Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EXIF gegevens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EXIF gegevens

    Hey!

    Ik zie vaak deze gegevens onder de foto's staan in de fotohoek.
    Kan je deze met een bepaald programma terugvinden?
    Want ik neem aan dat men niet bij elke foto noteerd welke exif er is gebruikt.

    Bedankt!

  • #2
    Re: EXIF gegevens

    Even dit draadje lezen en je bent vertrokken.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: EXIF gegevens

      Bedankt voor de reactie!
      Jammer is dat programma alleen voor Windows.
      Dom van me dat ik niet eerder had gezocht naar Exif in google, want het blijkt dat je het met iPhoto (mac) ook perfect kan!

      Comment


      • #4
        Re: EXIF gegevens

        Voor Mac gebruik ik Exif Viewer. Hier te downloaden: http://homepage.mac.com/aozer/EV/index.html
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: EXIF gegevens

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Even dit draadje lezen en je bent vertrokken.
          Heb ik het goed dat je eerst de foto dient op te slaan alvorens je de exif kan uitlezen ? Ik heb opanda gedownload maar dacht dat het ook werkte op foto's die je kon "zien" op websites, zoals hier ...

          Tjerri

          Comment


          • #6
            Re: EXIF gegevens

            Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
            Heb ik het goed dat je eerst de foto dient op te slaan alvorens je de exif kan uitlezen ? Ik heb opanda gedownload maar dacht dat het ook werkte op foto's die je kon "zien" op websites, zoals hier ...Tjerri
            Natuurlijk werkt dat hier en het is helemaal niet nodig de foto op te slaan.

            Als Opanda correct geïnstalleerd werd, is er in het menuvenster dat openvouwt na het rechts-klikken op een foto, een keuzemogelijkheid bijgekomen; namelijk "View Exif//GPS/IPTC with IExif".
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: EXIF gegevens

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Natuurlijk werkt dat hier en het is helemaal niet nodig de foto op te slaan.

              Als Opanda correct geïnstalleerd werd, is er in het menuvenster dat openvouwt na het rechts-klikken op een foto, een keuzemogelijkheid bijgekomen; namelijk "View Exif//GPS/IPTC with IExif".
              Dit is dus balen
              Heb Opanda geïnstalleerd en indien ik het programma opstart, foto open, en dan exif gegevens opvraag werkt het. Enkel in een foto klikken die ik op een internetsite tegenkom : nope
              Ik werk onder Vista met IE 7. Heb Opanda versie 2.3 geïnstalleerd en bij opties staat "Start in quick mode" aangevinkt. Iemand suggesties ?

              Tjerri

              Comment


              • #8
                Re: EXIF gegevens

                Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                Iemand suggesties ?
                PhotoME installeren? Werkt hier als een trein onder Vista, ook onder IE7.

                Comment


                • #9
                  Re: EXIF gegevens

                  Ha ! 't Werkt ...
                  Vraag me begot niet hoe of waarom maar ik heb Opanda gedesinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en ... taraaa

                  Tnx Joost voor de tip maar nu Opanda werkt heb ik er niet zo veel aan om nog een tweede exif lezer te installeren.

                  Slu !

                  Tjerri

                  Comment


                  • #10
                    Re: EXIF gegevens

                    Normaal zit de exifinformatie gewoon in de eigenschappen van de foto.
                    Voor windows:
                    Klik met de rechtermuis op de foto die op je computer staat en selecteer eigenschappen.
                    Ga naar tabbled samenvatting en klik desnoods op de knop Geavanceerd.
                    Exif informatie wordt getoond.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment

                    Working...
                    X