Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij en geheugen voor Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij en geheugen voor Sony

    Ik twijfel momenteel tussen een Nikon D80 of een Sony A300. Ik wil ongeveer 500€ uitgeven voor de body en een standaard kitlens. Nadien kunnen nog andere lenzen komen, maar met deze body's zal ik momenteel niet echt beperkt worden in mijn creativiteit.
    Momenteel geniet de Sony mijn voorkeur onwillen van de ingebouwde stabilisatie.

    Om een compleet plaatje te krijgen ben ik ook eens op zoek gegaan naar betaalbare accessoires.

    Sony is hier volgens mij wel degelijk in het nadeel.
    Een batterij kost minstens 60€ en de geheugenkaartjes voor Sony kosten minstens het dubbele van de klassieke SD kaartjes.
    Voor de Nikon vind je blijkbaar ook gemakkelijk 'namaak' batterijen aan spotprijzen. Omdat ik met deze namaak al goede ervaringen heb

    Heeft er iemand tips waar er goedkoop geheugen en accu's te vinden zijn?

  • #2
    Re: Batterij en geheugen voor Sony

    Compact flash is wel veel degelijker geconstrueerd dan SD en overleefd zowat alles. Voor de Sony zijn er ook "namaak-batterijen" maar deze ontberen "Info-Lithium". Ik zou trouwens nooit namaak-batterijen kopen voor mijn spullen; duurkoop enzo.........
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: Batterij en geheugen voor Sony

      In de Sony gaan toch geen CF kaartjes? Je hebt toch MemoryStick nodig?

      En waar vind je die namaak?
      Ik geloof persoonlijk wel in namaak. Voor mijn Kodak toestel kon ik kiezen tussen 35 € voor origineel en 5€ voor de namaak. Raar genoeg gaan de namaak batterijen langer mee dan de originele... En als ze kapot gaan, kan ik er ZEVEN kopen voor 1 originele.
      Maar hier gaat mijn vraag niet over. Ik heb al gekozen voor namaak als die beschikbaar is, en daar ben ik niet vanaf te brengen tenzij de prijs niet verschilt.

      Comment


      • #4
        Re: Batterij en geheugen voor Sony

        Beste,

        In de Sony gaan wel degelijk CF kaartjes ! (werk er zelf mee)

        Je kan ook een starterkit aankopen, dit is 90 € voor een Sony Alfa draagtas, extra riem en
        een extra batterij.

        Namaak spullen komen er bij mij ook niet in, als er iets misloopt kan je ook nog fluiten naar uw garantie...

        Luc

        Comment


        • #5
          Re: Batterij en geheugen voor Sony

          Gezien het feit dat Sony om de haverklap z'n batterijen moet terugroepen
          link 1
          link 2
          is het misschien niet eens een slecht idee om namaakbatterijen te gebruiken.

          Comment


          • #6
            Re: Batterij en geheugen voor Sony

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Gezien het feit dat Sony om de haverklap z'n batterijen moet terugroepen
            link 1
            link 2
            is het misschien niet eens een slecht idee om namaakbatterijen te gebruiken.
            Je link verwijst naar batterijen voor een laptop. Welke Sony camera-batterijen zijn ooit teruggeroepen ?
            Van Nikon weet ik dat ze 3 jaar geleden een recall voor batterijen deden.
            Heb verleden week nog Sony Infolithium batterijen (NP-FM-500H voor de A700) gekocht en de verkoper wist mij te vertellen dat HAMA binnenkort compatibele Infolithium batterijen van dit type zal kunnen leveren.

            Comment


            • #7
              Re: Batterij en geheugen voor Sony

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Je link verwijst naar batterijen voor een laptop.
              Nee, mijn link verwijst naar Googleresultaten met de zoekopdracht "sony battery recall". Dat de eerste pagina's die je blijkbaar bekeken hebt toevallig over laptopbatterijen gaan staat daar los van. Misschien moet je de overige 1 miljoen+ hits ook eens bekijken...

              Comment


              • #8
                Re: Batterij en geheugen voor Sony

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Nee, mijn link verwijst naar Googleresultaten met de zoekopdracht "sony battery recall". Dat de eerste pagina's die je blijkbaar bekeken hebt toevallig over laptopbatterijen gaan staat daar los van. Misschien moet je de overige 1 miljoen+ hits ook eens bekijken...
                Zelfs als je zoekt op "Sony camera battery recall" krijg je niets dan info over de recall van pc-batterijen, met uitzondering van een paar links naar een battery recall voor Nikon-camera's...

                Nikon-Adds-New-Batches-to-their-Battery-Recall-List

                (Maar tussen de duizenden hits kan ik er natuurlijk wel een paar over het hoofd gezien hebben.)
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment

                Working...
                X