Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WTF van Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • WTF van Canon

    Heeft er iemand reeds enige ervaring met de WFT serie van Canon?
    Hoe gaat dit in zijn werk?
    Werkt dit ook voor Mac?
    Ik kan op het internet enkel de Engelse uitleg vinden over de werking van het systeem en dit op de side van Canon.
    Daar mijn Engels niet zo perfect is wat technische terminologie betreft begrijp ik er niet zo veel van.
    Weet er iemand desnoods een Nederlandse uitleg over te vinden?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: WTF van Canon

    Het werkt zowel voor windows als mac als linux, zo lang je maar een ftp server kan draaien waarop je WFT op kan inloggen via een draadloos netwerk.

    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: WTF van Canon

      Bedankt voor de info maar dat is nu juist wat ik bedoel.
      Ik ben eveneens geen pc goeroe, wat the hell is een FTP server, LAN verbinding en dergelijke?

      Comment


      • #4
        Re: WTF van Canon

        Een ftp server is een server die je aanspreekt via het ftp protocol (file transfer protocol).
        Dat wil dus niet meer zeggen dan dat het een plaats is op een pc of server waar je bestanden kan achterlaten. Een lan verbinding is verbingin op een local area network, komt in 9/10 gevallen neer op gewoon een internet aansluiting.
        Dus dit ding zegt gewoon via een draadloze verbinding de files op uw pc of ergens op internet. Op uw pc enkel als je er een ftp server op draaien hebt, maar er zijn genoeg gratis programma's beschikbaar.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: WTF van Canon

          Het komt er dus op neer als ik het goed begrijp dat het een gewone radioverbinding betreft tussen het toestel en de pc gezien het systeem maar werkt tot op 150 meter afstand?

          Comment


          • #6
            Re: WTF van Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
            Het komt er dus op neer als ik het goed begrijp dat het een gewone radioverbinding betreft tussen het toestel en de pc gezien het systeem maar werkt tot op 150 meter afstand?
            Inderdaad, als je afdrukt komt deze direct op je pc terecht via een radioverbinding (wifi of wlan). Bereik is dus max 150m, dus enkel voor bv thuisgebruik of in een studio (of in een stadion als je een sponsor hebt )
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment


            • #7
              Re: WTF van Canon

              Mijn bedoeling is om het eventueel in een kerk of het gemeentehuis te gebruiken bij trouw- of communiefoto's.
              Niet om buiten te gebruiken of zo maar wel van huis weg.

              Comment


              • #8
                Re: WTF van Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
                Mijn bedoeling is om het eventueel in een kerk of het gemeentehuis te gebruiken bij trouw- of communiefoto's.
                Niet om buiten te gebruiken of zo maar wel van huis weg.
                Wel, dat gaat als je een laptop meeneemt met ftp server erop. Maar ik snap het nut er niet van.
                Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                Comment


                • #9
                  Re: WTF van Canon

                  @Dirk Jansen: kun je de titel van deze thread misschien veranderen in "WFT van Canon"?
                  Last edited by Leonidas; 12 november 2008, 19:06.

                  Comment


                  • #10
                    Re: WTF van Canon

                    Ja, Leonidas heeft gelijk, het betreft inderdaad WFT, dat is een (typ)foutje van mij.
                    Wat de voorgaande reactie betreft over het nut ervan?
                    Dat begrijp ik zelf ook niet, ik zou het mij willen aanschaffen "voor de heb" zoals ze zeggen.
                    Om mee te stoefen:
                    Niet meer maar ook niet minder!
                    Mijn PC, een MACBOOK PRO is ermee uitgerust wat die server betreft.
                    Het lijkt mij een aardig hebbeding, vandaar mijn vragen over hoe het systeem werkt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: WTF van Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
                      Ja, Leonidas heeft gelijk, het betreft inderdaad WFT, dat is een (typ)foutje van mij.
                      Oops, ook een foutje van mij. Ik heb in m'n vorige post per abuis ODB aangesproken maar dat moest jij natuurlijk zijn. Is verbeterd. Nu jij nog.

                      Comment

                      Working...
                      X