Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk reflectiescherm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk reflectiescherm?

    Hallo,

    ik wil als ik buiten fotografeer wat meer kunnen spelen met bestaand licht dus ik ga voor menne kerstmis reflectieschermkes bestellen! Nu is de vraag, de welke... ik weet dat ik isimo kan nemen, maar ik wil van die ronde opplooibare dingen en niet liggen prutsen met isimo, ze moeten ook mee op locatie kunnen e.d.

    Eerst en vooral de grootte... hoe groot moeten ze eigenlijk zijn, het is de bedoeling dat ik 1 set koop, en niet voor de ene situatie één van 50cm ga nemen en voor een andere situatie één van 85cm ofzo. Is vb 105cm doorsnede pure overkill en niet nodig of zijn ze handig in bepaalde situaties (welke?).

    Zijn die 5-in-1 dingen goed of zijn de aparte beter? Ze kosten wel een pak minder dan die dat alleen verkocht worden. Kan je deze 5-in-1's ook opplooien tot +- 1/3e van de doorsnede?

    Welk merk? deze 5-in-1 van 85cm zijn een pak duurder dan vb deze van 105 cm 5-in-1. Maar die lijken er op foto dan weer een pak steviger uit te zien... Is stevigheid of 'bouwkwaliteit' trouwens belangrijk bij zo'n schermen?


    Hieronder een paar die ik intuïtief denk dat goed zullen zijn.
    Jinbei 5-in-1: 60cm (€18), 80cm (€25), 105cm (€30)
    Interfit 5-in-1: 56cm (€21), 82cm (€46), 107cm (€60)
    Falcon Eyes 5-in-1: 100x120cm (€76)
    Lastolite 5-in1 bottle top: 50cm (€54), 75cm (€75), 95cm (€88)

    Tot nu toe, ik weet totaal niet op wat ik moet letten, hebben die in vetgedrukt de meeste kans om gekocht te worden

    Alvast bedankt aan iedereen die mij wil helpen bij mijn keuze!
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

  • #2
    Re: Welk reflectiescherm?

    Hoe groot? Hangt beetje af van wat je fotografeerd.
    Voor macro zal een kleintje meestal volstaan.
    5-in-1 is handig, vooral het diffuus scherm dat je dan hebt.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Welk reflectiescherm?

      Ik neem nog geen macrofoto's, daarvoor dient het dus niet, het gaan moeten dienen voor portretfoto's.
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

      Comment


      • #4
        Re: Welk reflectiescherm?

        Groter is beter, maar vaak ook onhandiger om mee te nemen.
        Ik heb een voorkeur voor het ovaal, bijna rechthoekig exemplaar van 100x120cm.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Welk reflectiescherm?

          en dan koop je het scherm, en dan kom je thuis pakt dat uit en ...hey ik heb geen assistent om het vast te houden ...
          Dus ga je terug naar een winkel om een statief te kopen om het scherm aan te bevestigen ... en kom je thuis ... en euhm ..hoe bevestig je dat scherm aan dat statief ...hup terug naar de winkel ...om een bevestigingsarm te kopen.

          Reken dus voor de bevestigingsarm + statief nog eens de prijs van je scherm bij ...hou daar rekening mee !

          Comment


          • #6
            Re: Welk reflectiescherm?

            oké, dan koop ik dat erbij, bedankt om mij erop te wijzen, ik had er niet aan gedacht.

            Dan moet ik nog altijd kiezen tussen al deze reflectieschermen... dus mijn vragen uit mijn vorige posts gelden nog steeds
            Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
            BLOG

            Comment


            • #7
              Re: Welk reflectiescherm?

              Ik heb een Jinbei 5-1 van 80cm en die bevalt me prima Daarbij heb ik een Jinbei statief en zo'n Jinbei reflectorhouder. Prima spul voor een klein prijsje.

              Koop alleen niet de goedkoopste Jinbei statief want da's nogal een rommelding
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Welk reflectiescherm?

                Merk speelt geen rol, of het nu jinbei, interfit, lastolite of falcon eyes is. Bij konijn hebben ze leuk spul (zijn invoerder van Jinbei), bij servix in wilrijk wellicht nog leuker spul.
                Zelf heb ik zo'n in 3 inplooibaar ding met goud, zilver, zwart en wit op de hoes, en dat past precies op mijn trolley.
                Maar idd, ik heb ook zo'n statief en houder van Jinbei. Qua prijs/kwaliteit zitten die heel goed. Ook voor studio flitsers trouwens.

                Succes
                Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                Comment


                • #9
                  Re: Welk reflectiescherm?

                  Oké, ik dacht dat de kwaliteit van zo'n Jinbei reflectoren een pak minder was door oa de véél lagere prijs. Ik denk dat ik zo'n setje van 105cm doorsnede ga nemen met een statiefke en houder erbij! Eigenlijk kost zo'n statief met houder méér dan de reflectoren zelf, amai men botten
                  Last edited by Mr.Magic; 12 november 2008, 17:20.
                  Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                  BLOG

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk reflectiescherm?

                    als je thuis nog een statief hebt rondslingeren, kan je voor enkele euro's dit maken: DIY Reflector Stand

                    ik heb ook met PVC een backdrop stand gemaakt en dit weekend maak ik de reflector stand om een plaat piepschuim in te houden. lekker goedkoop om te starten en te experimenteren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk reflectiescherm?

                      Hoe groot is die 5-in-1 ongeveer als hij opgevouwen is? Ik zou met liefts de 105cm nemen, maar als die niet in mijn Lowepro Computrekkker past, dan zou ik op zoek gaan naar een andere of een kleinere...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk reflectiescherm?

                        Ongeveer 1/3 in diameter....dus een 35cm
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk reflectiescherm?

                          Bedankt.

                          Comment

                          Working...
                          X