Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Falcon Eyes flitsset met Nikon D60 en SB-600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Falcon Eyes flitsset met Nikon D60 en SB-600

    Hoi hoi.

    Mogelijks een domme vraag, maar ik vind niet meteen het antwoord erop en zou morgen richting NL gaan, vandaar dat ik het hier ff vraag dus.



    als je die aanschaft, daarbij staat onder andere: "- Slave unit (ontvangst flits) "

    Daaruit concludeer ik dat die beide koppen in staat te zijn gewoon op te vullen door zichzelf te ontspannen bij het zien van een andere flits.

    Het idee is het volgende: De SB-600 blijft op m'n toestel staan, en beide flitskoppen van die set gaan simultaan af bij het zien van de flits die daar vanaf komt...

    (Doel is aquariumfotografie, dus schaduwen etc boeien me (nog) niet. Ik heb gewoon nogal wat licht nodig IN de bak.)

    Alvast bedankt voor de info

    Mvg,
    Koen
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

  • #2
    Re: Falcon Eyes flitsset met Nikon D60 en SB-600

    dat kan, maar dan moet je wel je preflits van je SB-600 kunnen uitschakelen. Anders triggert die de flitsset, maar is je opname zelf onderbelicht omdat je na de flits een foto neemt. Het handigste is een IR-trigger, die een infrarood signaal uitzendt, waardoor de flitsers afgaan. Eventueel kan je ook met een PC-sync kabel werken.

    Comment


    • #3
      Re: Falcon Eyes flitsset met Nikon D60 en SB-600

      moet je voor het IR verhaal geen line of sight hebben tussen zender en ontvanger?
      2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

      Comment


      • #4
        Re: Falcon Eyes flitsset met Nikon D60 en SB-600

        Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
        Het handigste is een IR-trigger, die een infrarood signaal uitzendt, waardoor de flitsers afgaan..
        Dat is niet helemaal waar (of eigenlijk helemaal niet waar) ; het handigste is een radio trigger want dat signaal komt atijd door, zolang de ontvanger binnen het bereik (>50m) van de zender blijft. Terwijl het infrarood signaal niet altijd wordt opgepikt door de sensor in de flitskop.

        Comment


        • #5
          Re: Falcon Eyes flitsset met Nikon D60 en SB-600

          Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
          dat kan, maar dan moet je wel je preflits van je SB-600 kunnen uitschakelen. Anders triggert die de flitsset, maar is je opname zelf onderbelicht omdat je na de flits een foto neemt. Het handigste is een IR-trigger, die een infrarood signaal uitzendt, waardoor de flitsers afgaan. Eventueel kan je ook met een PC-sync kabel werken.
          De verkoper van dienst wist me te zeggen dat , als ik m'n SB-600 op m'n toestel laat, die twee andere gewoon niets gingen doen... Dat ik ofwel een kabeltje moest leggen van m'n D60 (met zo'n schoentje) naar een van beide koppen, waarna de andere via IR ging getriggerd worden. Klopt zijn verhaal?

          Ik mailde ook naar de winkel, en kreeg als antwoord terug dat m'n SB-600 wel degelijk de beide andere kon 'laten' afgaan, optisch dan... Dus geen radio, en geen IR.

          Ben in de war nu
          2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

          Comment


          • #6
            Re: Falcon Eyes flitsset met Nikon D60 en SB-600

            zet je SB600 manueel in 1/64 en laat die naar 't plafond flitsen, de studioflitsers zet je in slave modus (want je kan dat ook uit zetten op je studioflitsers) en dan zou het redelijk trefzeker moeten werken. Enkel buiten in open lucht voorspel ik problemen met die setup .. maar ik veronderstel dat je aquaria binnen staan ;o)

            Comment


            • #7
              Re: Falcon Eyes flitsset met Nikon D60 en SB-600

              Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
              dat kan, maar dan moet je wel je preflits van je SB-600 kunnen uitschakelen. Anders triggert die de flitsset, maar is je opname zelf onderbelicht omdat je na de flits een foto neemt. Het handigste is een IR-trigger, die een infrarood signaal uitzendt, waardoor de flitsers afgaan. Eventueel kan je ook met een PC-sync kabel werken.
              Voila hier is alles mee gezegd.
              Ik heb dit in het verleden voor de grap eens uitgetest in de studio, en inderdaad de preflash triggerd de studioflitsers. Opname zal op ni veel trekken.

              Makkelijkste is RF-triggering (eventueel met goedkope ebaytriggers)
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #8
                Re: Falcon Eyes flitsset met Nikon D60 en SB-600

                Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                Voila hier is alles mee gezegd.
                Ik heb dit in het verleden voor de grap eens uitgetest in de studio, en inderdaad de preflash triggerd de studioflitsers. Opname zal op ni veel trekken.

                Makkelijkste is RF-triggering (eventueel met goedkope ebaytriggers)
                en je bent zeker dat ook die SS150 koppen daar mee gaan afgaan? Ik heb van't weekend wat met manuele flash settings zitten testen, best leuk , dus daar zit ik niet mee in. Een aquarium is op dat gebied een behoorlijk statisch geheel
                2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

                Comment


                • #9
                  Re: Falcon Eyes flitsset met Nikon D60 en SB-600

                  Oorspronkelijk geplaatst door KoenEeckhoudt Bekijk bericht
                  en je bent zeker dat ook die SS150 koppen daar mee gaan afgaan? Ik heb van't weekend wat met manuele flash settings zitten testen, best leuk , dus daar zit ik niet mee in. Een aquarium is op dat gebied een behoorlijk statisch geheel
                  Ja
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Falcon Eyes flitsset met Nikon D60 en SB-600

                    Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                    zet je SB600 manueel in 1/64 en laat die naar 't plafond flitsen, de studioflitsers zet je in slave modus (want je kan dat ook uit zetten op je studioflitsers) en dan zou het redelijk trefzeker moeten werken. Enkel buiten in open lucht voorspel ik problemen met die setup .. maar ik veronderstel dat je aquaria binnen staan ;o)
                    Volgens mij moet deze set-up lukken. Dus geen triggers nodig. Maar dus wel je SB 600 op manueel zetten zodat hij geen preflash geeft.

                    Warre

                    Comment


                    • #11
                      Re: Falcon Eyes flitsset met Nikon D60 en SB-600

                      Oorspronkelijk geplaatst door warretravel Bekijk bericht
                      Volgens mij moet deze set-up lukken. Dus geen triggers nodig. Maar dus wel je SB 600 op manueel zetten zodat hij geen preflash geeft.

                      Warre
                      Allright

                      Dan weet ik wat ik aan de kerstman vraag
                      2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

                      Comment

                      Working...
                      X