Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telenet praktijken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telenet praktijken

    OPGELET VOOR WIE WEBRUIMTE HEEFT BIJ TELENET

    Vroeger zat ik bij telenet met expresspack waarvoor ik 50 euro betaalde.
    Hierin zat ook freephone en webruimte tot 50mb.
    Gans mijn fotowebsite stond gelinkt naar deze webruimte.
    Een 3-tal maanden terug contacteerde telenet mij om te zeggen dat ik beter op goldshake zou overgaan, alles van internet en mailboxen zou hetzelfde zijn en we kregen freephone europe erbij en ook digitale tv met digicorder en dit alles voor dezelfde prijs.
    Wij zijn hier op ingegaan en intussen is de overschakeling gebeurt.
    Wat blijkt nu, al mijn fotos op de website zijn verdwenen.
    Na wat dieper onderzoek blijkt dat goldshake geen webruimte meer heeft.
    Hierover is nooit gesproken geweest.
    Diamondshake heeft echter wel webruimte maar dan betalen we 58 euro.
    Dan beslis ik om terug alles op het oude expresspack terug te plaatsen, ik ben niet van plan meer te betalen, en die digitale tv zijn wij geen vragende partij, we kijken trouwens nt veel tv.

    Wat blijkt nu na telefonisch contact, terugschakelen is technisch nt meer mogelijk maar het ergste van al, de webruimte is gewist zonder enige vorm van verwittiging, ik vind dit niet kunnen.
    Ik ga klachtenbrieven schrijven en bij deze zijn jullie ook verwittigd als jullie webruimte bezitten bij telenet.

    grtn
    popol
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: telenet praktijken

    Je kan beter webruimte kopen bij een provider... Vaak kan je al voor 25 euro per jaar een heel defitge hosting hebben
    ~ Visit my Blog ~
    ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

    Comment


    • #3
      Re: telenet praktijken

      www.one.com : 3 gigabyte voor geen 30 euro.
      En neem van mij aan telenet iets geven waar je beter van wordt? Laat me niet lachen, je zal voor iets beter, ALTIJD meer moeten betalen bij teledinges. Iets van, voor trouwe klanten ofzo ... dat kennen die niet. en die goldshakes... ze rippen je, ( bv: met ofwel goedkoper en website weg, ofwel goedkoper, maar trager surfen, ofwel... ze nemen niet je vinger die je uitsteekt: ze zullen en moeten je hand hebben. ( leve tv vlaanderen : tot hiertoe )

      Comment


      • #4
        Re: telenet praktijken

        Oorspronkelijk geplaatst door WouterVdV Bekijk bericht
        Je kan beter webruimte kopen bij een provider... Vaak kan je al voor 25 euro per jaar een heel defitge hosting hebben
        Waarom....? Als de TS nu z'n webruimte gratis had in z'n internetabonnement en met die 50MB voldoende had... En geloof me, de gratis webruimte van Telenet is snel.

        'k ben zelf ook al jarenlange, heel tevreden gebruiker van die gratis webruimte. Daar hebben nog 3 sites simultaan op gedraaid, probleemloos.
        En als je je foto's een beetje goed comprimeert kom je met die 50MB al heel ver. Op mijn webruimte staat momenteel m'n volledige site inclusief foto's (een 170-tal in de updaterubriek van m'n site + 38 in m'n portfolio op m'n site)+ daarenboven nog eens een map met 140 foto's die op diverse fora gepost zijn met langste zijde tussen de 750 en 900 pixels.

        Van m'n 50MB is er daarmee 30MB in gebruik.

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: telenet praktijken

          Het gaat er niet om dat hij er een heeft, maar er een "had", dat zit bij die telenet shakes van 50 euro er niet meer in En voor die shakes moet ge tekenen, dus hangt hij er voor een jaar aan vast, terug kan niet meer, (of weer activatie van 50 euro )
          en dan 8 euro per maand gaan bijbetalen voor 50mb : 8 x 12 is 96 euro, wil hij dat terug hebben. ( want tegen zo ne gigant wint ge toch niet. ) Dus is het wel redelijk als ik zeg geen 30 euro: www.one.com : 3 Gb : ge "verdient" ( of betaald minder ) tegenover telenet per jaar 66 euro en krijgt ne website ( op uwe eigen naam : www. xxxxxxxxxx.be ) en ge krijgt hem niet vol .

          Comment


          • #6
            Re: telenet praktijken

            Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
            terugschakelen is technisch nt meer mogelijk
            heeft vaak meer met onwil als met techniek te maken.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: telenet praktijken

              Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht

              Wat blijkt nu na telefonisch contact, terugschakelen is technisch nt meer mogelijk maar het ergste van al, de webruimte is gewist zonder enige vorm van verwittiging, ik vind dit niet kunnen.
              Ik ga klachtenbrieven schrijven en bij deze zijn jullie ook verwittigd als jullie webruimte bezitten bij telenet.
              Met klachtenbrieven zou ik m'n tijd niet vullen, daar die toch verloren werk zijn.

              Doe het volgende: zeg alles op met een aangetekend schrijven, en neem een nieuw abonnement. Kies voor Expressnet (wordt nog altijd aangeboden) en blijf daar dan ook bij.

              Volgens mij is dat de snelste en makkelijkste oplossing door de onwil van Telenet.

              Mvg,
              Frederic

              Comment


              • #8
                Re: telenet praktijken

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Doe het volgende: zeg alles op met een aangetekend schrijven, en neem een nieuw abonnement. Kies voor Expressnet (wordt nog altijd aangeboden) en blijf daar dan ook bij.
                Daar zit het hem wel ... hij heeft een contract getekent van die shakes... ( ik ben er ook willen bijgaan).. en dan MOET ge weer een jaar... ge kunt niet opzeggen: of ge doet contractbreuk.
                En neem van mij aan: betalen gaat ge het... per aanmaning dat ik kreeg kwam er 7 euro bij...
                Het is niet dat hij "gedwongen is van dat te tekenen... hij had gewoon bij zijn oud abonnement kunnen blijven... maar hij heeft er zelf voor gekozen van die shakes te nemen ( anders had hij dat niet).
                Beter naar de kleine letterkes kijken in het vervolg.. en duidelijk lezen wat ge krijgt voor.....
                en wat er niet bijstaat ( webspace van 50 mb ) zult ge ook niet meer "krijgen"
                ( Een van de redenen van die shakes : iedereen heeft die express bijna, en dan moeten ze 50mb geven.. tel eens uit hoeveel "webspace zij moeten staan hebben voor iets dat ze nu "handig "kwijtgespeelt zijn, en voor 8 euro erbij krijgt ge het terug: hetzelfde met die be naam bij hen : voor 5 euro per maand "dopen ze die 50 mb om naar nen eigen naam : 5 x12 : 60 euro op een jaar. Ge moet wel zijn om die zo te spekken.
                Nogmaals en voor de laatste keer : ( ik heb er geen belangen of aandelen bij)... die one .com..
                geen 30 euro en ge hebt alles, en ik heb nog genen downtime gehad op die 3 jaar.. en zeker even snel, mijn gedacht.
                want 50 mb + uwen eigen naam : 96 + 60 euro : 156 euro voor een "prullespaceke ", waar ge altijd moet zien dat ge uw fotos .. verkleint in mb of ge hangt, is dat niet "rippen"?
                Want heb eens gauw gezien : voor die 5 euro, hebt ge wel ne 25 Gb space met uwen eigen naam incluus.. Ik weet niet hoe ze het durven van die bedragen te vragen, omdat ge bij telenet zit, ( Een van de eerste in de straat aangesloten, en "gekregen" ? noppes, och ja :wel een paar aanmaningen, omdat ik niet meer akkoord was met iets van hen, en niet wilde betalen voor zij het in orde brachten.) was na 2 maand al 16 euro boete ( plus het originele bedrag )... ombudsman gebeld... en zij hebben alles laten vallen, alles in orde gebracht, en ikke content

                Comment


                • #9
                  Re: telenet praktijken

                  Ik denk dat het met de webruimte bij Goldshake onoverzichtelijker is dan uit de postings blijkt. Ik had ook Expresnet pack en wou overschakelen naar Goldshake. Ik vroeg vooraf (eind september) uitleg over het al dan niet behouden van webruimte zowel bij Telenet als bij de verdeler die mij de goldshake kon bezorgen "in promotie" d.w.z. zonder de activeringskost te moeten betalen.
                  Antwoorden:
                  - van de verdeler: ik zou "waarschijnlijk" de webruimte behouden
                  dus schakelde ik over en... ik had nog steeds mijn webruimte
                  - van Telenet via email: VIER WEKEN NA DE OMSCHAKELING: "bij Goldshake hoort geen webruimte"

                  Vandaag, anderhalve maand na de omschakeling: nog steeds webruimte (zie bvb. in onderstaande signatuur).
                  Uit berichten op andere forums leid ik af dat sommigen de webruimte behielden, anderen niet.
                  Persoonlijk zou ik het niet erg gevonden hebben indien ik die webruimte niet meer zou hebben, want er zijn (zie andere posters) betere alternatieven, maar er mag toch wel enige duidelijkheid en eenvormigheid zijn.
                  home page: http://cage.ugent.be/~hs
                  reisblog: http://herser.wordpress.com
                  foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

                  Comment


                  • #10
                    Re: telenet praktijken

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    heeft vaak meer met onwil als met techniek te maken.
                    Yup, heb zelf ooit zoiets voorgehad met een klant toen ik zelf nog op een helpdesk werkte. Hij wou zijn website WEG maar omdat hij al opgezegd was kon hij niet meer an de website en ik ook niet. En *hogerop* deed men ook niks.

                    Kvind dat wel een hele stap achterwaarts, een internetabo zonder gratis webruimte ??
                    Ben zelf ook overgestapt naar een shake ipv een pack omwille van de 30gig. En heb ook een factuur gekregen die 20 euro hoger was dan normaal. Gebeld met helpdesk 30min maar geen reet verder geraakt
                    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                    Comment


                    • #11
                      Re: telenet praktijken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                      www.one.com : 3 gigabyte voor geen 30 euro.
                      En neem van mij aan telenet iets geven waar je beter van wordt? Laat me niet lachen, je zal voor iets beter, ALTIJD meer moeten betalen bij teledinges. Iets van, voor trouwe klanten ofzo ... dat kennen die niet. en die goldshakes... ze rippen je, ( bv: met ofwel goedkoper en website weg, ofwel goedkoper, maar trager surfen, ofwel... ze nemen niet je vinger die je uitsteekt: ze zullen en moeten je hand hebben. ( leve tv vlaanderen : tot hiertoe )
                      Kan dit alleen maar beamen...ben zelf bij one.com en betaal 27 Euro voor 3Gb + domain name. Als je dan nog wat php, asp enz..wil hebben dan kan je helemaal niet terecht bij telenet. One.com heeft dat allemaal inbegrepen in de prijs.
                      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: telenet praktijken

                        Wat ik zo jammer vind aan internetproviders in België is dat ze zich zomaar alles knn veroorloven bij wijze van spreke want enkel telenet en belgacom zijn bekend bij het grote publiek dus dat zijn de 2 leiders die de markt beheren... Wou dat het internet hier was zoals het in Nederland is... Daar heb je teminste voor een deftige prijs een goede deal...

                        Op zich valt de hosting van telenet wel mee ... maar enkel als je geen gebruik wilt maken van speciale technieken
                        ~ Visit my Blog ~
                        ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

                        Comment


                        • #13
                          Re: telenet praktijken

                          *zucht*...ik wou dat ik ook belgisch internet had... jullie weten niet hoe goed jullie het hebben....
                          ik heb hier (mauritius) het 'topabonnement'...adsl...valt om de 10 minuten eens uit, en de snelheid trekt op geen zak. En ja kweet het , ik heb ervoor gekozen
                          [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                          [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                          Comment


                          • #14
                            Re: telenet praktijken

                            Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                            *zucht*...ik wou dat ik ook belgisch internet had... jullie weten niet hoe goed jullie het hebben....
                            ik heb hier (mauritius) het 'topabonnement'...adsl...valt om de 10 minuten eens uit, en de snelheid trekt op geen zak. En ja kweet het , ik heb ervoor gekozen
                            Ik wel wel wisselen als je ook het klimaat wisselt
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: telenet praktijken

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                              Met klachtenbrieven zou ik m'n tijd niet vullen, daar die toch verloren werk zijn.

                              Doe het volgende: zeg alles op met een aangetekend schrijven, en neem een nieuw abonnement. Kies voor Expressnet (wordt nog altijd aangeboden) en blijf daar dan ook bij.

                              Volgens mij is dat de snelste en makkelijkste oplossing door de onwil van Telenet.

                              Mvg,
                              Frederic
                              Een klachtenbrief zal naar mijn mening "wel" iets uithalen als je stevig in uw schoenen staat.
                              Concreet, als je bij de overschakeling uw akkoord per mail of via web of via brief hebt moeten geven dat je zou overschakelen van X naar Y "EN" waarbij telenet ergens jou een nota liet (mail/brief/....) dat dezelfde mogelijkheden/services inbegrepen blijven en dat je nog extra's krijgt vb... dan sta je stevig in je schoenen en zou ik een official complaint openen.

                              Let wel,
                              1) spreek duidelijke taal en zeg wat je wil.
                              2) stel dat je de huidige nieuwe oplossing wil behouden maar je wil een compensatie, dat is volgens mij zeker mogelijk , maar weet wel, een ietswat grotere provider (eender welke) zoals vb telenet/belgacom/.... kan "nooit" jou vb een webabonnement er supplementair gratis bijgeven. Die mannen zijn allemaal gebonden aan vaste prijzen per pakket. (dikwijls rechtmatig vastgelegd naar "de consumenten")

                              Dus : als je compensatie wil om de geleden schade of tekortkoming of onduidelijkheid van telenet kant uit opgelost te zien, vraag naar een éénmalige compensatie.
                              (vb: X maand gratis iets vragen, of een éénmalige korting op een factuur of een aankoop van een digicorder enz enz)

                              veel succes!
                              (ps: wij hebben ook een voorvalletje gehad en telenet heeft dit eigenlijk wel correct commercieel opgelost)
                              Imagination is more important than knowledge...
                              http://www.kiekje.be

                              Comment

                              Working...
                              X