Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

    Hoi
    Lijkt mij in orde! (0,10€ per Gig)
    Met eSate interface of/en USB.
    Volgens mijn info steekt daar meestal een Seagate HDD in.
    Ik ga me er alvast 2 halen.

    klik

    Groetjes
    veronique
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

  • #2
    Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

    De vreugde om de lage prijs zal wel vlug vergeten zijn de dag dat hij crasht en je al je data kwijt bent

    Mvg,
    Frederic

    Comment


    • #3
      Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      De vreugde om de lage prijs zal wel vlug vergeten zijn de dag dat hij crasht en je al je data kwijt bent

      Mvg,
      Frederic
      Een schijf is toch een schijf hoor... ideaal als backup dus! (die moet je toch hebben... alle schijven gaan immers (on)voorspelbaar kapot.

      tevens een betere oplossing dan de merk-producten ('k heb hier zo'n dure Lacie staan) die bestaan uit 2 schijven in "spanning"... hierbij verdubbel je immers de kans op dataverlies...
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

        Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
        De vreugde om de lage prijs zal wel vlug vergeten zijn de dag dat hij crasht en je al je data kwijt bent

        Mvg,
        Frederic

        Voor die prijs, koop je er u 2 en laatje de ene gewoon een copie van de andere zijn.... dan mag er eentje crashen
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          De vreugde om de lage prijs zal wel vlug vergeten zijn de dag dat hij crasht en je al je data kwijt bent

          Mvg,
          Frederic
          Die vogel gaat niet op!
          Heb hier al 2 (dure) WD's en 1 Maxtor gecrashed.
          Op crashen staat geen (merk)naam denk ik, maar gewoon: geluk / pech!!
          Seagate is trouwens een goed degelijk brand.

          +30 dagen geld terug en 3 jaar waarborg

          Groetjes
          veronique
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

          Comment


          • #6
            Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

            Ik zal laten wete of ze crashen, hoor!!
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

            Comment


            • #7
              Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

              bedankt! ben me d'r ééntje gaan halen... :-)
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

                Drie jaar waarborg op je HD ?
                Wat voor nonsens is dit nu. Het enige wat hier gezegd wordt, is dat de gemiddelde levensduur zo'n 3 jaar is eer er veelvuldig pannes op treden. Is dat 3 jaar continue draaien, sporadisch ...
                Een HD crasht wanneer ze crasht en gaat geen statistieken na of het te vroeg of te laat is.
                Ze crasht nu, straks ... binnen 3 jaar, nooit ??
                Als ze crasht dan is er hopelijk een waarborg. Daar heb je wel heel weinig aan, buiten een vergoeding voor een mechanisch stuk. Je DATA, die ben je wel kwijt en met een waarborg heb je daar niks aan.
                Dus, zorg steeds voor een backup in HD-vorm, ...-vorm. Of je levensduur van de HD op 10 jaar wordt gewaarborgd, of op 1 jaar doet niets ter zake. Ze crasht immers op niet te voorziene ogenblikken.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

                  Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  Drie jaar waarborg op je HD ?
                  Wat voor nonsens is dit nu. Het enige wat hier gezegd wordt, is dat de gemiddelde levensduur zo'n 3 jaar is eer er veelvuldig pannes op treden. Is dat 3 jaar continue draaien, sporadisch ...
                  Een HD crasht wanneer ze crasht en gaat geen statistieken na of het te vroeg of te laat is.
                  Ze crasht nu, straks ... binnen 3 jaar, nooit ??
                  Als ze crasht dan is er hopelijk een waarborg. Daar heb je wel heel weinig aan, buiten een vergoeding voor een mechanisch stuk. Je DATA, die ben je wel kwijt en met een waarborg heb je daar niks aan.
                  Dus, zorg steeds voor een backup in HD-vorm, ...-vorm. Of je levensduur van de HD op 10 jaar wordt gewaarborgd, of op 1 jaar doet niets ter zake. Ze crasht immers op niet te voorziene ogenblikken.
                  niemand zegt toch dat ze 3 jaar een goede werking geranderen
                  --
                  Play Drakensang - a free online mmorpg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

                    Tot voor kort draaide op mijn werk nog een antieke 486 pc (omwille van besturing-communicatie van een ouder type PLC) Deze draaide circa 10 jaar omzeggens continu (werd geen 5 dagen per jaar uitgezet) in een stoffige en trillingsrijke omgeving. Uiteindelijk kreeg de harde schijf inderdaad problemen (starte enkel na een kleine tik er op te geven) en pas daarna is alles vervangen. Een harde schijf als backup zal dus wel lang genoeg meegaan. Zelf backup ik op DVD en harde schijf. Je weet inderdaad immers maar nooit...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

                      Een externe harde schijf die alleen voor back-up wordt gebruikt zal doorgaans niet zoveel uren moeten draaien, maar ik heb er toch al eentje (van den Aldi) gehad die kuren kreeg na de garantieperiode.

                      Het komt er dus op aan om van alle bestanden die je niet kwijt wil meerdere back-ups te maken.

                      Externe harde schijven zijn zo goedkoop dat je nu gemakkelijk een extra back-up kan maken die je op een veilige plaats wegbergt.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

                        Weet je wat, koop een LaCie van 1100 euro, dan ben je pas veilig

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

                          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Weet je wat, koop een LaCie van 1100 euro, dan ben je pas veilig
                          Hier, 2WD's (Extern) na een 3 en 8 tal maanden de geest!!
                          1 Maxtor 2jaar tiktiktiktiktik.... dood!
                          Dus ja, het kan bij de Aldi HDD gebeuren, maar net zo goed bij de A marken.
                          Er steekt meestal en Seagate in, trouwens!

                          vero
                          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

                            ik werk hier al 4,5 jaar met een medion externe HDD van 250GB en nooit problemen gehad
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opslag > tegen 0,10€ per Gig'

                              Wat ik me echter al lang afvraag en nogal zorgelijk vind is het volgende!

                              Stel je hebt een ext.HDD van gelijk welk merk
                              Je maakt er back-ups op, van al je interne HDD's!
                              Bon, 5 maand later dood!
                              Geen nood, het zou moeten lukken dat je interne HDD's het nu ook begeven, Maaar!!
                              Die externe staat vol met persoonlijke info
                              Foto's
                              Mailverkeer
                              Office/facturen etc...
                              E-Bankgegevens en visa (card) verkeer
                              ...enz...enz..

                              Deze HDD zou je dan 'in waarborg' moeten terugzenden, of weet ik veel, maar waar komt ie terecht!
                              Misschien was het maar een zekeringetje of kabeltje los, maar feit is dat onbekenden “AL” je gegevens hebben / kunnen inkijken en kopiëren!

                              Daarom, die waarborg is niet voor mij bestemd, schijf kapot > metaalshredder (autoafbraak) enz…

                              vero
                              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                              Comment

                              Working...
                              X