Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met TC20E teleconcerter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met TC20E teleconcerter

    Ik zou mijn 80-200mm 2.8 af-s willen gebruiken met een TC20E teleconverter op mijn D700 om wat meer bereik te hebben (niet constant, maar als "extra" zoom indien nodig)

    2 vraagjes;

    - iemand ervaringen met de TC20E (eerste versie vs de tweede)? ik weet dat de kwaliteit iets minder is dan vb de TC17, maar iemand concreet ervaringen mee?
    - Wat zijn de gangbare 2de handsprijzen hiervan? Ik kan nl één op de kop tikken.

    thx
    lieven
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

  • #2
    Re: Ervaringen met TC20E teleconcerter

    Ik had destijds de versie 1, maar heb die niet gehouden met mijn 70-200AFS.
    Nu ik opnieuw Nikon materiaal heb gekocht heb ik op grond van diverse gebruikersadviezen de 1,7 gekocht.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met TC20E teleconcerter

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Ik had destijds de versie 1, maar heb die niet gehouden met mijn 70-200AFS..
      waarom niet?
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met TC20E teleconcerter

        Ik heb de 2.0 TC IIE gehad. Hij doet zijn job redelijk naar behoren maar om echt scherp te zijn moet je het diafragma nog meer dicht draaien. Op een AF-S 80-200 f/2.8 ga je dus automatisch naar F5.6 maar het is beter F/6.3, F/7.1 te gebruiken.

        Ik gebruikt nu een 1.7 op de 70-200 en die levert prima prentjes op F4.8
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met TC20E teleconcerter

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Ik heb de 2.0 TC IIE gehad. Hij doet zijn job redelijk naar behoren maar om echt scherp te zijn moet je het diafragma nog meer dicht draaien. Op een AF-S 80-200 f/2.8 ga je dus automatisch naar F5.6 maar het is beter F/6.3, F/7.1 te gebruiken.

          Ik gebruikt nu een 1.7 op de 70-200 en die levert prima prentjes op F4.8

          hoeveelheid licht is voor mij minder belangrijk, gebruik meestal buiten bij voldoende licht.
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met TC20E teleconcerter

            Ik kan bovenstaande antwoorden alleen maar beamen.

            Ik heb alleen nog de 14TC-EII, zelfs bij de TC17 vond ik dat je teveel aan AFsnelheid en kwaliteit moest afgeven, TC20 is dan helemaal niets meer voor mij.

            Maar vind je het nu niet jammer Lieven, dat je niet je 70-200 hebt behouden, dan had je ook nog je VR functie, wat je met een 80-200 AF-S niet hebt, want geef toe, (de 80-200 AF-S heb ik ook gehad) optisch een prima objectief, maar geen VR, en eigenlijk een lomp ding, niet meer van deze tijd.

            Wat Spanjaart wil zeggen, is dat je op de 70-200 de versie II (VR) nodig hebt, en op de 80-200 de versie I (niet VR)

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen met TC20E teleconcerter

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik kan bovenstaande antwoorden alleen maar beamen.

              Ik heb alleen nog de 14TC-EII, zelfs bij de TC17 vond ik dat je teveel aan AFsnelheid en kwaliteit moest afgeven, TC20 is dan helemaal niets meer voor mij.

              Maar vind je het nu niet jammer Lieven, dat je niet je 70-200 hebt behouden, dan had je ook nog je VR functie, wat je met een 80-200 AF-S niet hebt, want geef toe, (de 80-200 AF-S heb ik ook gehad) optisch een prima objectief, maar geen VR, en eigenlijk een lomp ding, niet meer van deze tijd.

              Wat Spanjaart wil zeggen, is dat je op de 70-200 de versie II (VR) nodig hebt, en op de 80-200 de versie I (niet VR)
              Ik ga soms windsurfers gaan fotograferen (op vraag), maar met mijn 80-200mm af-s kom ik zeker op FF tekort.
              Mijn ervaringen zijn eigenlijk dat optisch de 80-200mm af-s een tikkeltje beter vind dat de 70-200mm vr, mijn menig hé! da's ook de reden dat ik mijn 80-200 hou..
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

              Comment

              Working...
              X