Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuwe PC

    Beste leden,

    Ik heb nog niet zolang een nieuwe laptop HP DV 9000 met Vista erop.
    Ik zou willen overschakelen naar Macbook pro van 15 inch met deze kan ik dual boot doen tesamen met windows xp.
    De reden dat ik dit wil doen is dat het met vista niet zo goed klikt.
    Ik vindt vista kwa gebruiksgemak en kwa instellingen maar een dikke flop.
    IK heb al een deel gelezen over het gebruik van een Mac en voor fotobewerking zou deze veel beter zijn dan een pc.

    Graag jullie ervaringen kwa gebruik van een Mac
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

  • #2
    Re: Aankoop nieuwe PC

    Geef Vista gewoon wat meer tijd . Ik was er ook niet zo voor te vinden maar eens goed ingebruik is Vista best te pruimen . Mijn persoonlijke mening over Hp 100% huis tuin en keuken gerief .

    Greetz

    Pbj
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nieuwe PC

      In de plaats van onmiddellijk een nieuwe laptop te kopen kan je er ook altijd Windows XP opzetten natuurlijk...

      Zelf vind ik Mac iets leuker maar aangezien mijn PC'tje nog uitstekend werkt hou ik het voorlopig op Vista.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nieuwe PC

        Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
        Geef Vista gewoon wat meer tijd . Ik was er ook niet zo voor te vinden maar eens goed ingebruik is Vista best te pruimen . Mijn persoonlijke mening over Hp 100% huis tuin en keuken gerief .

        Greetz

        Pbj
        En wat is er zo slecht aan HP ? Op mijn vorig werk waren alle PC's van HP en Compaq (en dat gaat dan over servers, laptops, werkstations (2D en 3D CAD), en administratieve PC's). Allemaal "ondersteund" door een 3 jaar next day on site garantie, welke ik op de 4 jaar dat ik er gewerkt heb, niet veel heb nodig gehad. Die next day klopte trouwens 100%...
        Huis, tuin en keuken PC's zou ik het dus niet noemen. Kijk naar het design van de Macs. Zou dat niet wat meer huis, tuin en keuken gerief zijn ???

        Vista vind ik qua gebruiksvriendelijkheid vele malen beter dan XP, alleen moet je er wel leren mee werken hé.
        Photoshop bv. is qua gebruiksvriendelijkheid wel een ramp, maar dat geldt voor ALLE professionele software, omdat veel functies daar nu eenmaal niet mee te rijmen vallen.
        Toch blijkt quasi iedereen er hier mee te werken...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nieuwe PC

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

          Vista vind ik qua gebruiksvriendelijkheid vele malen beter dan XP, alleen moet je er wel leren mee werken hé.
          Photoshop bv. is qua gebruiksvriendelijkheid wel een ramp, maar dat geldt voor ALLE professionele software, omdat veel functies daar nu eenmaal niet mee te rijmen vallen.
          Toch blijkt quasi iedereen er hier mee te werken...
          Snap je kritiek op photoshop niet, je moet er (net als met vista) toch alleen maar mee leren te werken??????????
          Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop nieuwe PC

            Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
            Snap je kritiek op photoshop niet, je moet er (net als met vista) toch alleen maar mee leren te werken??????????
            Dat is geen kritiek, maar gewoon een vaststelling : professionele software met veel (in heel wat gevallen te veel) mogelijkheden is veel minder gebruiksvriendelijk dat software voor de thuisgebruiker met minder mogelijkheden. Alleen is er wel veel kans dat die professionele gebruiker die mogelijkheden wel nodig heeft, en de thuisgebruiker niet...

            Zelfs als je er goed kan mee werken blijft dat.

            Vergelijk bv. de truuk bij photoshop om je foto recht te zetten eens met die in paintshop pro (of lightroom).
            - Hoek meten met lineaal tool
            - canvas draaien
            - croppen

            In lightroom ben je al zowat klaar na het meten...

            En zo zijn er voorbeelden genoeg.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop nieuwe PC

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              En wat is er zo slecht aan HP ? Op mijn vorig werk waren alle PC's van HP en Compaq (en dat gaat dan over servers, laptops, werkstations (2D en 3D CAD), en administratieve PC's). Allemaal "ondersteund" door een 3 jaar next day on site garantie, welke ik op de 4 jaar dat ik er gewerkt heb, niet veel heb nodig gehad. Die next day klopte trouwens 100%...
              Huis, tuin en keuken PC's zou ik het dus niet noemen. Kijk naar het design van de Macs. Zou dat niet wat meer huis, tuin en keuken gerief zijn ???
              Nogmaals Dit gaat hier om een persoonlijke mening ! Ik heb met HP geen goede ervaring het zinnetje huis tuin en keukengerief dit komt van een computerprogrammeur . En een Mac zou ik gerust durven aanschaffen .

              Greetz

              Pbj
              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop nieuwe PC

                Bon,

                Hp is belange niet slecht als pc.
                Maar als je nu een nieuwe pc koopt staat er vista op.
                En ik vindt vista wel mooi maar de interne motor werkt niet altijd naar behoren.
                Zo heb ik heb ik meer blauwe schermen gehad dan bij XP en moet ik meermalen sleutelen en vechten met instellingen om mijn pc's optimaal te laten draaien zonder foutmeldingen.
                Vroeger of met mijn andere pc die op Xp draaien had ik weinig problemen.
                Ik vindt Vista zoiets als vroeger windows millenium, iets uitbrengen om toch maar te verkopen.
                Waarom is dan de reden dat grote bedrijven zoals in mijn bedrijf waar toch zo'n 8000 werknemers werken nieuwe pc aangekocht worden (vista ready) gewoon xp terug op geinstalleerd (Dell computers) wordt.
                Mijn vrouw werkt bij een grote software leverancier, die op haar nieuwe laptop (Dell) geleverd krijgt met XP.
                Dit heeft toch een reden.
                Allez dat is mijn ervaring.
                Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                www.dewolfmarc.be

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop nieuwe PC

                  Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
                  En ik vindt vista wel mooi maar de interne motor werkt niet altijd naar behoren.
                  Zo heb ik heb ik meer blauwe schermen gehad dan bij XP en moet ik meermalen sleutelen en vechten met instellingen om mijn pc's optimaal te laten draaien zonder foutmeldingen.
                  Vroeger of met mijn andere pc die op Xp draaien had ik weinig problemen.
                  Ik vindt Vista zoiets als vroeger windows millenium, iets uitbrengen om toch maar te verkopen.
                  En da's inderdaad precies het probleem van Vista. Het ziet er wel gelikt uit, maar 't voegt feitelijk niets toe ten opzichte van Windows XP. En toch vraagt 'ie enorm veel meer van de computer dan XP.

                  XP is door de jaren heen veel beter uitontwikkeld dan Vista nu is en daardoor draait XP over het algemeen veel probleemlozer. En zelfs dát is veel gezegd. Wil je een machine die écht probleemloos draait en waar het besturingsprogramma niet het grootste deel van je resources opslokt, koop dan een Mac....
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop nieuwe PC

                    Ook al aan gedacht, maar toch een nieuwe pc laten samenstellen met, na lang aarzelen jawel
                    toch vista. En ik moet toch wel eerlijk toegeven dat dit me tot nu toe niet echt tegenvalt hoor. Had ook aan Mac gedacht, maar de prijs viel beetje tegen, en daarbij zag ik het niet echt zitten om op de ene windows te draaien en op de andere mac...
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop nieuwe PC

                      Als ge ne mac koopt voor daar windows xp op te draaien dan is da nogal ... dom en geldverspilling
                      Maar als het voornamelijk is om met mac te werken en zelden met die xp dan zeker doen
                      Met mac kan je zoiezo al geen miskoop doen.

                      Zelf heb ik Vista en heb er helemaal geen problemen mee (men thuis pc)
                      En binnenkort zou ik een mac laptop willen voor men werk
                      ~ Visit my Blog ~
                      ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

                      Comment

                      Working...
                      X