Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijen opladen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterijen opladen ?

    Hallo allemaal

    Nu heb ik oplaadbaar batterijen gekocht Encore 2700
    Met een oplader , maar omdat het lampje blijft branden weet ik niet hoelang ze moeten opladen voor ze vol zijn.
    Iemand een idee ?


    Grt frank

  • #2
    Re: batterijen opladen ?

    Ik vermoed dus dat het oplaadbare AA-accu's zijn?

    Welk type lader gebruik je (snellader, automatisch, tijdgestuurd, of een gewone trage lader)?

    Zit er een gebuiksaanwijzing bij de lader?

    Als het een gewone "domme" lader is, die er meestal zo'n 5-10 uur over doet om de accu's te laden, dan kan je controleren of de accu's geladen zijn door te voelen of ze warm worden.
    Omdat de laadstroom niet te groot is kan het ook niet veel kwaad dat de accu's langer in de lader blijven zitten.
    Op de achterkant van zo'n lader staat meestal een tabel, aan de hand daarvan kan je ongeveer zien hoe lang het laadproces duurt.

    Een snellader stuurt een veel grotere stroom door de accu's, en daarom moet die automatisch uitschakelen om de accu's heel te houden.
    Door die grote stroom worden de accu's soms zo heet dat het laadproces vroegtijdig wordt stopgezet wordt door de temperatuursensor. Volgens het ledje zijn de accu's dan wel geladen, maar als je 100% capaciteit wil dan moeten ze nog een paar uur "druppelladen" (zo'n lader schakelt automatisch over op druppelladen).

    De beste laders controleren elke accu apart, maar die zijn dan ook wel duurder.


    Ik heb ook even gezocht op "encore 2700" (Google), als je deze lader heb gekocht:
    Cashback from over 400 brands all on one platform. Shop with Rakuten & stack offers with discounts, voucher codes and cashback for great savings at top brands.

    Dan moet je 27 uur geduld hebben als je volledig geladen accu's wil.

    Dan denk ik dat je beter iets meer uitgeeft voor een echte lader.
    Last edited by Black B@ndit; 17 november 2008, 21:04.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: batterijen opladen ?

      Black B@ndit ja dat zijn ze !
      heb deze op een beurs gekocht €20 eurtjes
      maar moeten ze elke keer 27 uur opladen of is dat maar 1 maal
      en dan ongeveer 5 uur ?


      bedankt weer voor je uitgebreide uitleg


      grt frank

      Comment


      • #4
        Re: batterijen opladen ?

        Kost je ieder keer 27 uur laden .. eigenlijk zou je ze minstens 30 uur moeten laden om zeker te zijn .. een "intelligente" 3-4 uur lader zal zeker van pas komen

        Comment


        • #5
          Re: batterijen opladen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
          Black B@ndit ja dat zijn ze !
          heb deze op een beurs gekocht €20 eurtjes
          maar moeten ze elke keer 27 uur opladen of is dat maar 1 maal
          en dan ongeveer 5 uur ?


          bedankt weer voor je uitgebreide uitleg


          grt frank
          Ik vrees dat je ze elke keer 27 uur moet laden in die héél trage lader...

          Een paar weken geleden heb ik voor 2 setjes van 4 stuks GP Recyko-accu's 23,82 euro betaald, verzending inbegrepen.
          Dat zijn accu's met een heel kleine zelfontlading, ze zijn al geladen zodat je ze direkt kan gebruiken. Als ze leeg zijn, dan herlaad je ze gewoon en door die veel kleinere zelfontlading kan je ze gerust een jaar in de kast laten liggen en hebben ze nog 85% van hun capaciteit.
          Als je gewone accu's met zo groot mogelijke capaciteit een maand laat liggen na het laden, dan moet je wat geluk hebben dat er nog stroom inzit.

          Met die Recyko's ben je veel zekerder dat je nog stroom hebt op het ogenblik dat je ze werkelijk nodig hebt.

          Door die geringe zelfontlading kan je ze ook gebruiken in toestellen die maar heel weinig stroom verbruiken, zoals bijvoorbeeld een afstandsbediening.
          Op die manier heb je eigenlijk geen gewone alkalinebatterijen meer nodig.

          De meeste bekende merken hebben nu wel zo'n accu's met weinig zelfontlading, maar meestal betaal je wel 20-25 euro per setje van 4 stuks. De bekendste is Sanyo ENELOOP.

          Je hebt betaald voor een lader, maar die is eigenlijk niet bruikbaar, of je zou héél veel tijd moeten hebben om de accu's te laden.
          In ieder geval zal die de accu's zeker niet te fel opwarmen.

          Een heel snelle lader is ook niet goed, als je accu's laadt op minder dan 2 uur dan zullen ze sneller verslijten (omdat ze dan te heet worden).


          Ik heb die accu's besteld bij:
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: batterijen opladen ?

            Black B@ndit

            bedankt voor je wijze uitleg en je link



            grt frank

            Comment

            Working...
            X