Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

    hey,

    weet er iemand of het mogelijk is via de nederlandse site (en aan nederlandse prijs) te kopen en dan via hun systeem naar een belgisch adres te laten versturen?

    mvg,
    Domien
    Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
    Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

  • #2
    Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

    Geen idee of dat gaat. Weet ook niet wat je wil kopen, maar vergeet niet, in nederland is er maar één jaar garantie, hier in België heb je twee jaar.

    Nicky

    Comment


    • #3
      Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

      ik vermoed dat er dan een probleem gaat zijn wegens het btw-verschil.
      "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

      Comment


      • #4
        Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

        Ik heb destijds mijn D200 bij Konijn aangekocht.
        Ik wou via de Belgische site bestellen en laten verzenden. Dat kon blijkbaar niet. Ik moest dus op de Nederlandse site m'n bestelling plaatsen voor verzending naar België. Ik had degelijk nagevraagd en bij bestelling er nogmaals de nadruk op gelegd dat ik een Belgische garantie wou. Dat was allemaal geen probleem.

        Tot ik m'n D200 aan huis geleverd kreeg en die open deed. Er bleek een Nederlandse garantie bij te zitten. Na enkele keren over en weer mailen met Konijn hoorde ik plotseling niks meer van hen.

        Heb 't dan maar zo gelaten...
        Je bent dus gewaarschuwd wat dat betreft!

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

          Als je online koopt bij konijn.be zal je pakje altijd uit Nederland komen. In Turnhout kan je alleen afhalen, er wordt niets verzonden, verzending komt uit hun centrale stock in Nederland.

          Daarom kan je op de site meestal verschil zien tussen voorraad in Turnhout en voorraad voor verzending.

          Ik zou als het mogelijk is toch maar naar Turnhout rijden om het op te halen, ik heb iets tegen het laten opsturen van dingen die zoveel centjes kosten, ikzelf zou trouwens eerst even bij Studio73.be kijken of zij het product voor een vergelijkbare prijs aanbieden, indien ja laat Konijn dan links liggen en rij naar Studio73.

          Wat wel een voordeel kan zijn, als je online besteld als bedrijf kan je op aanvraag zonder btw geleverd krijgen omdat het net uit Nederland komt, dat is de enige reden die ik kan bedenken om bij Konijn online te kopen en levering aan huis te vragen, garantie problemen zal je zowiezo hebben als je er aanspraak op moet maken, of je het nu laat leveren of gaat ophalen in Turnhout.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

            Echt flexibel zijn ze toch niet bij Konijn. Geen probleem om iets te bestellen en te leveren, maar 6 weken moeten wachten op je bestelling en daarnaast nog 2 % extra vragen op je aankoop omdat je met Visa betaalt vind ik nu ook niet correct. Laatst ook nog een probleempje gehad met een beschadiging aan een statief; wilden perse dat ik eerst het defecte onderdeel opstuurde vooraleer ze een nieuwe wilden zenden. Zelfs een waarborg van mij wilden ze niet aannemen (ging gewoon om een "simpel krom boutje"). Dan maar bij Gitzo zelf gereclameerd : 48 uur later een nieuw onderdeel in de bus zonder problemen. Klantenservice en correct zijn is iets dat ze daar echt niet kennen....
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

            Comment


            • #7
              Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

              awel, ik moet zeggen dat ik nu ook niet super tevreden ben.

              heb woensdag een bestelling gedaan van iets dat zowel in NL als BE in stock was!
              tot ik donderdag morgen een reserverings mail in mijn bus krijg.

              Het is toevallig niet meer op stock! Waarom staat er dan een vermelding op de site wanneer iets in stock is???
              Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
              Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

              Comment


              • #8
                Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

                Een regel die bijna altijd geldt is: you get what you pay for. Iedereen wil graag bij Konijnenberg kopen omdat ze goedkoop zijn (ik ook hoor), maar wanneer de service dan te wensen over laat, dan is iedereen boos. Wil je een goede service, professioneel advies, mensen die tijd voor je maken,... dan kan je best naar een vakman gaan.

                Ik heb sinds 30 september ook een paar spullen bij Konijnenberg in bestelling staan, en ik heb er nog steeds geen nieuws van gekregen. Dat waren wel spullen die niet zo super vlot te leveren zijn, maar toch... Dat is dus de service die vaak met een lage prijs gepaard gaat.

                Even on topic: Ik weet met zekerheid dat alle online bestellingen vanuit Nederland verstuurd worden. Ik denk dat je ook altijd een Belgische factuur zal ontvangen, met Belgische BTW en 2 jaar garantie, indien het leveradres zich in België bevindt.

                Als je een leveradres in NL kan opgeven, dan is er geen enkel probleem.
                www.focusfotografie.be
                www.facebook.com/eviwilmus

                Comment


                • #9
                  Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

                  Let op Konijnenberg Nederland overtreedt de Europese wetgeving! Zie:

                  Nikon en Canon

                  Comment


                  • #10
                    Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

                    Idd dat van die 1 jaar garantie klopt niet en is een overtreding van de Europeese wetgeving.

                    Koopt u een product? Dan geeft de verkoper of fabrikant u soms garantie. Lees wat uw rechten zijn rondom garantie en binnen welke termijn u recht hebt op gratis reparatie of vervanging van een kapot product.


                    Volgende wetteksten kunnen wel eens heel handig zijn moest u ooit eens moeten gebruik maken van waarborg betwistingen en/of het comform zijn met de omschrijving.

                    Comment


                    • #11
                      Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
                      awel, ik moet zeggen dat ik nu ook niet super tevreden ben.

                      heb woensdag een bestelling gedaan van iets dat zowel in NL als BE in stock was!
                      tot ik donderdag morgen een reserverings mail in mijn bus krijg.

                      Het is toevallig niet meer op stock! Waarom staat er dan een vermelding op de site wanneer iets in stock is???
                      Ik kan dit enkel bijtreden: ik wil een Epson Stylus pro 3800 aankopen bij Konijnenberg, op hun site staat deze als voorradig, voor alle zekerheid toch even naar Turnhout getelefoneerd en krijg de bevestiging dat deze voorradig is.
                      Dus naar Turnhout gereden en wat blijkt, inderdaad, niet voorradig maar ze hebben nog wel een demo-toestel staan waar wel één en ander aan defect is maar wat ik wel met wat korting kan aankopen.
                      Mij niet meer gezien, voor mij geen Konijn meer.
                      http://www.torekefoto.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Andre Bekijk bericht
                        Let op Konijnenberg Nederland overtreedt de Europese wetgeving!
                        Onzin. De "Europese wetgeving" op de consumenten garantie is in Nederland anders geimplementeerd. Het is ook geen wet, het is een "richtlijn koop en garantie". Als dat niet zo zou zijn zou Nelie al lang aan de bel getrokken hebben.

                        Van de "consuwijzer":
                        Met het verstrekken van een garantie staat de verkoper of fabrikant uitdrukkelijk in voor de kwaliteit van dat product voor de periode van bijvoorbeeld een jaar. Voordeel is dat u in die periode gemakkelijk terug kunt met klachten over het product. U hoeft namelijk niet te bewijzen wat de oorzaak van het mankement is. Buiten de garantieperiode is dat anders. Dan moet u aannemelijk maken dat u het product op de juiste wijze heeft gebruikt als u wilt dat de winkelier zorgt voor reparatie.
                        Bron: www.consuwijzer.nl brochure ConsuWijzer over garantie

                        Comment


                        • #13
                          Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Andre Bekijk bericht
                          Let op Konijnenberg Nederland overtreedt de Europese wetgeving! Zie:

                          http://www.dealerinfo.nl/2002/203/wet.htm
                          Ook Konijnenberg België neemt er een loopje mee.
                          Pas na enkele klachten en PV's zijn ze met veel gezeur overgestapt op 2 jaar garantie maar ze zetten wel degelijk de punt op de i.
                          De wetgeving zegt dat het tweede jaar de consument moet bewijzen dat het probleem reeds bestond bij verkoop van de goederen. Hier zegt Konijnenberg zwart op wit dat een consument NOOIT kan bewijzen dat dit zo was en dat hij altijd kosten zal aanrekenen het tweede jaar.
                          Dat van die onkosten om met VISA te betalen is ook al zo'n grap.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

                            Ook ik heb nog een eitje te pellen met konijnenberg belgie.
                            Ze weigeren mijn btw terug te betalen, terwijl het item werd geëxporteerd. Ik heb een brief gehad waarin staat dat ze hieraan niet meewerken omdat dit niet verplicht is volgens hun boekhouder.
                            Denk dat de man wat bijscholing nodig heeft. Ik heb een mail in handen van de btw+douane afdeling bij het ministerie van financieen waarin staat dat dit wel zo is...
                            Konijn denkt wss dat ik alles zo zal laten, aangezien ze al twee maand niets meer gehoord hebben...
                            Maar van het moment dat ik terug in Belgie ben kijk ik ervoor....
                            [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                            [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                            Comment


                            • #15
                              Re: via fotokonijnenberg.nl kopen en versturen naar belgie?

                              Een goede raad : laat konijn lekker links liggen en ga ergens anders kopen.

                              Ikzelf ga altijd naar Studio73 in Geel. Effe bellen op voorhand, als ze het niet in Geel hebben laten ze het gratis van een van hun andere winkels overkomen, binnen de paar dagen.

                              Niet op stock, bestellen duurt meestal niet lang, er kan natuurlijk altijd een probleem met de leverancier zijn hé, maar dan doen ze hun uiterste best om een andere oplossing aan te bieden.

                              Mij zien ze niet meer bij Konijn, zelfs niet als ze goedkoper zijn , de prijs is niet alles 'down the line' geloof me.

                              Heb enkele maanden terug bij Grobet in Antwerpen iets besteld ... dat was dus ook de laatste keer, na drie maanden nog niets heb ik verschillende keren gebeld, altijd uitvluchten tot ik de laatste keer een mail met cc naar mijn advocaat gestuurd had, binnen het uur reactie dat hun verdeler de items pas binnen zes maanden zou ontvangen uit de VS vind ik onwaarschijnlijk, en als het zo is waarom zeggen ze me dat dan niet gewoon ... heb een mail naar de fabricant in de VS gestuurd, vijf dagen later werd alles geleverd via Adorama door UPS en met verzending en invoerrechten was het nog 25% goedkoper dan bij Grobet

                              Soms moet je je goed kwaad maken en met advocaten werken, anders reageert niemand meer tegenwoordig

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X