Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dia's digitaliseren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dia's digitaliseren

    Als reisleider ben ik in het bezit van honderden dias uit mijn analoge tijd.
    Ik zou die nu gratis in digitale vorm willen opslaan.

    Welk toestel/systeem raden jullie mij daarbij aan dat een goed resultaat levert en ook nog betaalbaar is.
    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: Dia's digitaliseren

    Ik heb een Nikon 5000 ED met slidefeeder en eerlijk gezegd ben ik verbluft van de kwaliteit.
    De prijs daarentegen .....
    Daarvoor heb ik een Epson Perfection gebruikt, het kost massa's tijd, hij ontstoft niet en ik ben er nooit echt 100% tevreden over geweest over de kwaliteit.
    De Nikon levert ze wel met een zwart randje dat in een paar % van de gevallen niet 100% symmetrisch staat, ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik de feeder soms een beetje té veel raampjes te eten geef

    Je spreekt van enkele honderden dia's, dat valt nog mee, als je mocht geinteresseerd zijn kunnen we misschien iets afspreken ?

    PaulM

    Comment


    • #3
      Re: Dia's digitaliseren

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ik heb een Nikon 5000 ED met slidefeeder en eerlijk gezegd ben ik verbluft van de kwaliteit.
      De prijs daarentegen .....
      Daarvoor heb ik een Epson Perfection gebruikt, het kost massa's tijd, hij ontstoft niet en ik ben er nooit echt 100% tevreden over geweest over de kwaliteit.
      De Nikon levert ze wel met een zwart randje dat in een paar % van de gevallen niet 100% symmetrisch staat, ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik de feeder soms een beetje té veel raampjes te eten geef

      Je spreekt van enkele honderden dia's, dat valt nog mee, als je mocht geinteresseerd zijn kunnen we misschien iets afspreken ?

      PaulM
      Beste,
      Ik wil u bedanken voor uw vriendelijk aanbod maar bij nader toezien ben ik in het bezit van in totaal 2400 dias, die moeten uitgesorteerd worden naar kwaliteit.
      Uw tscanner zie ik op internet is niet de eerste de beste ( 1190 US$ momenteel ) en zeer snel.

      Ik ga eerst eens de proef doen door ze te projecteren op een mat wit vlak, en ze dan te fotograferen. Ik heb het resultaat gezien van een vrien en dat viel echt niet tegen, uiteraard kan het nooit een scanner evenaren. Mij is het er enkel om te doen om mijn beelden sneller en eevvoudiger te kunnen bekijken.
      Wegens gezondheidsreden kan ik niet meer reizen, en via mijn beelden op PC zou ik nog even kunnen vertoeven in Sri Lanka , Indonesie, China, Turkije... nl. da landen die ik het meeste heb bereisd

      groeten

      Comment


      • #4
        Re: Dia's digitaliseren

        foto Degreef in Edegem verhuurt een diascanner die rechtstreeks met laders werkt. Ik herinner me dat de huurprijs redelijk meeviel. (toen een reflecta digitdia 4000 dacht ik)

        Hou er wel rekening mee dat de scantijd redelijk lang is, nml. een kleine 4 minuten per dia. Voor 2400 stuks is hij dus een 160 uur effectief bezig. Je moet er dan wel niet bijblijven, maar in de buurt zijn. Als hij ondertussen de nieuwere 5000 zou hebben, kom in aan een 130 uur.


        mvg

        Alain

        Comment


        • #5
          Re: Dia's digitaliseren

          Ik heb een Polaroid scanner te koop .
          Zie mijn aankondiging:elce
          Die mag weg voor 200euro

          Comment

          Working...
          X