Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Witte Dame'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'Witte Dame'

    Dit gebouw heet de 'Witte Dame' met daarboven de lichttoren en is tijdens Glow 2008 op een bijzondere manier belicht.










    Voor de derde keer op rij vormt de binnenstad van Eindhoven dit najaar het decor en podium van GLOW. Van 7 t/m 16 november zijn via een speciaal uitgezette kunstroute tientallen werken te bekijken en beleven, die zijn ontwikkeld door kunstenaars en designers uit binnen- en buitenland. Deze openlucht tentoonstelling levert een fascinerend schouwspel op van toegepaste lichtkunst en –design op stadsiconen en unieke locaties in – hoe kan het ook anders - de Lichtstad van Nederland!

    De werken laten uiteenlopende en experimentele toepassingen zien van lichtkunst en –design die tot stand zijn gekomen door het gebruik van nieuwe media technologieën zoals computers, sensoren, animatie, maar ook door meer bekende projectietechnieken. Interactie met de bezoekers speelt daarbij een belangrijke rol. Doordat de openbare ruimte het decor vormt, transformeert de binnenstad van Eindhoven zich 10 dagen lang tot een waar openlucht museum met verrassende en stralende resultaten!

    Naast licht zijn ook kunst en design onlosmakelijk verbonden met technologie. Omdat deze pijlers voor een belangrijke mate bijdrage aan de technologische ontwikkeling van de regio Eindhoven als het centrum van Brainport, is GLOW in Eindhoven helemaal op haar plaats.

    Het samenspel van licht met kunst en design, toegepast door tientallen nationale en internationale kunstenaars/designers in deze omvang, maken GLOW tot een uniek evenement in Nederland. Op internationaal niveau sluit GLOW aan bij lichtfestivals zoals Lichtrouten (Lüdenscheid), Fête des Lumières (Lyon), Le Festival Arbres et Lumières (Geneve), Radiance: The Glasgow Festival of Light (Glasgow) en Luzboa (Lissabon).
    Last edited by Willem.; 14 november 2008, 17:36.
    Ik ben er klaar mee.

  • #2
    Re: 'Witte Dame'

    Goede compositie in de tweede.

    Comment


    • #3
      Re: 'Witte Dame'

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      Goede compositie in de tweede.
      Bedankt voor de reactie. Natuurlijk had ik op wat meer reacties gehoopt maar dat zit er kennelijk niet in.
      Ik ben er klaar mee.

      Comment


      • #4
        Re: 'Witte Dame'

        Onterecht hoor; ik vind het schitterende plaatjes, met als uitschieter nr2. Een echte Eindhovense 'landmark' , uitstekend in beeld gebracht.
        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
        And why do we fall, Bruce?

        Comment


        • #5
          Re: 'Witte Dame'

          Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
          Natuurlijk had ik op wat meer reacties gehoopt maar dat zit er kennelijk niet in.
          Geheel ten onrechte want het zijn drie sterke platen. Mijn voorkeur gaat uit naar de derde.
          Mooi gedaan

          Tjerri

          Comment


          • #6
            Re: 'Witte Dame'

            eerste is goed gedaan.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: 'Witte Dame'

              De eerste vanwege zijn perfecte symmetrie, de tweede vanwege de Philips Glow en knappe nachtopname, de derde vanwege de reflectie in het water.maw knappe reeks
              Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
              www.cromagnonman.be

              Comment


              • #8
                Re: 'Witte Dame'

                Ik zie ze nu pas.....prachtige plaatjes hoor Ik ga voor de 2de en de 1ste. Zeer goede nachtfotografie
                Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6

                Comment


                • #9
                  Re: 'Witte Dame'

                  ik volg: mooie opnames.

                  Groetjes,
                  Yves
                  Niet geschoten is altijd mis ...

                  Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 'Witte Dame'

                    ik ga voor de 2de prachtige compo en kleuren , mooi effect door de lange sluiter

                    mvg xiebu
                    "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                    *BD1033BE*

                    Comment

                    Working...
                    X