PDA

Volledige versie bekijken : Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

Veronique
19 november 2008, 20:57
Hoi
Lijkt mij in orde! (0,10€ per Gig)
Met eSate interface of/en USB.
Volgens mijn info steekt daar meestal een Seagate HDD in.
Ik ga me er alvast 2 halen. ;)

klik (http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_48/OFF03.SHTML)

Groetjes :)
veronique

Frederic De Smet
19 november 2008, 21:22
De vreugde om de lage prijs zal wel vlug vergeten zijn de dag dat hij crasht en je al je data kwijt bent :D :green:

Mvg,
Frederic

RikH
19 november 2008, 21:30
De vreugde om de lage prijs zal wel vlug vergeten zijn de dag dat hij crasht en je al je data kwijt bent :D :green:

Mvg,
Frederic

Een schijf is toch een schijf hoor... ideaal als backup dus! (die moet je toch hebben... alle schijven gaan immers (on)voorspelbaar kapot.

tevens een betere oplossing dan de merk-producten ('k heb hier zo'n dure Lacie staan) die bestaan uit 2 schijven in "spanning"... hierbij verdubbel je immers de kans op dataverlies...

jdm
19 november 2008, 21:39

Mvg,
Frederic

Voor die prijs, koop je er u 2 en laatje de ene gewoon een copie van de andere zijn.... dan mag er eentje crashen :G:G

Veronique
19 november 2008, 21:48

Mvg,
Frederic

Die vogel gaat niet op! :p
Heb hier al 2 (dure) WD's en 1 Maxtor gecrashed.
Op crashen staat geen (merk)naam denk ik, maar gewoon: geluk / pech!!
Seagate is trouwens een goed degelijk brand.

+30 dagen geld terug en 3 jaar waarborg

veronique

Veronique
25 november 2008, 18:37
Ik zal laten wete of ze crashen, hoor!! :p

d_oracle
26 november 2008, 10:12
bedankt! ben me d'r ééntje gaan halen... :-)

Wim.Vanmaele
26 november 2008, 11:45
Drie jaar waarborg op je HD ?
Wat voor nonsens is dit nu. Het enige wat hier gezegd wordt, is dat de gemiddelde levensduur zo'n 3 jaar is eer er veelvuldig pannes op treden. Is dat 3 jaar continue draaien, sporadisch ...
Een HD crasht wanneer ze crasht en gaat geen statistieken na of het te vroeg of te laat is.
Ze crasht nu, straks ... binnen 3 jaar, nooit ??
Als ze crasht dan is er hopelijk een waarborg. Daar heb je wel heel weinig aan, buiten een vergoeding voor een mechanisch stuk. Je DATA, die ben je wel kwijt en met een waarborg heb je daar niks aan.
Dus, zorg steeds voor een backup in HD-vorm, ...-vorm. Of je levensduur van de HD op 10 jaar wordt gewaarborgd, of op 1 jaar doet niets ter zake. Ze crasht immers op niet te voorziene ogenblikken.

Perrush
26 november 2008, 12:01
Drie jaar waarborg op je HD ?
Wat voor nonsens is dit nu. Het enige wat hier gezegd wordt, is dat de gemiddelde levensduur zo'n 3 jaar is eer er veelvuldig pannes op treden. Is dat 3 jaar continue draaien, sporadisch ...
Een HD crasht wanneer ze crasht en gaat geen statistieken na of het te vroeg of te laat is.
Ze crasht nu, straks ... binnen 3 jaar, nooit ??
Als ze crasht dan is er hopelijk een waarborg. Daar heb je wel heel weinig aan, buiten een vergoeding voor een mechanisch stuk. Je DATA, die ben je wel kwijt en met een waarborg heb je daar niks aan.
Dus, zorg steeds voor een backup in HD-vorm, ...-vorm. Of je levensduur van de HD op 10 jaar wordt gewaarborgd, of op 1 jaar doet niets ter zake. Ze crasht immers op niet te voorziene ogenblikken.

niemand zegt toch dat ze 3 jaar een goede werking geranderen :clown:

crispi
26 november 2008, 13:37
Tot voor kort draaide op mijn werk nog een antieke 486 pc (omwille van besturing-communicatie van een ouder type PLC) Deze draaide circa 10 jaar omzeggens continu (werd geen 5 dagen per jaar uitgezet) in een stoffige en trillingsrijke omgeving. Uiteindelijk kreeg de harde schijf inderdaad problemen (starte enkel na een kleine tik er op te geven) en pas daarna is alles vervangen. Een harde schijf als backup zal dus wel lang genoeg meegaan. Zelf backup ik op DVD en harde schijf. Je weet inderdaad immers maar nooit...

Black B@ndit
26 november 2008, 16:05
Een externe harde schijf die alleen voor back-up wordt gebruikt zal doorgaans niet zoveel uren moeten draaien, maar ik heb er toch al eentje (van den Aldi:rolleyes:) gehad die kuren kreeg na de garantieperiode.

Het komt er dus op aan om van alle bestanden die je niet kwijt wil meerdere back-ups te maken.

Externe harde schijven zijn zo goedkoop dat je nu gemakkelijk een extra back-up kan maken die je op een veilige plaats wegbergt.

hvr_oosterzele
26 november 2008, 17:55
Weet je wat, koop een LaCie van 1100 euro (http://forum.belgiumdigital.com/f59/nooit-meer-lacie-229858.html), dan ben je pas veilig :rolleyes::rolleyes:

Veronique
27 november 2008, 13:44
Weet je wat, koop een LaCie van 1100 euro (http://forum.belgiumdigital.com/f59/nooit-meer-lacie-229858.html), dan ben je pas veilig :rolleyes::rolleyes:

Hier, 2WD's (Extern) na een 3 en 8 tal maanden de geest!!
1 Maxtor 2jaar tiktiktiktiktik.... dood!
Dus ja, het kan bij de Aldi HDD gebeuren, maar net zo goed bij de A marken.
Er steekt meestal en Seagate in, trouwens!

vero

Matthias
27 november 2008, 13:58
ik werk hier al 4,5 jaar met een medion externe HDD van 250GB en nooit problemen gehad

Veronique
27 november 2008, 14:32
Wat ik me echter al lang afvraag en nogal zorgelijk vind is het volgende!

Stel je hebt een ext.HDD van gelijk welk merk
Je maakt er back-ups op, van al je interne HDD's!
Bon, 5 maand later dood!
Geen nood, het zou moeten lukken dat je interne HDD's het nu ook begeven, Maaar!!
Die externe staat vol met persoonlijke info
Foto's
Mailverkeer
Office/facturen etc...
E-Bankgegevens en visa (card) verkeer
...enz...enz..

Deze HDD zou je dan 'in waarborg' moeten terugzenden, of weet ik veel, maar waar komt ie terecht!
Misschien was het maar een zekeringetje of kabeltje los, maar feit is dat onbekenden “AL” je gegevens hebben / kunnen inkijken en kopiëren!

Daarom, die waarborg is niet voor mij bestemd, schijf kapot > metaalshredder (autoafbraak) enz…

vero

Veronique
27 november 2008, 15:15
Toevoeging:

Erase software niet goedgekeurd

Onlangs maakte de Amerikaanse National Association for Information Destruction (NAID) bekend dat het schoonmaaksoftware niet kan goedkeuren als methode voor het definitief wissen van gegevens.

"We kunnen momenteel alleen onze goedkeuring geven aan het fysiek vernietigen van harde schijven", aldus Johnson voorzitter van het NAID.

Vorig jaar onderzocht de Duitse encryptie-expert Pointsec een aantal harddisks die het via de veilingsite eBay kocht. Zeven op de tien apparaten bleek nog leesbare informatie te bevatten.

Gebruike een shredder

Volgens vooraanstaande Britse beveiligingsanalisten leggen internationale criminele organisaties zich succesvol toe op zakelijke datadiefstal via recyclingbedrijven. Met name hardware die massaal uit leasecontracten komt, vindt nogal eens zijn weg in dit duistere circuit. Volgens dezelfde analisten is er maar één afdoende beschermingsmaat-regel: ‘Verwijder de oude harde schijven en takel ze onherstelbaar toe. Gebruik daarbij gerust een shredder.

veronique

d_oracle
27 november 2008, 15:42
Deze HDD zou je dan 'in waarborg' moeten terugzenden, of weet ik veel, maar waar komt ie terecht!
Misschien was het maar een zekeringetje of kabeltje los, maar feit is dat onbekenden “AL” je gegevens hebben / kunnen inkijken en kopiëren!

formateer je nieuwe harddisk in het NTFS formaat... Met NTFS heb je genoeg mogelijkheden om dat te voorkomen. (zoals encryptie) dat is niet zo maar toegankelijk, dat zou wel zo zijn als je er FAT of FAT32 op zou zetten.

Veronique
27 november 2008, 16:20
formateer je nieuwe harddisk in het NTFS formaat... Met NTFS heb je genoeg mogelijkheden om dat te voorkomen. (zoals encryptie) dat is niet zo maar toegankelijk, dat zou wel zo zijn als je er FAT of FAT32 op zou zetten.

Hoi,

Sorry, maar als er nu iets is waar je data mee kan kwijtspelen, files die niet meer willen opengaan enz, dan is het wel dat, amai!

Autokerkhof > immens grote magneet en dan laten vallen HD is dan nog 2mm dik :D

vero

d_oracle
27 november 2008, 23:05
Hoi,

Sorry, maar als er nu iets is waar je data mee kan kwijtspelen, files die niet meer willen opengaan enz, dan is het wel dat, amai!

waar haal je dat vandaan? ik werk al 10 jaar professioneel met NTFS... NTFS is ontworpen met als doel veel minder corruptie te hebben als fat en fat32... desalniettemin kan het nog steeds gebeuren... of kan de disk crashen... maar dan zijn er ook tools die dat herstellen...

het werk trouwens efficiënter naar storage-space op je harddisk... etc...

met andere woorden... je bent veel veiliger af met NTFS, zowel naar corruptie als naar security en naar schijf beheer... om nog niet te spreken van de features zoals compressie, support voor grote files, access logging, verbeterde betrouwbaarheid,, etc...

hvr_oosterzele
27 november 2008, 23:21
Toevoeging:

Erase software niet goedgekeurd

Onlangs maakte de Amerikaanse National Association for Information Destruction (NAID) bekend dat het schoonmaaksoftware niet kan goedkeuren als methode voor het definitief wissen van gegevens.

"We kunnen momenteel alleen onze goedkeuring geven aan het fysiek vernietigen van harde schijven", aldus Johnson voorzitter van het NAID.

Vorig jaar onderzocht de Duitse encryptie-expert Pointsec een aantal harddisks die het via de veilingsite eBay kocht. Zeven op de tien apparaten bleek nog leesbare informatie te bevatten.

Gebruike een shredder

Volgens vooraanstaande Britse beveiligingsanalisten leggen internationale criminele organisaties zich succesvol toe op zakelijke datadiefstal via recyclingbedrijven. Met name hardware die massaal uit leasecontracten komt, vindt nogal eens zijn weg in dit duistere circuit. Volgens dezelfde analisten is er maar één afdoende beschermingsmaat-regel: ‘Verwijder de oude harde schijven en takel ze onherstelbaar toe. Gebruik daarbij gerust een shredder.

veronique

Zoiets (http://www.encoredataproducts.com/manufacturers.php?manufacturerid=100) zie :D een simpele hamer werkt ook natuurlijk :rolleyes:

vinstermik
27 november 2008, 23:23

Mvg,
Frederic
Raar dat ik met andere dan Medion wel al problemen heb gehad......

Veronique
28 november 2008, 00:17
waar haal je dat vandaan? ik werk al 10 jaar professioneel met NTFS... NTFS is ontworpen met als doel veel minder corruptie te hebben als fat en fat32... desalniettemin kan het nog steeds gebeuren... of kan de disk crashen... maar dan zijn er ook tools die dat herstellen...

het werk trouwens efficiënter naar storage-space op je harddisk... etc...

met andere woorden... je bent veel veiliger af met NTFS, zowel naar corruptie als naar security en naar schijf beheer... om nog niet te spreken van de features zoals compressie, support voor grote files, access logging, verbeterde betrouwbaarheid,, etc...

Misverstand!!
Ik heb ook alles en al jaren op NTFS staan, daar gaat het me niet om!
Het probleem begint pas bij encrypten en dan files moven van A>B!
Zelf doe ik dit nooit, maar klant-fotografen, hebben al meermaals problemen en groot file verlies geleden!
Sowieso vind ik achteraf encrypten van reeds gecomprimeerde files, zoals MP3, jpg, images, zip & rar, niet erg slim!
Voor office, txt .. enz, liggen de zaken mss anders, geen idee?
Maar bon, ieder zijn manier van werken natuurlijk!
Met fysieke vernietiging weet je 100% zeker dat je data en files ook vernietigd zijn!
Zoals je eerder al kon lezen is al de rest wishful thinking. :toxic:

groetjes :)
veronique

Jos Vanhengel
28 november 2008, 00:24
... Autokerkhof > immens grote magneet en dan laten vallen HD is dan nog 2mm dik :D ... vero

Heb jij staatsgeheimen op je PC-tje staan, Veroniekske? :cool:

Fotofolio
28 november 2008, 00:40
*GEEUW*

Alles kan falen, al is het een simpele CF kaart ...

Ik back-up ook teveel op teveel interne en externe schijven ...

Faalt er eentje is dat jammer (voor mij)... een schijf binnendragen voor een vervanging in garantie doe ik niet. Staatsgeheimen staan er niet bewaard op die schijven maar hetgeen ik staan heb op HD (intern en extern) wil en mag ik niet delen met iedereen.

Foto's van betaalde opdrachten deel ik gewoonweg met niemand, klinkt stom, maar éénmaal je ervaring hebt met dat soort opdrachten is ieder beeld gewoonweg "geld" waard, zeker als het bepaalde "collectie-stukken" zijn die nog niet "publiekelijk" gezien mogen worden. Een opdrachtgever doet er alles voor om bepaalde kledingstukken geheim te houden ... hij wil die beelden als eerste en ik ben als fotograaf er verantwoordelijk voor om die beelden te weren van het WWW.

Het verschil is dat sommige fotografen beelden maken die een half jaar voor het "algemene publiek" beschikbaar zijn ... en die beelden wil je niet toegankelijk maken voor ieders ogen ;)

Jos Vanhengel
28 november 2008, 00:48
... Het verschil is dat sommige fotografen beelden maken die een half jaar voor het "algemene publiek" beschikbaar zijn ... en die beelden wil je niet toegankelijk maken voor ieders ogen ;)

Pardon?
Dat snap ik niet! :o

hvr_oosterzele
28 november 2008, 08:08
*GEEUW*

Vroeger naar je bed gaan :D

Fotofolio
28 november 2008, 09:50
Ik ga een voorbeeldje geven dan ;)

Als een fotograaf in opdracht van een kledingfabrikant beelden maakt tijdens de maand oktober 2008 voor de zomercollectie 2009 dan worden deze beelden pas vrijgegeven aan het publiek in de maand februari. Mocht zijn HD met die beelden crashen in de maand november en hij brengt die binnen dan bestaat het risico erin dat die beelden toch nog het WWW bereiken ...

Zijn klant, de kledingfabrikant, zou er dus niet mee kunnen lachen dat beelden van collectie stukken via via via ergens te vroeg gezien kunnen worden. Is misschien een ver gezochte reden maar het is wel in het verleden al eens voorgekomen - met kledij van Levis om iets specifieker te zijn.

Dat bedoelde ik ermee.

Veronique
28 november 2008, 14:56
Een kennis heeft zijn HD even geopend
Er steekt inderdaad een Seagate in!! :G

Veronique
28 november 2008, 16:02
@de trotse eigenaars van deze HDMedion
Wat ik niet in de manual terug vind.

De blauwe led is stabiel (knippert niet) bij power on en Windows niet opgestart!
Dat is normaal.

De blauwe led knippert hevig en snel bij activiteit > schrijven enz.
dat is ook normaal

Bij power on, Windows opgestart en "géén" activiteit, knippert de blauwe led nog steeds, wel minder snel en minder fel!
Wat doet Windows met de HDD?
Of wil dit gewoon zeggen: usb connected okay?

Ik dacht eerst aan indexering van de data, maar na hem helemaal leeggemaakt te hebben en geformatteerd + indexering afgezet, knippert hij nog steeds!

Hoe zit dat bij jullie?

Alvast bedankt :)
veronique

d_oracle
28 november 2008, 19:38
Bij power on, Windows opgestart en "géén" activiteit, knippert de blauwe led nog steeds, wel minder snel en minder fel!
Wat doet Windows met de HDD?
Of wil dit gewoon zeggen: usb connected okay?

neen... blijft mooi roerloos branden als er geen activiteit is...
op eSATA aangesloten... op XP, ga nu eens Vista 64 proberen....

Veronique
28 november 2008, 19:44
neen... blijft mooi roerloos branden als er geen activiteit is...
op eSATA aangesloten... op XP, ga nu eens Vista 64 proberen....

Dat is raar, hier ook XP, maar USB2 en knippert altijd, tot ik xp afsluit???
Nog iemand??

Dank je :)
veronique

Leonidas
28 november 2008, 19:53
Nog iemand??Ik heb hier een scheerapparaat waar de LED constant brandt gedurende het opladen en het begint te knipperen als-ie vol is. De LED op het laadapparaat van mijn camera daarentegen knippert tijdens het opladen en brandt daarna constant. Beide functioneren. M.a.w. de ene fabrikant gebruikt een andere 'code' dan de andere, daar zou ik me geen zorgen over maken.

d_oracle
28 november 2008, 20:36
Nog iemand??

Dank je :)
veronique

bij vista 64, eSATA ook stabiel na verloop van tijd...

en mijn scheerapparaat daarentegen... heeft een groen lichtje... hoe vreemd... :clown:

d_oracle
28 november 2008, 22:46
werkt prima trouwens...

gebruik Goodsync (http://www.goodsync.com/land/land.php?affid=geug6&frm=frame9&utm_source=google&utm_medium=ppc&utm_campaign=goodsync) om de foto's te backuppen...

Veronique
28 november 2008, 22:53
bij vista 64, eSATA ook stabiel na verloop van tijd...

en mijn scheerapparaat daarentegen... heeft een groen lichtje... hoe vreemd... :clown:

Straf,
wat doet windows dan met mijn HD, steeds activiteit, blijkbaar??
Heb je hem ook al naar ntfs overgezet, zoals ik!!

vreemd vreemd vreemd? :green::o:rolleyes::green:

veronique

d_oracle
28 november 2008, 23:01
Straf,
wat doet windows dan met mijn HD, steeds activiteit, blijkbaar??
Heb je hem ook al naar ntfs overgezet, zoals ik!!

jaja, heb hem direct in NTFS geformateerd en indexing staat aan...

hang hem eens op een andere computer? gewoon als test?

beeldmaker
28 november 2008, 23:06
De blauwe led is stabiel (knippert niet) bij power on en Windows niet opgestart!
Dat is normaal.

De blauwe led knippert hevig en snel bij activiteit > schrijven enz.
dat is ook normaal

Wat doet Windows met de HDD?...
Hoe zit dat bij jullie?

Alvast bedankt :)
veronique

Heb de Medion HDDrive2GO als eSATA aangesloten.
Blauwe Led brandt continu, alleen bij het ophalen van gegevens knippert ie effe.
Wel een massa ruimte, zo'n Terra, (alhoewel terra? 931GB om precies te zijn)

Veronique
29 november 2008, 12:20
Opgelost was USB driver foutje
Bij mij steekt deze HDD er in: :G
http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?vgnextoid=c9d88cf6a794b110VgnVCM100000f5 ee0a0aRCRD&locale=en-US

zeer tevreden :)
veronique

Veronique
29 november 2008, 12:38
Heb de Medion HDDrive2GO als eSATA aangesloten.
Blauwe Led brandt continu, alleen bij het ophalen van gegevens knippert ie effe.
Wel een massa ruimte, zo'n Terra, (alhoewel terra? 931GB om precies te zijn)

Je moet enkel naar de bites kijken en dan zit hij er zelfs iets over :)

Thomasho
29 november 2008, 12:44
Iemand enig idee in welke Aldi-winkel deze nog te vinden is op de as Antwerpen-Brussel? (alles daartussen dat niet te ver afwijkt van de E19, is welkom)

In de Makro staat volgende week de LaCie Desktop Hard Disk 1TB voor 99€.

Weet iemand toevallig welk merk HD er tegenwoordig inzit? Blijkbaar durft die bij Lacie nog wel eens wisselen (zelfs binnen een bepaald type).

Ik heb gelezen dat je dit aan de serienummer zou kunnen zien... Klopt dit?

(Mijn voorkeur zou nog gaan naar de Medion, vermits de reputatie van Lacie al niet meer is wat het ooit geweest heeft.)

Veronique
29 november 2008, 12:57
Lacie, weg ermee pfffff, al mijn klanten hebben boel met diene rommel!!
10 jaar terug top ...maar sinds enkele jaren :toxic:

voor 10€ meer heb je dit
Western Digital Elements Ext. Harddisk 1TB USB2.0

veronique

powerkiller
29 november 2008, 13:10
Pardon?
Dat snap ik niet! :o

Katalogusfoto's van een kledinglijn voor de nieuwe lentemode

Veronique
29 november 2008, 13:17
Iemand enig idee in welke Aldi-winkel deze nog te vinden is op de as Antwerpen-Brussel? (alles daartussen dat niet te ver afwijkt van de E19, is welkom)

Weet iemand toevallig welk merk HD er tegenwoordig inzit? Blijkbaar durft die bij Lacie nog wel eens wisselen (zelfs binnen een bepaald type).

Ik heb gelezen dat je dit aan de serienummer zou kunnen zien... Klopt dit?

(Mijn voorkeur zou nog gaan naar de Medion, vermits de reputatie van Lacie al niet meer is wat het ooit geweest heeft.)

JA .... bij de Medion toch wel (in Herdware)
Maar dan moet je hem wel eerst kopen, hé

hvr_oosterzele
29 november 2008, 18:15

Zeg niet dat ge niet gewaarschuwd zijt hé : http://forum.belgiumdigital.com/f59/nooit-meer-lacie-229858.html

Thomasho
29 november 2008, 21:07
Ok, de boodschap is duidelijk... GEEN Lacie.

Van Iomega heb ik ook al dezelfde verhalen vernomen ondertussen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een externe HD van 1 TB voor extra opslag en back-up met zowel Ethernet als USB 2.0-connectie mogelijk naar de pc (dus niet enkel USB om extra HD's aan te hangen).

Heeft iemand een idee welke geschikt kan zijn? (en geen Lacie of Iomega)
Western Digital heeft zoiets niet in het gamma bij mijn weten...

Of een andere oplossing die hiervoor kan dienen?