Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studiolampen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studiolampen

    Hey iedereen,


    ik ben van plan studiolampen te kopen (yeaha )

    Zou er wel willen kopen die zowel binnen als buiten te gebruiken zijn (dus aansluitbaar op batterij).

    Ik lees in DIT TOPIC echter:

    "Elfo's zijn digitale flitskoppen (processor gestuurd).
    Hierdoor hebben ze een zeer stabiele lichtopbrengst.

    Bij goedkopere merken die niet gestabiliseerd zijn kan tijdens een snelle bursts de lichtopbrengst makkelijk 1 to 1,5 stops verschillen.

    Bij gestabiliseerde flitskoppen moet dit minder zijn dan 0,05 stops.

    Nadeel van deze digitale flitskoppen is dat je ze niet op batterijen of generator kan gebruiken (enkel met dure aggregaten)."


    Is dit zo bij ALLE digitale flitskoppen?

    Zijn er studiolampen die jullie me aanraden?

    Ik heb met Elinchrom gewerkt maar als ik ze vergelijk zijn ze wel veel duurder dan bv Elfo...

    Alvast bedankt!


  • #2
    Re: Studiolampen

    Ha die Kanter, da's lang geleden.
    Ik heb me nog niet zo lang geleden de 300AD flitsset van Falcon Eyes aangeschaft. Als je eens de resultaten wilt zien, ga je maar eens naar m'n site en je zal zien hoe tevreden ik er mee ben


    Greets,
    Tim
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

    Comment


    • #3
      Re: Studiolampen

      Ha die Tim!

      Gij jij naar de Unholy Alliance III?

      Ik alvast wel


      Anyway: die lampen, kan je die ook buiten met generator of zo gebruiken?

      Want ik wil lampen hebben die je zowel binnen als buiten kan gebruiken!

      Wil me niet beperken in plaats...

      Comment


      • #4
        Re: Studiolampen

        Aangezien Falcon Eyes zelf dergelijke generatoren verkoopt, denk ik dat dat geen probleem kan zijn. Toch voor alle zekerheid eens vragen in de winkel
        Naar de Unholy Alliance ga ik niet. Vooral omwille van het tijdsgebrek. Moesten m'n studies nu al achter de rug zijn, dan zou ik er zeker bij geweest zijn. Anyway, veel plezier en ik kijk alvast uit naar de foto's die je er zal nemen
        canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

        Comment


        • #5
          Re: Studiolampen

          De Falcon Eyes zijn niet Digitaal gestabiliseerd en hebben dus geen zuivere sinusgolf omvormer nodig.
          Je kunt ze dus op elke omvormer , generator of aggregaat aansluiten

          Wil je Elfo's of andere digitaal gestabiliseerde koppen dan heb je een zuivere sinusgolfomvormer nodig zoals de Flash Feeder Compact van Elektrona of de budgetvriendelijke maar niet zo sterke Tronix Explorer XT.

          Groetjes
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Studiolampen

            ff voor de goede orde. Je praat over studiolampen en flitskoppen door elkaar. lamp -> brandt altijd , flitsers -> die flitsen dus.

            --

            dan over je vraag. Ik heb FE300DB's, elinchroms FX400 en Bowens Gemini's gehad. Heb alles weggedaan, maar heb me nu terug een set besteld ... welke ? FE ! die waren voor mij gewoon de beste van de 3 die ik gehad heb.

            Heb er nu ook een explorer als batterij bijgekocht. 339 bij fotowalser (ik heb hem wel van fotoSG). Heb er zelf geen ervaring mee, maar kon op het net geen slechte reviews ervan terug vinden.
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

            Comment


            • #7
              Re: Studiolampen

              @ Tim: zal u zeker op de hoogte houden!

              @ zunoel: wat is digitaal gestabiliseerd eigenlijk?

              @ Perrush: ik heb de Elinchrom Style 600 RX gebruikt en die hebben dus een pilootlicht en flits uiteraard. Dat maakt hen nog altijd studioflitsers zeker? En waarom wissel je zo vaak van set? Wil nl graag zelf iets kopen dat ik toch minimum een paar jaar zal gebruiken...

              Comment


              • #8
                Re: Studiolampen

                Digitaal gestabiliseerde flitskoppen zijn processor gestuurd en hebben een stabiele output.

                Bij goedkopere merken die niet gestabiliseerd zijn kan tijdens een snelle bursts de lichtopbrengst makkelijk 1 to 1,5 stops verschillen.
                Bij gestabiliseerde flitskoppen moet dit minder zijn dan 0,05 stops.

                Deze koppen hebben dan ook een stabiele input nodig (zuivere sinusgolf) welke enkel gegarandeerd is bij netstroom of duurdere aggregaten.
                Als je deze koppen gewoon zou aansluiten op een niet zuivere omvormer (gewone omvormer en autobatterij) dan riskeer je de processor te verbranden.

                (Vraag maar eens aan Lieven Lens die heeft ooit Elinchrom's aangesloten op een gewone gererator met gevolg dat er na een tijdje rook uitkwam )
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Studiolampen

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Bij goedkopere merken die niet gestabiliseerd zijn kan tijdens een snelle bursts de lichtopbrengst makkelijk 1 to 1,5 stops verschillen.
                  gelezen of zelf ondervonden ??

                  Ik heb met mijn FE reeksen van 20 foto's gemaakt, elke keer goed belicht, dus dit geld imho niet voor de FE die ik had.

                  @ Kanter : waarom ik zo dikwijls wissel ? Mijn FE heb ik van het begin gehad. de FX400 heb ik weg gedaan omdat ik een flitser op batterijen wilde en de gamini's me beter leken daarvoor. (toen was er nog een explorer XT)

                  Dus zoveel heb ik niet gewisseld, ik kan ze wel alle 3 vergelijken. Ik werkte het liefste met de FE's
                  --
                  Play Drakensang - a free online mmorpg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Studiolampen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht

                    @ Kanter : waarom ik zo dikwijls wissel ? Mijn FE heb ik van het begin gehad. de FX400 heb ik weg gedaan omdat ik een flitser op batterijen wilde en de gamini's me beter leken daarvoor. (toen was er nog een explorer XT)

                    Dus zoveel heb ik niet gewisseld, ik kan ze wel alle 3 vergelijken. Ik werkte het liefste met de FE's
                    Wat bedoel je met flitser op batterijen?

                    Je kan toch altijd een batterij aan de flitsers koppelen, of ben ik verkeerd?

                    Het voornaamste voor mij is dat ik ze naast in de studio ook op locatie kan gebruiken, dus wel en een batterij nodig...

                    Welke zou jij me aanraden?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Studiolampen

                      digitale flitskoppen hebben speciale batterijen nodig (zuivere sinusomvormer of zoiets) en die zijn duurder.

                      Of je een gewone macro batterij aan elke flitskop kan hangen weet ik niet. Ik betwijfel het zelfs want anders zou iedereen dat doen en zouden er geen speciale batterijen zijn. Maar zeker ben ik er niet van.

                      Ik zelf heb een FE 300 GN set gekocht en een explorer 1200. FE ben ik zeker van de kwaliteit, explorer weet ik niet. Zullen we moeten ondervinden.
                      --
                      Play Drakensang - a free online mmorpg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Studiolampen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                        gelezen of zelf ondervonden ??

                        Ik heb met mijn FE reeksen van 20 foto's gemaakt, elke keer goed belicht, dus dit geld imho niet voor de FE die ik had.

                        @ Kanter : waarom ik zo dikwijls wissel ? Mijn FE heb ik van het begin gehad. de FX400 heb ik weg gedaan omdat ik een flitser op batterijen wilde en de gamini's me beter leken daarvoor. (toen was er nog een explorer XT)

                        Dus zoveel heb ik niet gewisseld, ik kan ze wel alle 3 vergelijken. Ik werkte het liefste met de FE's
                        Ondervonden , en door de leverancier bevestigd
                        Meestal ga je er wel geen last van hebben omdat je niet continu shoot aan X aantal beeldjes per seconden en kleine verschillen worden zelden opgemerkt.
                        Als je continu shoot dan gaat je eerste foto helderder zijn dan de volgende.
                        Tussen verschillende bursts door gaat telkens weer de eerste foto een beetje afwijken.

                        Als je de flitsers de tijd geeft om voldoende op te laden 2 a 3 seconden dan ga je er weinig van merken.


                        Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                        digitale flitskoppen hebben speciale batterijen nodig (zuivere sinusomvormer of zoiets) en die zijn duurder.

                        Of je een gewone macro batterij aan elke flitskop kan hangen weet ik niet. Ik betwijfel het zelfs want anders zou iedereen dat doen en zouden er geen speciale batterijen zijn. Maar zeker ben ik er niet van.

                        Ik zelf heb een FE 300 GN set gekocht en een explorer 1200. FE ben ik zeker van de kwaliteit, explorer weet ik niet. Zullen we moeten ondervinden.
                        Voor de FE GN reeks bestaan er batterijen (GN-BP AC/BP accu voor 2 GN-xxx-AD flitsers tot 600ws prijs: 166 euro) maar daar waren wat problemen mee en zijn voorlopig niet meer leverbaar.

                        De Tronix Explorer XT 2400 is een beter alternatief en geeft je meer shots per lading.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Studiolampen

                          Die Tronix Explorer XT, werkt die dan op alle studioflitsen of niet

                          Comment

                          Working...
                          X