Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straatportretten uit BRU III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Straatportretten uit BRU III

    Vervolg op I & II.

    Zomaar twee mensen op straat in Brussel.


    Niet zomaar iemand op straat in Brussel.


  • #2
    Re: Straatportretten uit BRU III

    Mooi!! zowel 1 als 2.

    Hier in nederland is het geloof ik verboden iemand in Uniform op de plaat te zetten (weet het niet helemaal zeker)
    Tevens hebben wij niet van die fotogenieke en mooie politieagenten hier

    Heel mooi omgezet ook.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Straatportretten uit BRU III

      Het is naar mijn weten ook verboden om agenten te fotograferen en deze foto's te publiceren, of toch iets gelijkaardigs , maar soit, het zal wel niet zo nauw steken zeker?
      (zijn prachtige foto's hoor!)
      "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
      website fotoblog

      Comment


      • #4
        Re: Straatportretten uit BRU III

        nr 1 héél mooi !

        Comment


        • #5
          Re: Straatportretten uit BRU III

          vind je B/W platen idd dat ietsje meer hebben.
          ze doen mij zin krijgen om ook de straat op te trekken (alleen zal ik dan wat minder werk moeten hebben)
          nice done
          http://www.eyeflash.wordpress.com
          www.facebook.com/eyeflashphotography

          Comment


          • #6
            Re: Straatportretten uit BRU III

            Er is hier al heel veel over "gepalaverd" maar In principe is het ook verboden de eerste foto te publiceren zonder toestemming.
            Ik zelf laat altijd zien door een knikje te geven of een toestel te laten zien dat ik een foto ga maken. Meestal reageren de mensen instemmend. Zou het zelf ook niet leuk vinden zo maar foto's van mezelf of familie te zien...



            De eerste is wel een mooie !!
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

            Comment


            • #7
              Re: Straatportretten uit BRU III

              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              Hier in nederland is het geloof ik verboden iemand in Uniform op de plaat te zetten (weet het niet helemaal zeker)
              Dat je uniform met een hoofdletter schrijft geeft wel aan dat je er veel respect voor hebt, niet?

              Maar nee, in tegendeel: vanwege de openbare functie hebben politieagenten zelfs minder rechten dan 'gewone mensen' bij het fotograferen op straat. Dit is zo in NL, in BE weet ik niet.

              Comment


              • #8
                Re: Straatportretten uit BRU III

                Eerste is alsof ze samen getuigen zijn van iets onrustwekkend en zij -een tikkeltje aangeslagen-
                troost zoekt in zijn armen. Heel mooi

                Comment


                • #9
                  Re: Straatportretten uit BRU III

                  Je eerste is wel de topper; een foto met gevoel...
                  prachtige omzetting...

                  mvg,

                  Roland

                  Comment


                  • #10
                    Re: Straatportretten uit BRU III

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Eerste is alsof ze samen getuigen zijn van iets onrustwekkend en zij -een tikkeltje aangeslagen-
                    troost zoekt in zijn armen. Heel mooi
                    Mooi dat je dat erin ziet. Maar ter geruststelling: het was maar een straatartiest waar ze naar keken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Straatportretten uit BRU III

                      Hele mooie eerste

                      Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                      Er is hier al heel veel over "gepalaverd" maar In principe is het ook verboden de eerste foto te publiceren zonder toestemming.
                      Ik zelf laat altijd zien door een knikje te geven of een toestel te laten zien dat ik een foto ga maken. Meestal reageren de mensen instemmend. Zou het zelf ook niet leuk vinden zo maar foto's van mezelf of familie te zien...



                      De eerste is wel een mooie !!
                      Mja, dan is het spontane er natuurlijk onmiddellijk af.
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #12
                        Re: Straatportretten uit BRU III

                        Alletwee mooi!

                        De eerste om de foto, de tweede om de politieagente (en ook wel een beetje de foto).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Straatportretten uit BRU III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Dat je uniform met een hoofdletter schrijft geeft wel aan dat je er veel respect voor hebt, niet?

                          brrrr.... teveel mee in aanraking geweest in verleden Heb nu respect voor ze
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Straatportretten uit BRU III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Maar nee, in tegendeel: vanwege de openbare functie hebben politieagenten zelfs minder rechten dan 'gewone mensen' bij het fotograferen op straat. Dit is zo in NL, in BE weet ik niet.
                            Vreemd, wist niet dat politie plots openbaar bezit was.

                            Mij lijkt het soms risicovol, bijvoorbeeld in context van speciale opdrachten, recherche of undercover werk, dat men politie vastlegt op foto en op een website plaatst... hier lijkt het natuurlijk wat amicaler, maar je moet ergens een lijn trekken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Straatportretten uit BRU III

                              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Vreemd, wist niet dat politie plots openbaar bezit was.
                              Waar schrijf ik dat?

                              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Mij lijkt het soms risicovol, bijvoorbeeld in context van speciale opdrachten, recherche of undercover werk, dat men politie vastlegt op foto en op een website plaatst... hier lijkt het natuurlijk wat amicaler, maar je moet ergens een lijn trekken.
                              Ja, je moet ergens een lijn trekken. Die ligt dan bij de speciale gevallen en niet bij zulke foto's als hierboven. Nogmaals voor alle duidelijkheid: ik heb het over NL
                              .

                              Comment

                              Working...
                              X