Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tarieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tarieven

    Af en toe krijg ik als amateur fotograaf eens een opdracht voor huwelijken en communie's. Ik vraag me steeds af wat anderen hiervoor vragen. Ik weet dat ik veel te weinig vraag, maar weet niet echt welke tarieven zo gehanteerd worden. Ik spreek dan van foto's maken, bewerken in PS tot het afleveren van album. Kan hier iemand wat duidelijkheid scheppen over het +/- tarief dat enigzins te doen is en aanvaardbaar.

    Alvast bedankt voor de komende reacties

    Och ja nog een vraagje, WIE betaald WIE?

    Als je een model fotografeert betaald het model dan de fotograaf of betaald de fotograaf het model. Model dient toch ook betaald te worden of niet? Oo...en de fotograaf ook jamaar wat ist nu
    Last edited by SteFoto; 17 november 2008, 17:20.
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: Tarieven

    Dat hangt af van veel factoren...
    Zoals:
    de band met de trouwers, hun wensen, de tijd (enkel kerk en gemeentehuis of het hele feest gebeuren), afstanden die moeten overbrugd worden, de gewenste bewerkingen van de foto's...
    Prijzen tussen 250€ en 500€ zijn mijn inziens niet overdreven

    Voor 'n communie: - per uur, per afgedrukte foto of forfait?

    Modelfotografie... hmmmm, da's al jaren 'n discussie en zonder al te veel in de pot st**nt te roeren zou ik zeggen dat het afhangt van hoe goed je bent. In het begin zal je al eens wat moeten betalen maar na 'n tijd zullen de mensen wel vanzelf komen.

    Wat mij momenteel wel begint te storen is dat (bijna) elk (meestal vrouwlijk) model met amper ervaring, laat staan kwalitatief goede foto's op haar site al snel 50€ per uur wil, inclusief shoot, bewerkte foto's en transport van x naar y.
    Tegenhanger hiervan zijn de pseudo pro fotografen die er dan maar op los betalen in de hoop om toch maar die ene borst of c*t te kunnen fotograferen (en meestal ook aanraken).
    Crazy world...

    Comment


    • #3
      Re: Tarieven

      Ik zou denken en zeggen : als je niet ingeschreven staat als zelfstandige of zelfstandige fotograaf in bijberoep: niets... tenzij je de fiscus niet vreest...
      Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

      http://www.timdebacker.be

      Comment


      • #4
        Re: Tarieven

        Oorspronkelijk geplaatst door Tim De Backer Bekijk bericht
        Ik zou denken en zeggen : als je niet ingeschreven staat als zelfstandige of zelfstandige fotograaf in bijberoep: niets... tenzij je de fiscus niet vreest...

        Dan mag u bij mijn volgende sessie meegaan, en jij mag rijden en vergeet je materiaal niet

        groetjes,
        Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

        Comment

        Working...
        X