Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus bij Fotoforce

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus bij Fotoforce

    Hey,

    Ik ben nieuw op dit forum en heb hier al het een en ander gelezen op het forum. Het is echt een heel goed forum in mijn ogen.

    Ik heb nu al enkele maanden mijn professioneel fototoestel (een Nikon D60 met een standaardlens).

    Vroeger nam ik foto's met een compact digitaal toestel (ook een Nikon Coolpix L10). Met andere woorden ik neem heel graag foto's.

    Zo ben ik dus beginnen lezen over fotografie en heb al enkele tips geprobeerd en van sommige foto's ben ik toch redelijk tevreden van het resultaat.

    Via Google heb ik hier al het een en ander gevonden op de online cursussen van Fotoforce.
    Ik heb interesse in de volgende cursussen:




    Zijn dit goede cursussen?

    Ik heb nog eigenlijk geen kennis over diafragma, sluitertijd, ... Dus het zou eigenlijk een beginnerscursus moeten zijn die mij ook deze begrippen goed uitlegt.

    Ik hoop dat deze cursussen van fotoforce goed zijn, want ik kijk er naar uit om ze te volgen.

  • #2
    Re: Cursus bij Fotoforce

    Hoi,

    Of de cursussen goed zijn ... dat laat ik over aan de BD-leden die een cursus bij fotoforce hebben gevolgd (uiteraard vind ik ze goed ). Wel kan ik je vertellen dat veel cursisten een vervolgcursus volgen zodra ze een cursus hebben afgerond wat toch betekent dat ze er tevreden over zijn

    DF-2 is nog niet geschikt voor jou, bij deze cursus wordt er vanuit gegaan dat de technische kennis aanwezig is. IDF0 is voor mensen die wat meer willen dan de standaard plaatjes op verjaardagen maar er verder niet te diep in willen duiken of van daaruit zelf verder willen gaan. Overigens, de ervaring leert dat veel mensen na IDF0 alsnog DF1 gaan volgen.
    Als ik jouw posting lees zou ik je DF1 aan willen raden. Deze gaat behalve dieper in op de effecten van sluitertijden, diafragma's, etc. ook dieper in op het maken van de foto zelf, dus met name het leren kijken etc. .

    Mocht je nog meer willen weten, laat maar weten .

    Gr.
    X.

    Comment


    • #3
      Re: Cursus bij Fotoforce

      Merciekes Xarder,

      Ik heb echter nog geen ervaring met fotografie. Dus ik moet echt nog alles leren, van sluitertijd tot ..., echt alles.

      Welke cursus volg ik dan best: IDF0 of DF1?

      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Cursus bij Fotoforce

        In DF1 komt dat ook allemaal aan de orde. vandaar ook dat je 10% korting krijgt op DF1 als je IDF0 gedaan hebt. Het wordt dan nl herhaald
        IDF0 is voor de mensen die echt bij wijze van spreken voor het eerst hun toestel in handen hebbenen absoluut niet weten wat ze ermee kunnen. Bij DF1 wordt er in principe wel vanuit gegaan dat je een beetje weet met welke knoppen je de voorkeursinstellingen moet zetten, dus manueel, diafragmavoorkeuze, sluitertijdvoorkeuze, ISO instellen etc. Wat het is en wat je ermee kunt wordt in DF1 uitgelegd.


        Als je nog twijfelt kun je natuurlijk ook een mailtje sturen aan Erik Mansvelders zelf van FotoForce
        erik@fotoforce.net

        Gr.
        X.

        Comment


        • #5
          Re: Cursus bij Fotoforce

          Hallo xenium,

          Ik heb zelf via Fotoforce IDF0 en DF1 gevolgd en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over was.
          Ik ben trouwens net met DF2 begonnen.

          Ook ik twijfelde tussen IDF0 en DF1 als begincursus en heb besloten om bij het begin te beginnen. IDF0 is een echte beginnerscursus waar je zeker goed de basisprincipes zal aanleren. Het goede aan deze cursus is dat je vaak gemotiveerd wordt om met je camera te experimenteren want voor een deel ligt de nadruk op het leren kennen van je camera en hoe deze reageert in verschillende situaties (vb. auto-ISO in verschillende omstandigheden, enz). Al doende leert men immers het beste.

          DF1 begint een beetje identiek aan IDF0 maar neemt toch al snel een andere wending. Ook
          is het niveau van DF1 een stuk hoger dan IDF0, zelfs wanneer het in het begin over dezelfde onderwerpen gaat.

          Een bijkomend voordeel voor mij was dat je ook af en toe een onderwerp moet/mag fotograferen dat buiten je interesseveld valt wat je fotografische interesse verruimt.

          Mvg,

          Luc
          Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: Cursus bij Fotoforce

            Dag Xenium,

            'k Heb geen enkele cursus gevolgd bij Fotoforce.

            Maar de mensen die zich met inzicht, hart en ziel inzetten voor die cursus ken ik wel.
            Alleen daarom kan ik je die cursus, met een gerust geweten, ten volle aanraden.

            Groetjes
            Skitch
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Cursus bij Fotoforce

              Hoe zit die cursus juist in elkaar?
              Het is een individuele cursus waarbij je vanuit thuis leert op de momenten dat jij zelf wilt, gebaseerd op het principe van zelfstudie met beoordeling van een docent via internet?

              Of is dit echt elke keer samen komen met de docent?
              ~ Visit my Blog ~
              ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

              Comment


              • #8
                Re: Cursus bij Fotoforce

                Oorspronkelijk geplaatst door WouterVDV
                Hoe zit die cursus juist in elkaar?
                Het is een individuele cursus waarbij je vanuit thuis leert op de momenten dat jij zelf wilt, gebaseerd op het principe van zelfstudie met beoordeling van een docent via internet?

                Of is dit echt elke keer samen komen met de docent?
                Je kan je cursus volledig thuis uitvoeren volgens het principe van zelfstudie. Wel moet je op het einde van elk blok een aantal opdrachten insturen die je docent zal beoordelen en waarover je de nodige feedback zal ontvangen. Mocht je tussentijds problemen hebben met de opdracht kan je natuurlijk ook daar vragen over stellen. Meestal zijn de leerstof en de opdrachten echter voldoende duidelijk.

                In principe kom je dus niet samen met je docent.

                Mvg,

                Luc
                Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Cursus bij Fotoforce

                  Normaal gesproken gebeurt het contact inderdaad geheel via Internet. Er bestaat echter ook de mogelijheid voor cursisten tot het volgen van praktijkdagen. Dit is alleen niet bij het cursusgeld inbegrepen.

                  Gr. X.

                  Comment

                  Working...
                  X