Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaja's foto op de homepage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jaja's foto op de homepage

    POTD zijn altijd wel leuk om naar te kijken en dat doe ik dan ook dagelijks... maar die van Jaja van vandaag (27.07.2003) is werkelijk ongelofelijk spectaculair...

    WOW
    eMJeke
    website

  • #2
    Photoshopjob?

    Nee, geweldige actieshot!

    Moet ik nog niet aan beginnen met mijn CP'ke.

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Die ISO1600 is wel degelijk merkbaar maar dat zie je enkel full-size
      Maar inderdaad wel superscherp voor zo'n 'aktie'!!

      Comment


      • #4
        Idd. zéér apparte foto

        Jaja kan goed met zijn ding overweg

        Comment


        • #5
          Hehe ik weet dat Jaja altijd zijn foto's 'uit de camera op de site zet' dus zeker geen fotoshop, wel op het juiste moment geklikt pracht foto... alweer ;-)
          Groetjes,
          Lexieke
          .:www.shadowarts.be:.

          Comment


          • #6
            Originally posted by eMJeke
            WOW
            idd zo denk ik er ook over.....knap shot.

            mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

            Comment


            • #7
              Thanks om ons daar nog eens op te wijzen eMJeke. Ben eens gaan kijken naar de full size : amai, al die waterdruppeltjes zo haarscherp vastgelegd.
              Is zoals je zegt een heel bijzondere foto.
              Thanks ook Jaja voor de deskundige uitleg erbij, kunnen wij alleen maar van leren.
              Maar eMJeke en ik halen dat toch niet met onze bescheiden cp5700 toestellen.
              Sparen is de enige oplossing, dus.
              http://pieterbie.skynetblogs.be

              Comment


              • #8
                Idd; met de Cp 5700 haal je dat niet; maar ben toch benieuwd waarom JAJA deze heeft geschoten met ISO = 1600 !!!

                Gewoon nieuwsgierig; het is toch niet zo heel donker?

                Groeten,

                Comment


                • #9
                  Originally posted by G. Niezink
                  Idd; met de Cp 5700 haal je dat niet; maar ben toch benieuwd waarom JAJA deze heeft geschoten met ISO = 1600 !!!

                  Gewoon nieuwsgierig; het is toch niet zo heel donker?

                  Groeten,
                  Of jaja had hem er "per ongeluk" nog op staan ; of bewust om die 1/1500s te halen voor een super bevroren shot.

                  mvg,
                  Z900
                  Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Z900
                    Of jaja had hem er "per ongeluk" nog op staan ; of bewust om die 1/1500s te halen voor een super bevroren shot.
                    Ik denk niet dat Jaja ooit een instelling 'per ongeluk' gebruikt, dus het zal wel opzet zijn.
                    Prachtige foto inderdaad .
                    Ook eens hogere ISO overdag proberen (als dat nut heeft met mijn 5700).

                    Jacki
                    Meer foto's op Mukblog

                    Comment


                    • #11
                      Die foto is inderdaad haarscherp en dan zijn er toch nog mensen die beweren dat men met een digitaal toestel geen actie kan vastleggen zolang wij, BD-ers maar het tegendeel weten

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Jacki
                        Originally posted by Z900
                        Of jaja had hem er "per ongeluk" nog op staan ; of bewust om die 1/1500s te halen voor een super bevroren shot.
                        Ik denk niet dat Jaja ooit een instelling 'per ongeluk' gebruikt, dus het zal wel opzet zijn.

                        Jacki
                        haha die J, niet met opzet dus "per ongelukt" gebruikt, maar niet terug gezet op 800 of 400iso toen jaja bv van binnen naar buiten ging
                        o.i.d. (wie overkomt dat niet eens )

                        mvg,
                        Z900
                        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                        Comment


                        • #13
                          Hallo allemaal,

                          Bedankt voor jullie leuke opmerkingen en positieve kritieken.
                          Nu even over ISO1600 ...
                          Niet per ongeluk, niet vergeten af te zetten, neen met opzet dus ISO1600 ...
                          Zoals in de commentaar op de pagina van de POTD was het dus echt een "hondenweer".
                          Regen en heel donker.
                          Dan had je ook nog die blootsvoetende waterskiërs die met ware "doodsverachting" van die pier afspringen nadat de koord bijna helemaal strak staat.
                          Met 1/500 was dat dus nooit scherp vast te leggen.
                          Vandaar mijn bewuste keuze voor ISO1600 om een hoge sluitersnelheid te krijgen.
                          Wetende dat NeatImage prima werk levert was dat dus geen probleem.
                          Trouwens, met de 50-500mm gebruik ik vaak ISO800/400 omdat de 10D op die ISO waarden verbluffend weinig ruis veroorzaakt ...
                          Dus ISO1600+NeatImage = acceptabel resultaat .

                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            De laatste dus van mij 2 suggesties, thanks jaja.

                            (Had ik ook wel verwacht hoor )

                            mvg,
                            Z900
                            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                            Comment

                            Working...
                            X