalbum".
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: One.com

              Ik heb me een hosting aangevraagd bij One.com. Tot nu toe nog geen reactie van hen gekregen, wat zijn de verder stappen die zullen en moeten gebeuren?

              Mvg,
              Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

              Comment


              • #8
                Re: One.com

                Als je met visa betaald hebt, zou je vrij snel de nodige gegevens moeten krijgen om te kunnen inloggen. Eén maal je die inloggegevens hebt, kan je beginnen met uploaden of creëren...
                Op www.dns.be kan je al eens checken of je domeinnaam geregistreerd werd (ingeval van een .be site)
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: One.com

                  Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                  Als je met visa betaald hebt, zou je vrij snel de nodige gegevens moeten krijgen om te kunnen inloggen. Eén maal je die inloggegevens hebt, kan je beginnen met uploaden of creëren...
                  Op www.dns.be kan je al eens checken of je domeinnaam geregistreerd werd (ingeval van een .be site)
                  Die inloggegevens krijg je waarschijnlijk via e-mail?
                  Last edited by SteFoto; 24 november 2008, 14:09.
                  Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                  Comment


                  • #10
                    Re: One.com

                    Ik heb net twee sites via One.com besteld, eentje met een nieuwe .com extensie, eentje met een bestaande .be die overgezet moest worden.

                    Beide via bankoverschrijving besteld en daarna domainformulier via fax (lekker ouderwets ) doorgestuurd, de .com heeft exact drie dagen geduurd voor ie online kwam, de .be extensie vier dagen. Nadat het mailtje van dns.be teruggestuurd was kon ik 48u later al de nieuwe site zien op het oude adres, terwijl ze 7 dagen opgegeven hadden.

                    Tot nu toe heel tevreden over One.com, het lijken heel snelle servers te zijn, iets wat je met hosting in de US niet kan zeggen, weet natuurlijk niet hoe het vanuit de US er uit ziet, maar voor die prijs moet je niet klagen denk ik.

                    Nadat de serverspace klaar is krijg je een emailtje waarmee je een paswoord moet opgeven voor je account, zowat direct daarna krijg je een tweede email met al de gegevens voor ftp, mail en dergeljke ...

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment

                    Working...
                    X