Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trigger shoe voor flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trigger shoe voor flash

    Hallo iedereen,

    Ik ben op zoek naar een flitsschoentje met PC contact en schroefdraadaansluiting onderaan. Beetje zoals dit: http://www.falconeyes.com.hk/diyhp/1...%28New%29.html
    Ik hoor u denken "bij de fotozaak natuurlijk", maar niets is minder waar. Niet bij Grobet, Rubens, Focilux, Calumet, GSL.... Ofwel zit het contact aan de camerazijde, of er is geen PCsync, altijd is er wel iets fout. Schoentje met flitscontact en 3mm jack is ook al goed, maar zelfs dat heeft men niet.
    Sommige beginnen blokjes te combineren, maar dit is onhandig, meer kans op defecten, en te duur (wens ik geen 30,- te betalen voor een plastiek blokje. Heb er zo 3 nodig).
    Kan mij niet voorstellen dat dit niet bestaat!

    Thx

  • #2
    Re: Trigger shoe voor flash

    Toen ik nog niet draadloos werkte, heb ik me er één aangeschaft bij Art en Craft (Mariakerke). Heb er niet over mogen klagen.

    Tim
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

    Comment


    • #3
      Re: Trigger shoe voor flash

      Ik gebruik deze http://www.studio73.be/content/studi...898&startrow=1
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Trigger shoe voor flash

        Ha, het is juist om draadloos te kunnen werken. Ik wil mijn PW's uit de studio gebruiken om een serie SB600's aan te sturen. Jammer genoeg hebben die, in tegenstelling tot SB800, geen sync-contact.
        Die met het draadje zijn niet al te handig, zunoel. Bovendien is de draad hopeloos te kort.
        En om betrouwbaarheid te garanderen wil ik zo weinig mogelijk verbindingen.
        Iemand met een gelijkaardig probleem?

        Thx

        Comment


        • #5
          Re: Trigger shoe voor flash

          Oorspronkelijk geplaatst door spektr Bekijk bericht
          Iemand met een gelijkaardig probleem?

          Thx
          Ja en nee, het voorstel van Zunoel is perfect ... gewoon het pc-contact eraf knippen en een mono 3,5" jack erop solderen en klaar is kees.

          Kabeltje is voor mij te lang
          www.fotofolio.be

          Comment

          Working...
          X