Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budgestatief: ja of neen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Budgestatief: ja of neen?

    Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een goedkoop statief voor mijn Alpha 200. Aangezien ik net een nieuwe flitser heb gekocht, en ik maar een studentje ben, ben ik niet van plan hier veel geld aan te besteden. Zo vaak zal ik het ding nu ook weer niet gebruiken.

    Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met dat goedkoop statief van hama, dat voor nog geen 50 euro te verkrijgen zou moeten zijn, of eventueel met andere statieven die niet al te veel geld kosten?

    Klaas
    "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
    website fotoblog

  • #2
    Re: Budgestatief: ja of neen?

    manfrotto 055 (of desnoods 190) serie.
    probeer er eentje van de oudere non-pro te vinden.
    bv een 055WNB, rond de €125 ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Budgestatief: ja of neen?

      Oorspronkelijk geplaatst door basti Bekijk bericht
      Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een goedkoop statief voor mijn Alpha 200. Aangezien ik net een nieuwe flitser heb gekocht, en ik maar een studentje ben, ben ik niet van plan hier veel geld aan te besteden. Zo vaak zal ik het ding nu ook weer niet gebruiken.

      Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met dat goedkoop statief van hama, dat voor nog geen 50 euro te verkrijgen zou moeten zijn, of eventueel met andere statieven die niet al te veel geld kosten?

      Klaas
      Een goed statief + balhoofd kost behoorlijk wat geld. Een statiefje van 50 Euro, dat is 50 Euro die je evengoed door het wc kon sjassen: als je dat spul koopt, is de kans erg groot dat je teleurgesteld gaat zijn omdat het je camera + lens niet stabiel kan houden zoals het moet, en dan gebruik je het niet meer. Geloof me, laat die Hama waar hij is.
      Reken toch snel op 250-300 Euro voor je iets degelijks vindt, en dan moet je er nog geen te zware cam + lens op zetten.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Budgestatief: ja of neen?

        Als student is een gewone statief 50 & 75 euro genoeg,hoor !!
        Met mijn nikon in de hand, kom ik door het land

        Comment


        • #5
          Re: Budgestatief: ja of neen?

          denk dat geen statief, nog beter is dan een slecht statief.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Budgestatief: ja of neen?

            Apparatuur van +1500 Eur op een rammelend statiefje zetten van +/- 50 Eur.
            Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar een all-risk verzekering, altijd handig voor deze set-up.

            Ik zeg niet dat je best een statief van 600 Eur + een balhoofd van 400 eur moet kopen.
            Maar er zijn heel degelijke statieven voor een aanvaardbare prijs.
            Dus spaar wat langer ipv je geld weg te smijten.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: Budgestatief: ja of neen?

              Hey juppekes

              Ik heb een, voor mij toch, redelijk stevig statief

              Het is een velbon sherpa 450 R

              Ik heb daar ongeveer €100 voor betaald
              Bootjes

              Comment


              • #8
                Re: Budgestatief: ja of neen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                Hey juppekes

                Ik heb een, voor mij toch, redelijk stevig statief

                Het is een velbon sherpa 450 R

                Ik heb daar ongeveer €100 voor betaald
                Voor jouw apparatuur waarschijnlijk wel, maar de TS heeft wel zwaarder gerief.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #9
                  Re: Budgestatief: ja of neen?

                  Statief is statief, als het de job maar doet om de camera onbeweeglijk te houden in normale omstandigheden met een normale lens. Van tafelstatief, over kurkstatief, naar gorillapod, allemaal hebben ze hun verdienste. Het moet niet altijd Berlebach of Wimberley zijn. Je kan je cam op een steen plaatsen en een onbewogen 10 sec exposure doen.

                  Wil je voor enkele euros een statief kopen, ga dan daar de tweedehandsbeurs voor fotografie.
                  Daar koop je iets degelijks voor 10 of 20 euro en heb je nog keuze ook.

                  Dpaul.
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Budgestatief: ja of neen?

                    Hey juppekes

                    Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    Voor jouw apparatuur waarschijnlijk wel, maar de TS heeft wel zwaarder gerief.

                    Ik denk wel dat mijn statief wat zwaarder apparatuur aan kan hoor
                    Bootjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Budgestatief: ja of neen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                      Hey juppekes




                      Ik denk wel dat mijn statief wat zwaarder apparatuur aan kan hoor
                      Ik gebruik dit statief met mijn 400d+ 100-400mm. ik heb nogal met trillingen te maken als er wind staat, en echt "vast" staat het niet met 2kg erop, maar omvallen zal hij zeker niet doen hoor.

                      conslusies: het kan, maar een zwaarder statief voor een zware combo is altijd aangeraden. echter, dit statief is nog draagbaar (achterop de rugzak bij een trektocht van enkele uren) wat zeker even belangrijk is voor mij!

                      de Velbon Sherpa 750 Tripod kan eventueel nog iets meer
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Budgestatief: ja of neen?

                        Aan een statief kan je zo veel geven als je zelf wil, maar als je het niet echt dagelijks in een studio gaat gebruiken lijkt mij een investering van 500 Euro of meer toch net iets teveel van het goede.

                        Kijk even naar mijn post over een Walimex Statief ? van een tijdje geleden.

                        Ik heb dit ondertussen gekocht (nog extra korting gekregen en zonder btw uit Duitsland kunnen laten overkomen, dus de prijs was nog beter) en met mijn 40D+Grip en 70-200 IS 2.8 met 1.4 TC staat dit ding als een steen ... muurvast gewoon, net wat ik zocht, en door de drie 'dikke' toppen op de kop kan ik hem perfect zo instellen als ik wil, een balhoofd heb ik niet, misschien is dat nog iets beter.

                        Ik heb ook zo'n dolly gekocht ... echt ideaal om een beurs te doen op die manier : iedereen gaat opzij als je doorkomt met je camera op statief met wieltjes onder Enig nadeel is dat je de hoogte niet snel even kan aanpassen, maar verder zeker aan te raden als je het kan gebruiken (kost wel 50 Euro of zo, dus niet echt te kopen om effe te proberen)

                        Zonder de dolly kost dit statief met de kop zo'n 140 Euro dacht ik, en dat is het dubbel en dik waard, let wel dit statief kan tot 184cm hoog gaan, als je dat niet nodig hebt kan je het iets kleiner model nemen wat ook goedkoper is.
                        Ikzelf ben 2m05 groot, dus dan mag ie wat hoger komen, voor auto's heb ik dit statief met enkel de eerste poten uitgeschoven en zonder de middenkolom omhoog staan om op een normale hoogte te komen, en ik ben heel tevreden.

                        Voordien had ik een eBay gevalletje van 25 Euro, da's echt geld weggesmeten, maar rond de 100 tot 150 Euro heb je geen miskoop denk ik.

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Budgestatief: ja of neen?

                          misschien is het wel tijd om een objectief te verkopen dat je niet meer gebruikt.
                          Geloof me dat die lichte dinges niet deugen. Het is niet omdat je het weinig gebruikt dat het brol mag zijn he. Beter wat verder sparen is mijn mening.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Budgestatief: ja of neen?

                            Ik denk niet zozeer de absolute stevigheid van een statief, maar eerder aan het bedieningscomfort Ik gebruik al een hele tijd een Manfrotto 055PROB met redelijk zware objectieven, en ben best tevreden met de resultaten

                            Comment


                            • #15
                              Re: Budgestatief: ja of neen?

                              [OffTopic]

                              Ik vraag me nog steeds af tegen wie Mriya het feitelijk heeft
                              Ik ken niemand die juppeke heet.
                              [OnTopic]

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                              Hey juppekes

                              Ik heb een, voor mij toch, redelijk stevig statief

                              Het is een velbon sherpa 450 R

                              Ik heb daar ongeveer €100 voor betaald
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X